موضوعات داغ

نیسان ماکسیما کارکرده؛ انتخابی معقول در شرایط نابسامان بازار خودرو

عکس مطلب اول
نیسان ماکسیما را باید یکی از موفق ترین خودروهای تاریخ صنعت خودرویی کشور بدانیم. محصول چند ساله پارس خودرو که از تنها خودروهای شش سیلندری بوده که روی خط تولید یک خودروساز داخلی رفته است. نیسان ماکسیما از همان بدو ورود به بازار ایران توانست فروش فوق العاده ای را کسب کند و چهره محافظه کار، موتور حجیم و پرقدرت و ارایه در سگمنتی که در آن زمان هیچ رقیبی نداشت، همگی توانست برگ های برنده ماکسیما در بازار باشد تا نام آن تا سال ها جاودانه شود.
اما حال با شرایط نابسامان خودرویی کشور و افزایش ناگهانی قیمت ها، صفر کیلومترهای بازار هر روز قیمت جدیدی دارند و از دسترس بسیاری دور شده اند و مجدداً خودروهای کارکرده در نظر خریداران آمده اند. خودروهای کارکرده اگرچه افزایش قیمت داشته اند اما نه مانند کارکرده ها و شرایط مناسب تری نسبت به خودروهای صفر کیلومتر از نظر قیمتی دارند.

نیسان ماکسیما

نیسان ماکسیما

نیسان ماکسیما در حال حاضر در بازار آزاد قیمت های بسیار متنوعی دارد و هر صاحب خودرویی قیمتی را در این اوضاع نامعلوم درخواست می کند. حتی بعضی دل را به دریا زده و قیمت های نجومی بالای 200 میلیونی را برای ماکسیما خود در خواست کرده اند که باید گفت بیش از حد دلخوشی است و واقعاً گرفتن ماهی از آب گل آلود است! توصیه می کنیم اگر واقعاً قصد هزینه ای بیش از 200 میلیون برای خرید یک خودرو را دارید با این قیمت ها خرید مزدا 3 جدید صفر کیلومتر به مراتب عاقلانه تر است.
اما به شرایط قیمتی ماکسیما ها در بازار آزاد برگردیم. اگر کمی جستجو کنید، تعداد بسیار زیادی نیسان ماکسیما در مدل های 90 و 91 با دنده اتوماتیک را خواهید یافت که حدود 100 هزار کیلومتر کار کرده اند و از نظر فنی نیز کاملاً سالم هستند. با توجه به شرایط بازار برای چنین خودرویی آگهی هایی بین 140 تا 150 میلیون تومان وجود دارند که عدد کاملاً مناسب تری نسبت به قیمت های بالاتر است. به نظر می رسد برای چنین خودرویی حتی رقم های 180 میلیونی که بعضاً مشاهده می شود کمی بیش از حد زیاد است و گزینه های بهتری در آن رنج وجود دارد. البته در باازر آزاد مدل های پایین تر همچون مدل های 88 نیز وجود دارد که قیمتی هایی در حدود 120 میلیونی دارند. البته این تمام رنج قیمتی نیسان ماکسیما نیست و اگر اصرار به خرید ماکسیما دارید و بودجه کافی ندارید، می توانید مدل های 82 تا 85 که از نظر فنی سالم هستند و احتمالاً با این کارکرد بدنه رنگ شدگی نیز دارد را با قیمت هایی زیر 75 میلیون تومان خریداری کنید که اگر از نظر فنی از سلامتی آن مطمئن هستید به نظر می رسد انتخاب نسبتاً خوبی خواهد بود. صد در صد در این رنج قیمتی برای سرمایه گذاری جامعه بیشتر به سمت خودروهایی چون رنو ساندرو رفته است اما به نظر می رسد برای استفاده بلند مدت و خانوادگی، اگر نمونه کارکرده ماکسیما با شرایط خوب نگهداری را یافتید، گزینه مناسب تری خواهد بود.

کابین نیسان ماکسیما

کابین نیسان ماکسیما

نیسان ماکسیما با توجه به عقبه و سابقه خوب در بازار، همیشه مورد توجه بوده و خرید و فروش آن به راحتی انجام می شود و حتی قطعات یدکی مناسب در بازار نیز به وفور یافت می شود که از نکات خوب این خودرو است.

نظرات کاربران

11 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/5/10
با سلام وتشکر از معرفی خودرو های مناسب شرایط روز ؟
سوال مهم اینکه ایا خرید یک خودرو مونتاژ شرکت پارس خودرو ایران با طراحی ده سال پیش شرکت نیسان که 100 هزار کیلومتر کارکرد دارد با قیمت حدود ده هزار دلار معادل 1500 میلیون ریال کاری منطقی است ؟
1397/5/12
شوهر خاله من یه مدل 84 مشکیشو داره حدود 200 هزار کارکرده هنوز هم که هنوزه از تولیدات امروزی بهتره ! البته درسته که مصرف بنزینش بالاست ولی هزینه های مصرفیش از داخلی ها کمتره. یعنی شما یک بار هزینه میکنی و تا مدتی نیاز به هیچ هزینه ای نداری و فقط و فقط بنزین میزنی. تازه سواری ای که ماکسیما داره هیچ ماشینی نداره ! من خودم رانا دارم میخواستم امسال بفروشم بزارم روش برم یه ماکسیما بخرم ولی دیگه باید آرزوشو با خودم به گور ببرم با این قیمت ها !
1397/5/10
با احترام به نویسنده مطلب ، باید بگم که یک چرخ ماکسیمای کارکرده به ۱۰۰ تا مزدا ۳ خشک می ارزد. و قیمت ۲۰۰ میلیون برای ماکسیما در این آشفته بازار خودرو های وارداتی خیلی هم معقول ست. (شتاب این خودرو رو فعلا فقط بنز کلاس E و ب ام و ۵۳۰ دارن )
1397/5/13
داداش ی rc توی شتاب ماکسیما رو میزنه
این حرفت واس ده سال پیش بود ک ماشین درست حسابی تو ایران نبود
جنسیس هم قیمتشه و همه جوره ازش سر تره
حتی هیوندا کوپه هم میزنه ماکسیما رو
خودم عشق ماکسیما دارم ولی هر چیزی جایگاهی داره
1397/5/11
ببینید قبول ماکسیما خیلی عالی بوده و هست
ولی اولا با اینکه ژاپنیا به کیفیت معروفن ولی تا چه حد؟؟یه ماشینی که 200000 تا کار کرده دیگه رسما عمرشو کرده و شاید شما بخری مشکلی نداشته باشی ولی یه دفعه یه مشکلی میزاره رو دستت که حسابی ضد حال میزنه بهت. دوما ماکسیما یه ماشینی هست که البته این مدلش دیگه دمده شده و به نوعی یه ماشین رده خارج هست به جز یه دو تا مزیت دیگه چیز دیگه ای واسه رو کردن نسبت به سایر رقبا نداره. با اون حجم موتور و مصرف بنزین بالا ، شتابش تقریبا در حد شتاب ماشینای فرانسوی و کره ای هست ( شتاب صفر تا صدش در مدل اتوماتیک اگر ماشین خیلی سر حال باشه و تو شهر ایده الی باشید حدود 9 الی 10 ثانیه هست)
خلاصه این که اگه مثل بهنام بانی تعصب خاصی ندارید روش به نظرم گزینه های دیگه ای وجود داره که میشه خرید.
1397/5/12
با اونجایی که گفتی ماکسیما مصرفش بالاست موافق ام، اینکه مدلش قدیمی شده هم موافق ام، اما اینکه میگی 200 هزار تا کارکرده دیگه عمرشو کرده قشنگ مشخصه که شما یا ماکسیما اصلا ندیدی یا نمیدونی ماکسیما چی هست ! داداش ماکسیما دیدم یک میلیون کیلومتر کارکرده !!! هنوز هم داره مثل روز اول کار میکنه ! درسته تکنولوژیش قدیمیه ولی جزو معدود ماشیناییه که هزینه های مصرفی کمی داره، فقط مصرف بنزینش بالاست که در مقایسه با داخلی ها و هزینه های مصرفی اونها تقریبا میشه گفت در کل یر به یر میشه !
1397/5/11
انتخاب معقول !!!!!!!!!؟؟؟ عاقل آن است كه يه مدت (3ماه) دور خريد فروش و خودرو را خط بكشيد
1397/5/11
این که ماشینهای نیسان عالین شکی نیست
ولی ماکسیما دیگه انتخاب مناسبی نیست

1- مصرف سوخت بالا به علت گیربکس 4 سرعته که با احتساب احتمال افزایش قیمت سوخت فاکتور مهمیه

2- در شهرهای شلوغ واقعا جا پارک پیدا کردن واسش مصیبته

3- عدم وجود فرمان برقی به عبارت دیگه با رانندگی با خودروهای جدید که برقین فرمان ماکسیما واقعا سفت و خسته کننده میشه

4-عقب ماشین وحشتناک در میره

5- درسته قطعاتش به وفور هست ولی از نوع اصلی ژاپنی بخوای گرونه اونی که ارزونه تایوانیه

6- مدل های پایین 82 83 تمومن چون ماشین بالای 10 سال کار هر جورم نگه داری حتما افت می کنه حتی اگه تو 10 سال حرکت نکنه بازم متریال ماشین افت می کنه
البته برای خانواده تویوتا 15 سال عمر مفید در نظر بگیر

البته به قول شما محاسن هم زیاد داره از جمله صندلی 2 طرف برقیه پول یه ماشین چینیه جاداره 6 سیلندره

ولی بنده ترجیح میدم بر فرض داشتن بوجه 150م عجله نکنم و با اضافه کردن 50 م دیگه رو پولم یه هیوندا اکسنت صفر یا النترا سراتو 2014 2015 بخرم تا ماشین بروز سوار شم غیره اینم در بازار محدود ما چاره ای نداریم

در آخر هم از پارس خودرو کمال تشکر می کنم که در مدلهای بالاتر ماکسیما جا عینکی رو کش رفت!!!
1397/5/11
به نظر من پول اینو باید بدی یه ماشین بهتر بگیری که هم آپشن داره و هم جدیده البته ماکسیما طرفدارای خودشو داره
1397/5/11
دوستان ماکسیما دنده دستی تمیز مدل 85 تا 90 تو چه رنجی هست؟
1397/5/12
جالبه که تبلیغ ماکسیما میکنید،تکنولوژی ۲۵ سال پیش ماشین هنوز نوار کاست میخوره سیستم ترمز و تعلیغ ماشینم که مفت نمی ارزه باید تیتر میزدین اینقدر بدبخت شدیم که ماشین با تکنولوژی ۲۰۰ سال پیش ۲۰۰ میلیون بخرید با جون خودتون زن و بچتونم بازی کنید