موضوعات داغ

چالش جدید ژرمن ها؛ فولکس واگن و تنگناهای استاندارد آلایندگی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
اخیرا فولکس واگن اعلام کرده که قصد دارد پارکینگ هایی را اجاره کند تا بتواند تعداد زیادی از اتومبیل هایش که در آزمون های استاندارد آلایندگی مردود شده اند را نگهداری کند. خودروسازان آلمانی در تلاش هستند تا هرچه سریعتر کیفیت خودروهای خود را افزایش دهند، چرا که از اول سپتامبر آزمون های جدید و هماهنگ جهانی برای وسایل نقلیه موسوم به WLTP اجرایی خواهند شد.
WLTP، میزان انتشار گازهای آلاینده را در شرایط واقعی رانندگی می سنجد و دیگر خود را محدود به آزمایش در محیط های ایزوله نمی کند. در نتیجه میزان انتشار کربن دی اکسید در حالت عادی بیشتر از حالت ایده آل است و به همین دلیل، صدور گواهینامه خودروها جهت ورود به خیابان ها با تاخیر زیادی روبرو شده است.
فولکس واگن که سبدی بزرگ از محصولات دارد، یکی از اولین شرکت هایی است که در اثر این آزمایشات به دردسر افتاده و در حال حاضر تحویل حدود 250 هزار خودروی این شرکت با تاخیر مواجه شده است. این شرکت قصد دارد تا در آینده تولید مدل هایی که پیش بینی می کند در آزمون مردود شوند را متوقف کند.
خودروهایی که هنوز قابلیت تحویل به مشتریان را ندارند، باید انبار شوند تا ایرادات آنها رفع شود. در حال حاضر چندین پارکنیگ چند طبقه در برلین به این کار اختصاص داده شده اند و قسمتی از فرودگاه بین المللی برلین نیز برای این کار اجاره شده است.کارکنان برخی سایت های تولیدی فولکس واگن نظیر Zwicka و Emden نیز به مرخصی های اجباری فرستاده خواهند شد، چرا که تقاضا برای سدان های متوسط مانند پاسات رو به کاهش است و از سوی دیگر تحویل قطعات یدکی با تاخیر همراه است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد