موضوعات داغ

سازنده بسترن لوکس ساز می شود؛ Hongqi زیر شاخه لوکس از کمپانی FAW

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
بسیاری از شرکت های فعال در بازار خودروسازی جهان، برند های لوکس را در زیر مجموعه خود دارند و اخیرا خودروسازان چینی نیز به این رویه علاقمند شده اند. در آخرین بخش از این تلاش ها، شرکت فاو اعلام کرده که بزودی کسب وکار برند Hongqi ، از زیر مجموعه هایش را توسعه می دهد تا به عنوان برند لوکس این خودروسازی ایفای نقش کند. لیموزین های ساخت این برند، مدتهاست که خودروهای تشریفاتی رهبران حزب کمونیست چین هستند.
در طی سالهای گذشته، فروش خودروهای اقتصادی در چین رشد زیادی داشته و از آنجایی که Hongqi فعالیتی در این زمینه ندارد، فروش آن با کاهش مواجه شده و از نظر مالی تحت فشار قرار گرفت. در حال حاضر فاو سرمایه گذاری خوبی را برای توسعه کسب و کار این شرکت انجام داده اما هنوز خبری از میزان نقل و انتقالات مالی در این قرار داد منتشر نشده است.
خودروسازی فاو نیز سالی پر از ضرر را سپری کرده است. سود خالص این شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل 127 میلیون دلار کاهش یافته و میزان درآمد کلی شرکت نیز کاهشی 38.3 درصدی را تجربه کرده است. در شش ماه گذشته نیز حدود هشتاد و یک هزار دستگاه از اتومبیل های فاو فروخته شده که نسبت به مدت مشابه قبل، کاهشی 33.2 درصدی را نشان می دهد.
تحلیلگران اقتصادی معتقدند که سرمایه گذاری در بخش خودروهای لوکس، می تواند تا حدودی برای فاو مناسب باشد. اگر سرمایه صرف شده در راه تحقیق و توسعه صرف شود و سبد محصولات لوکس این شرکت پربار شود، در آینده شاهد خروج این خودروسازی از مسیر ضرردهی خواهیم بود.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/5/13
چینی ها بیست سال است خودروساز شده اند و ایرانخودرو هم خیر سرش
50 سال است تاسیس شده و سمند و پارس و 405 مربوط به سی سال پیش
دنیا را مونتاژ می کند!!
1397/5/13
چرا باید ضرر کنه !؟ مگه ما ماشیناشو نمیخریم !؟
1397/5/14
احتمالا میزان خریدمون کم بوده. باید بیشتر از اینا ازشون حمایت کنیم.
ما میتوانیم