موضوعات داغ

علیرغم پیشرفت تکنولوژی؛ تقلب در ارقام کیلومترشمار همچنان فراگیر است

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
با وجود تکنولوژی های پیشرفته ای که در خودروهای امروزی به کار می روند، بازهم تقلب در رقم کیلومترشمار خودروهای دست دوم شایع است. بنا به گزارش اتوکار بریتانیا، حداقل 18 درصد از وسایل نقلیه ای که در لندن تردد می کنند، با خرید ابزارهای الکترونیکی لازم اقدام به دستکاری کیلومترشمار خود کرده اند. این میزان در کل انگلستان به پنج میلیون خودرو می رسد که اکثرا در لندن، بیرمنگام، منچستر و لیدز دیده می شوند.
آن طور که اتوکار بریتانیا می گوید، میزان تقلب در شهرهای بزرگ نسبتا زیاد است و اگر تمایل دارید که کمتر درگیر تقلب شوید و یا اینکه نمی دانید چطور خودرویی که کیلومترشمار آن دستکاری شده را شناسایی کنید، بهتر است برای خرید خودرو به شهر های کوچک و متوسط مراجعه کنید که طبق آمار، میزان تقلب در این شهرها بسیار کمتر است.

lexus ls600h

lexus ls600h

یکی از راه های معمول دستکاری در کیلومترشمار، استفاده از موتورهای کیلومترشمار کارکرده است که فرسوده شده اند و نمی توانند به همان میزانی که خودرو مسافتی را طی میکند، رقم ها را افزایش دهند.به گفته خبرنگار اتوکار، یکی از راه های فهمیدن این نوع از تقلب، افزایش ناگهانی کیلومتر شمار است به طوری که ارقام آن دیگر قابل شمارش نباشند. وقتی که شما فشار بر کیلومترشمار را متوقف می کنید، اگر موتور آن کارکرده و فرسوده باشد افزایش ارقام متوقف نشده و همچنان نشانگرها در حال شمارش خواهند بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد