موضوعات داغ

رویایی که از دست رفت؛ خداحافظی با تاتا نانو، ارزان ترین خودروی جهان

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
تاتا موتورز هند اعلام کرد که تولید مدل نانو را که به عنوان ارزان ترین خودروی جهان شناخته می شود را متوقف کرده است و البته برنامه دارد تا خودروی دیگری را به جای این مدل تولید کند‍ تا دوباره تاتا به عنوان سازنده‌ی ارزان ترین خودروی جهان شناخته شود.
آمار تولید تاتا نانو در ماه ژوئن تنها یک دستگاه بوده است و این در حالی است که این آمار برای مدت مشابه سال گذشته 275 دستگاه بود. تاتا در این خصوص اعلام کرده است که تولید نانو با مشخصات فعلی دیگر قابل قبول نیستو لازم بود تا تولید این خودرو متوقف شود.

تاتا نانو

تاتا نانو

تاتا نانو نخستین بار در سال 2008 معرفی شد و به عنوان خودرویی مردمی و پر فروش به بازار هند عرضه شد با این وجود اما این خودرو در عمل نتوانست به موفقیت چندانی در بازار دست پیدا کند.

تاتا نانو

تاتا نانو

تاتا نانو را باید عبرتی برای سایر خودروسازانی دانست که فکر می کنند با تولید خودروی ارزان قیمت می توانند در این بازار موفق شوند و این در حالی است که بازار هند به خودروهای ارزشمند اهمیت بیشتری می دهد.
ناکامی تاتا نانو در حالی است که بازار خودروی هند در سال های اخیر در حال رشد بوده است و برای مثال فروش خودروهای سواری در این کشور 38 درصد و فروش خودروهای تجاری نیز 42 درصد افزایش داشته است.

تاتا نانو

تاتا نانو

در خصوص مشخصات فنی تاتا نانو نیز باید به موتور 2 سیلندر 600 سی سی این خودرو اشاره کنیم که می تواند 37 اسب بخار قدرت تولید کند و گشتاور آن نیز 51 نیوتن متر است.
آخرین مدل تاتا نانو به لطف شاسی تقویت شده دارای ایمنی بهبود یافته بود و به همراه گیربکس خودکار به بازار عرضه می شد.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/4/25
بیاد ایران میشه گرون ترین ماشین دنیا :)))))))))
1397/4/25
ناموسا این چ خودروییه😄..به امید روزی که همه ایرانی های عزیز بدون دغدغه بتونن بهترین و با کیفیت ترین خودرو های روز دنیا رو سوار شن!
1397/4/25
شتاب صفر تا صد این ماشین چند است اصلا به سرعت 100کیلومتر می رسد
1397/4/26
بد نبود با این.تیتر قیمتم.ذکز میکردین... این.چه مطالبیه اخه
1397/4/26
میارنش ایران میفروشنش ۱۵۰ میلیون