موضوعات داغ

هیوندای چینی در راه است؛ احداث دوکارخانه توسط خودروساز کره ای در سرزمین اژدهای زرد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
شرکت کره ای هیوندای اخیرا اعلام کرده که دو کارخانه جدید را در چین احداث خواهد کرد که به تولید خودروهای سازگار با محیط زیست مشغول خواهند شد. تحلیل گران این اقدام هیوندای را تلاشی برای از رده خارج کردن رقبای چینی در بازار این کشور می دانند.
در جریان نشست خبری هیوندای چین که هفته گذشته برگزار شد، این شرکت کره ای از اتمام ساخت کارخانه جدید خود واقع در استان هبی این کشور خبر داد و از اقدام برای احداث یک کارخانه دیگر در طی یکسال آینده سخن گفت. هر کدام از این کارخانه ها قادر به تولید سیصد هزار دستگاه خودرو در سال هستند تا بتوانند سهم هیوندای را از بازار خودروی چین افزایش دهند.
تمرکز بر توسعه خودروهای سازگار با محیط زیست یا خودروهای سبز، بخشی از استراتژی جدید هیوندای برای بازار چین است. بازار چین سومین بازار مجموعه خودروسازی هیوندای محسوب می شود و به خصوص محصولات کیا، طرفداران زیادی در چین دارند.
در طی سالیان گذشته، هیوندای در حدود ده درصد از بازار خودروی چین را در اختیار داشت، اما پیشرفت های روزافزون شرکت های چینی و ارایه محصولات جذاب از سوی آنها، موجب شده تا سهم هیوندای از این بازار بزرگ کاهش یابد. در حال حاضر ظرفیت کل تولید این شرکت در چین دو میلیون و هفتصد هزار دستگاه در سال است که 890 هزار از این تولیدات، مربوط به برند کیا هستند. هم چنین مجموعه هیوندای در حال حاضر هزار نمایندگی فروش در چین دارد که طبق برنامه تا سال 2020 به 1400 نمایندگی افزایش خواهند یافت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد