موضوعات داغ

هاوال H9 گروه بهمن به گمرک رسید؛ شاسی‌بلند لایقی که تباه شد!

عکس مطلب اول
چند روز پیش عکس‌هایی توسط یکی از همراهان خوب خودروبانک به دست ما رسید که نشان از پارک شدن چندین دستگاه هاوال H9 در گمرک بندر عباس است. هاوال H9 که در بهار ثبت سفارش آن توسط گروه بهمن باز شد و قرار بود به صورت وارداتی به بازار عرضه شود، پس از ثبت تنها چند ده دستگاه برای واردات به یکباره قربانی تصمیم یک شبه وزارت صنعت برای بسته شدن واردات خودرو شد. اما چون این تعداد دستگاه از بسیاری قبل ثبت سفارش داشتند، توانستند خود را به گمرک بندر عباس برسانند که البته طبق شواهد تعداد آن‌ها به 100 دستگاه نیز نمی‌رسد.
هاوال H9 بعد از هاوال H2 قرار بود دومین محصول گروه بهمن از سری محصولات هاوال باشد، اما به دلیل بازار خاص و گران‌تر این سگمنت، بهمن موتور تصمیم به عرضه آن به صورت CBU داشت که حتی با وجود زیر 40 هزار دلار بودن، اما به آتش بسته شدن کامل واردات خودرو سوخت!

هاوال H9

هاوال H9

حال بهمن موتور مانده و تنها چند ده دستگاه هاوال H9 که به تازگی وارد کشور شده‌اند و بعید به نظر می‌رسد مشکلی برای دریافت پلاک ملی داشته باشند. باید گفت تا بحال تنها تعداد بسیار اندکی هاوال H9 در زمان عظیم خودرو که قرار بود طوفانی باشد(!) پلاک شده و حال چند ده دستگاه دیگر نیز توسط بهمن موتور عرضه خواهد شد.
هاوال H9 خودروی شاسی‌بلند بزرگ این خودروساز چینی است که از نظر فنی، شاسی و تعلیق خودروی بسیار حرفه‌ای است و به راحتی می‌توانید قابلیت‌های آن را با بزرگان این سگمنت مقایسه کنید و حتی در صورت واردات می‌توانست سهم بازار خوبی را از آفرود دوستان بگیرد.
درست قبل از عید سال نو بود که جمعی از رسانه‌های خودرویی از جمله خودروبانک برای تست این خودرو به چین سفر کردند و تست سنگینی از این خودرو انجام شد اما متاسفانه به دلیل مشکلات و وضعیت کنونی کشور به نظر می‌رسد به این زودی‌ها و شاید حتی هیچگاه شاهد عرضه این خودرو توسط گروه بهمن نباشیم.
امیدواریم با حل شدن هر چه سریع‌تر مشکل واردات خودرو، بتوانیم شاهد حضور مجدد خودروهای بروز و مدرن دنیا در بازار داخل باشیم، هر چند با شرایط کنونی ارز قیمت آن‌ها سر به فلک خواهند کشید!
در انتها جا دارد از همکاری خوب آقای فرهاد آل‌معزز که این عکس‌ها را برای ما ارسال کردند کمال تشکر را داشته باشیم.

نظرات کاربران

11 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/4/31
به یاد آرزو هایم سکوتی میکنم بالا تر از فریاد
1397/4/31
چه فایده ! وقتی در آخر به قیمت یک لکسوس یا لندکروزر فروخته میشه ! (قیمت واقعی)
1397/4/31
واقعا حیف
هاوال داشت تازه می اومد
1397/5/1
حیف ماییم که عمرمون تباه شد با این شیوه ی کشورداری مسولین بی وجدان
1397/5/1
فقط میتونم فریاد بزنم بگم خداااااااااااااااااااااا
1397/5/1
ببخشید اقای خودرو بانک شما هروقت اسمی از هاوال میاد چرا اینقدر با آب و تاب صحبت میکنی انگار رولز رویسه .اینم یه ماشینه مثل بقیه چینیها .نیومد هم نیومده فدا سر ملت
1397/5/1
حیف شد واقعا ماشین عالی بود
کیفیت عالی،ایمنی بالا،موتور قوی،اپشن های زیاد و ... ۱۰۰ درصد این ماشین رو به یک گزینه عالی تبدیل میکنه
اگه میومد حتما میخریدم
1397/5/1
به جهنم ، به درک که به گمرک رسید نیست h2 رو با قیمت مناسب و به دور از دلالی دادن دست مردم اینم همینطور
1397/5/1
من شخصا به شدت مخالف ممنوعیت واردات خودرو هستم و به نظرم باید از خودروهای ارزان قیمت مثل کیا پیکانتو تا خودروهای گران قیمت مثل بی ام و سری 7 آزادنه بتونن وارد کشور بشن.ولی به نظرم واردات خودروهای چینی اونم با پرداخت تعرفه های فضایی اصلا قابل توجیه نیست.به نظرم بهمن موتور به جای صبر کردن برای واردات مجدد این خودرو بهتره این خودرو رو هم در کنار H2 و در آینده H6 مونتاژ کنه تا قیمت تمام شده پایین تر بیاید.در ضمن با قوانین و تعرفه های کنونی و محاسبه قیمت جهانی این خودرو میشه فهمید که حتی یه دونه از این H9 های وارداتی هم به دلیل قیمت فوق العاده بالا به زور فروش خواهد رفت.دقیقا مثل سرنوشت پژو 301 مدل 2016 وارداتی
1397/5/1
من گمک بندرعباس رفته ام.... واقعا باید افسوس خورد که خودروهای صفر وارداتی باید زیر آفتاب سوزان و گرد و خاک چند ماه بمونن تا کی بشه ترخیص بشن... یعنی نگهداری در حد صفر تو گمرکات ایران...
1398/2/16
این ماشین واقعا ماشین خیلی عالیه بود یه سر گردن از پرادو و لندکروز هم بالاتر هم از نطر افرود کشش ایمنی و قدرت گیربکسش هم از بهترین برند دنیاست zf که 8 دندست این خودرو تو کشور ما روسیه و دیگر کشور ها طرفداران زیادی داشته و خیلی عالی حاظر شده