موضوعات داغ

کراس اوور سازی به سبک پورشه؛ نگاهی به جزییات طراحی Mission E Cross Turismo

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
یکی از‌ مواردی که خودرو های شرکت پورشه را به بهترین ها تبدیل میکند طراحی و ساخت هنری فوق العاده این خودرو ها با ریزترین جزئیات است.
در ادامه "مایکل ماور"، مدیر طراحی این شرکت در مورد عناصر مهم در دیزاین و طراحی پورشه Mission E Cross Turismo و آنچه برای برای آماده سازی یک خودرو بدون سرنشین نیاز است صحبت میکند.
او ابتدا در مورد طراحی نور‌ها و چراغ های این خودرو به صحبت پرداخت. بر اساس صحبت های او در پورشه های الکتریکی از مدل دیگری چراغ استفاده میشود که با وجود تفاوت نسبت سایر پورشه ها اصالت طراحی این خودرو را به خوبی حفظ میکند. استفاده از چراغ جلو های جدید و روشن شدن لوگو پورشه در قسمت پشتی خودرو از جمله ویژگی هایی است که باعث ایجاد تفاوت در خودرو های الکتریکی این شرکت‌ میشود.
از جمله ویژگی های دیگری که باید در این خودرو به آن توجه کرد استفاده از رنگ آبی برای رینگ ها و همچنین‌ حاشیه های کناری چرخ ها است که حتی با رنگ سبز اسیدی استفاده شده در مدل های هیبریدی هم متفاوت میباشد. در این باره آقای ماور میگوید «رینگ ها بسیار مقاوم و در عین حال خوشرنگ و درخشان هستند»
تیم طراحی حتی به شباهت Mission E Cross Turismo با سایر پورشه ها هم توجه کرده است. به صورت کلی فرم بدنه این خودرو تفاوت اندکی با سایرین دارد. اما‌ این تفاوت ها چیست ؟ در واقع به علت استفاده از باتری شاهد بالاتر بودن قسمت پشتی و ادامه سقف هستیم اما با این حال همه چیز برای نمایان ساختن جلوه اسپورت خودرو به خوبی طراحی شده است.
آقای ماور همچنین اشاره ویژه ای به دو شکاف نوری در قسمت جلویی کاپوت داشت که شباهتی در طراحی این خودرو با خودروهای رالی شرکت پورشه به حساب می‌آمد. او همچین بیان کرد که این دو شکاف میتواند به عنوان محل سنسور های یک خودروی بدون سرنشین در نظر گرفته شود.
هنوز بدون سرنشین بودن این خودرو و استفاده از این تکنولوژی در آن تایید نشده است اما از احتمال زیادی برخوردار است و از تایید این ویژگی‌ متعجب نخواهیم شد.
انتظار میرود خودرو پورشه Mission E Cross Turismo تا سال ۲۰۲۱ وارد بازار شود و تا آن موقع اشارات آقای ماور در ذهن ها به شیرینی باقی خواهد ماند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/5/11
پورشه بینظیره ... بهترینه