موضوعات داغ

روش دولت بریتانیا برای فراگیر شدن خانه های مجهز به شارژ خودروهای برقی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
دولت بریتانیا در راستای اجرایی کردن برنامه خود برای رساندن میزان آلایندگی پنجاه درصد از خودروهای این کشور به صفر، اقدام به ساخت خانه ها و آپارتمان های جدیدی کرده است که مجهز به ایستگاه های شارژ خودرو هستند.
این برنامه به مالکان خودروهای تمام الکتریکی مبلغ پانصد پوند کمک بلاعوض می دهد تا بتوانند ایستگاه های شارژ در خانه های خود داشته باشند. این کار موجب رونق بخشی به کسب و کار کارکنانی می شود که در زمینه نصب و نگهداری ایستگاه های شارژ خودروهای الکتریکی فعالیت می کنند.

ایستگاه های شارژ

ایستگاه های شارژ

دولت بریتانیا برای عملی شدن این پروژه، بودجه ای در حدود چهارصد میلیون پوند را اختصاص داده و هم چنین در حال توسعه راهکاری برای توسعه فناوری شارژ نوآورانه و ارزان تر بیسیم است. برای این پروژه نیز چهل میلیون پوند اعتبار تخصیص یافته است.
دولت بریتانیا از امسال برنامه ای برای ترغیب خریداران به خرید خودروها و ون های پلاگین هیبرید تدارک دیده است که از اکتبر امسال تا پایان 2020 اجرا می شود. این برنامه کمک قابل توجهی به خریداران این خودروها و خودروهای الکتریکی اعطا می کند.

ایستگاه های شارژ

ایستگاه های شارژ

در نیوزیلند نیز دولت صندوقی را برای تامین مالی پروژه ای در نظر گرفته که هدف این پروژه، ترغیب خریداران به خرید خودروهایی با آلایندگی کمتر و وسایل نقلیه الکتریکی است. این صندوق برای سرعت بخشیدن بیشتر به پروژه اش، پنجاه درصد سهمش را به شرکای خصوصی و دولتی واگذار کرده است. هدف دیگر این پروژه، افزایش فروش وسایل نقلیه تمام الکتریکی یا EV، فراهم کردن زیر ساختهای خدماتی، توسعه ایستگاه های شارژ و تحقیق بر روی تکنولوژی ها و نوآوری ها در زمینه استفاده همه جانبه از خودروهای تمام الکتریکی است.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/4/28
آرزو می کنم در ایران هم این طرح ها به اجرا در بیاد .ولی لازمه خودروهای الکتریکی وجود شارژهای شارژ سریع می باشد که مصرف برق بالایی دارند.بنابراین در کشور ایران ابتدا باید افزایش تولید برق داشته باشیم و سپس می توانیم با افزایش واردات خودروهای الکتریکی و واردات بدون تعرفه اینگونه خودروها برای همیشه با دود و آلودگی را به فراموشی سپرد.البته برای اجرای این طرح عزم ملی و راسخ و همچنین اجرای احداث چندین نیروگاه ظرفیت بالا و خطوط انتقال مدرن و همچنین تعرفه صفر برای ماشین های هیبرید وارداتی دور از ذهن نمی باشد.اجرای تمامی این طرح ها بستگی به این داره که در این بین افرادی اختلاس های سنگین نکنند و پولی برای کارهای توسعه کشور باقی بماند.
1397/4/28
دست مثل ایران
1397/4/31
اون خانمه مگه داره بنزین میزنه که اینجوری ژست گرفته !!؟؟؟ دوشاخه رو بزن و برو چهار پنج ساعت دیگه برگرد این مسخره بازیا چیه ؟؟؟
فکر کرده تو پمپ بنزینای ایرانه!!!