موضوعات داغ

راهنمای فروش ام وی ام؛ برای این هوشمند چینی چه قیمتی بگذاریم؟

عکس مطلب اول
برند ام وی ام که برای شرکت مدیران خودرو است، در ایران در هفت مدل تولید می‌کند اما با وجود بازار به این بزرگی شرکت سازنده شهرتش در ایران وامدار ام وی ام 110 یا همان خودرو کوچک شبیه دوو ماتیز است. امروزه مدل قدیمی ام وی ام به مرور زمان با ارتقا توانسته بازار را برای خود حفظ کند.
برای فروش ام وی ام نباید هیچ نگرانی داشته باشید؛ چرا که شرکت چری اگرچه چینی است اما برخلاف دیگر شرکت‌های چینی نام خوبی میان ایرانیان دارد. چراکه در موارد زیادی شکایت‌هایی درباره تحویل خودرو از سوی مدیران خودرو وجود دارد و به همین دلیل اگر قصد فروش ام وی ام را داشته باشید بسیار راحت‌تر از خرید آن می‌توانید به هدف برسید.
یکی از خودروهای شرکت چری که آگهی زیادی برای فروش آن وجود دارد ام وی ام 315 است. اگر قصد فروش آن را دارید بهتر است نگاهی به قیمت‌های بازار دست دوم بیندازید. قیمت مدل صفر این خودرو 56 میلیون و 900 هزار تومان است. یک مدل سال 97 این خودرو که هفت هزار کیلومتر کارکرد دارد در بازار 52 میلیون تومان است. اگر اثر تصادف بر خودرویتان مانده باشد یا رنگ شدگی یا زدگی دارد باید آن را با قیمت بسیار کمتری بفروشید. برای مثال یک ام وی ام 315 نیواسپرت سال 96 با این خصوصیت را در دیوار 28 میلیون تومان به فروش گذاشتند. این خودرو از سال 2013 طراحی شده و قدیمی‌ترین‌ نمونه‌های آن در ایران حداکثر پنج سال عمر کرده‌اند. رنج قیمتی مدل‌های ام وی ام 315 پنج سال گذشته 26 میلیون تومان است. یک ام وی ام 315 دیگر این سال با کارکرد کمتر 28 میلیون تومان به فروش می‌رسد. این خودرو از نظر حجم موتور کاملا شبیه به ام وی ام X22 است؛ همان خودرو شاسی بلندی که سال 2016 طراحی شده. چهره ام وی ام 315 با مدل‌های دیگر ام وی ام متفاوت است. به جز ام وی ام 550 بقیه مدل‌ها شاسی بلندتری دارند. باک آن نیز با مصرف 6.5 لیتر در 100 کیلومتر نشان می‌دهد که این ام وی ام تلاشی برای گسترش ایده خودرو شهری بوده که از ام وی ام 110 آغاز شد.
فروش ام وی ام 110 نسبتا کار سخت‌تری است چرا که از زمان ورود و مونتاژ، چهره این خودرو در جامعه ایرانی خیلی مورد پذیرش واقع نشد. ام وی ام 110 جدید 40 تا 42 میلیون تومان است. یک مدل سال 1395 این خودرو را که تا شهریور بیمه بدنه را در دیوار با قیمت 24 میلیون و 500 هزار تومان به فروش گذاشته‌اند. از نظر مصرف بنزین هیچ مدلی از شرکت چری به ام وی ام 110 نمی‌رسد. اما اگر خودرو شما از آن مدل‌های قدیمی است برای فروش ام وی ام قدیمی خیال برتان ندارد. قیمت دست دوم آنها معمولا به بالاتر از 20 میلیون تومان نمی‌رسد. یک ام وی ام 110 سال 1391 را که 100 هزار کیلومتر کار کرد دارد و زدگی و خوردگی رنگ آن قابل مشاهده است باید با حدود 13 تا 15 میلیون تومان فروخت. همچنین مدل سال 93 آن را با 16 میلیون تومان می‌توان معامله کرد. بعد از بررسی خودرهای ارزان قیمت‌ چری باید سراغ ام وی ام شاسی بلند X33 رفت. این خودرو حدود چهار سال قبل وارد بازار شده و تلاش برای فروش آن اتفاق عجیبی نیست. قیمت این خودرو در بازار حدود 85 میلیون تومان است و برای قیمت مناسب دست دوم و فروش آن در بازار باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت. یکی از انگیزه‌های فروش این شاسی بلند چینی مصرف بالای بنزین آن و شتاب کمتری است که نسبت به رقبای خود دارد. بنابراین برای فروش ام وی ام X33 سال 91 می‌توانید رنج قیمتی بین 40 تا 45 را انتخاب کنید. هرچه ام وی ام شما جدیدتر و تولید آن بعد از سال 95 باشد بازار بیشتر در انحصارتان است. چراکه تعداد مدل‌های این خودرو به شکل دست دوم کمتر به فروش گذاشته شده‌اند. برای همین قیمت خودرو بیشتر به انصاف فروشنده و عجله‌ای فروشنده بستگی دارد.

منبع : ویرلن این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/5/8
بله درک میکنیم باید از ریپورتاژ آگهی استفاده کنید اما نه اینکه کل صفحه اولو یه این پست مسخره ارائه بدید !