موضوعات داغ

وقتی موسو وانت می شود؛ نگاهی به نسل جدید سانگ یانگ موسو

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
طبق اعلام شرکت سانگ یانگ، تا پایان سال جاری دو مدل از معروف ترین شاسی بلندهای 4*4 این شرکت، یعنی رکستون و موسو به بازار عرضه خواهند شد. این سازنده کره ای که حالا زیر مجموعه ای از خودروسازی ماهیندرای هند محسوب می شود، حساب ویژه ای بر روی بازار استرالیا باز کرده است.

سانگ یانگ موسو

سانگ یانگ موسو

پیک آپ موسو، شاسی بلند چهارچرخ محرک رکستون و SUV سایز کوچک معروف، تیوولی، سبد محصولات این شرکت را در این کشور تشکیل خواهند داد.از آخرین باری که موسو و رکستون در استرالیا حضور داشتند، زمان زیادی نگذشته اما تغییرات بسیاری در ظاهر ظاهر و فناوری های این دو خودرو صورت گرفته است. هر دو خودرو بر روی یک شاسی نردبانی جدید توسعه یافته اند و به صورت پیش فرض دیفرانسیل عقب هستند

سانگ یانگ رکستون

سانگ یانگ رکستون

در هر دو خودرو پیشرانه 2.2 لیتری توربودیزل به کار گرفته شده که استاندارد آلایندگی یورو6 را اخذ نموده است. این موتور 178 اسب قدرت و 400 نیوتون متر گشتاور تولید می کند. در موسو این گشتاور بیشتر بوده و به 420 نیوتون متر می رسد. جعبه دنده موسو از نوع شش سرعته اتوماتیک آیسین بوده که با برخی از محصولات تویوتا و محصولات چهار چرخ محرک ایسوزو مشترک است. در رکستون از جعبه دنده هفت سرعته ساخت مرسدس بنز استفاده شده است.

پیک آپ موسو

پیک آپ موسو

موسوی جدید، پیش از آن که وارد استرالیا شود، در انگلستان عرضه شد. این پیک آپ دو کابینه 5095 میلی متری، ابعادی شبیه به پیک آپ های مرسوم بازار دارد. نسخه طویل تری از این خودرو، موسوم به موسو XL نیز قابل سفارش است که قسمت بار آن بلند تر بوده و طول کلی خودرو به 5400 میلی متر می رسد.
سانگ یانگ رکستون که اخیرا در ایران نیز از آن رونمایی شد، یک شاسی بلند با سه ردیف صندلی بوده که برای رقابت با تویوتا پرادو وارد بازار شده است. نسخه دیزلی این خودرو که در استرالیا و انگلستان عرضه می شود، سه و نیم تن وزن دارد.

موسوی جدید

موسوی جدید

هر دو خودرو به سطح خوبی از امکانات رفاهی و ایمنی نظیر فن آوری های پیشگیری از تصادف، Apple CarPlay و Android Auto مجهز هستند. در مورد قیمت، استرالیایی ها دوست دارند در مقابل وجه پرداختی، خودروهای مجهزی دریافت کنند و انتظار می رود تا قیمت این دو خودرو، مابین مدل های مشابه چینی و خودروهای هم رده دیگر تولید کنندگان آسیایی قرار گیرد. پیش از این سانگ یانگ اکتیون در سگمنت پیک آپ با قیمتی در حدود سی هزار دلار استرالیا به بازار این کشور عرضه شده بود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/4/28
سانگ یانگ رفت زیر مجموعه ماهیندرای هند !!!!!؟؟؟؟؟ واد دا فاز !!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟
و همچنان ما خوبیم ! :-|