موضوعات داغ

عدم استقبال از خودروهای الکتریکی؛ چالشی جدی برای آینده صنعت خودروسازی

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
احتمالا در پس استراتژی Road To Zero (استفاده از خودرو و وسایلی که کمترین تاثیر را در محیط طبیعی باقی میگذارند) و استفاده از خودرو های الکتریکی دولت بریتانیا قرار دارد و همینطور این دولت قول داده است تا تعداد جایگاه های شارژ خودرو را بیشتر کند. اما به نظر میرسد‌ رانندگان هنوز با ایده استفاده از خودروهای الکتریکی مشکلاتی دارند و آن را به خوبی درک نکرده اند.
بر اساس نظر سنجی انجام شده توسط Venson Automotive Solutions، تنها ۱۵ درصد افراد این را بیان کردند که خرید بعدی آنها قطعا خودرویی الکتریکی و یا هیبریدی خواهد بود و نیمی‌ از افراد قصدی برای خرید این دسته از خودرو ها تا ۱۰ الی ۱۵ سال آینده ندارند. در حالی که سال گذشته ۸۵ درصد رانندگان شرکت کننده در این نظر سنجی، خواستار خرید خودرو های الکتریکی بودند. با مقایسه نتایج این نظر سنجی ها متوجه ایجاد اختلال در روند همه گیر شدن خودرو های الکتریکی‌ می شویم به طوری که در آینده ای نه چندان دور شاهد کاهش شدید علاقه مندان به خودرو های الکتریکی‌ خواهیم بود. همچنین در طی نظرسنجی ۱۹ درصد افراد اعلام کردند که از خودرو های الکتریکی تا زمانی که هیچ گزینه دیگری نداشته باشند استفاده نخواهند کرد.
البته با پیشرفت خودرو های الکتریکی‌ تعداد افرادی که نگران محدودیت مسافت رانندگی با این خودروها بودند در طی یکسال اخیر از ۶۱ درصد به ۴۵ درصد رسیده است اما با این حال هنوز نگرانی هایی پیرامون مسئله امنیت باتری ها بین افراد وجود دارد.
بریتانیا همچنین قصد دارد برای شارژ خورو در خانه های انگلیسی زیرساخت هایی معرفی کند که مورد استقبال بسیاری از افراد قرار خواهد گرفت و ۳۸ درصد افرادی که مورد برسی امکان شارژ خودرو ها در خانه را مسئله مناسبی برای خرید این خودرو ها بیان کردند.
«دولت بریتانیا قصد افزایش خودرو های الکتریکی را دارد و در نظر دارد تا سال ۲۰۴۰ استفاده از ون های داخل شهری که موتورهای احتراقی دارند را ممنوع کند. البته برای انجام این ممنوعیت دولت نیازمند حمایت کارخانه ها و افراد نیز میباشد.» این ها بخشی از گفته های مدیر شرکت Venson Automotive Solutions در این رابطه بود.
همچنین در ادامه مدیر این شرکت بیان کرد « این درصد ها و برسی ها تنها بخش کوچکی از نظر سنجی انجام شده بود و برای به دست آوردن اطلاعات دقیق تر نیازمند صحبت با شرکت های خودرو سازی، فروشندگان و‌ برسی میزان سود شرکت ها و کارکنان از ساخت این خودرو ها هستیم. »

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد