موضوعات داغ

برقی و سریع؛ کراس اوور تقویت شده جگوار I-Pace SVR رقیب تسلا مدل X می شود

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
شرکت خودرو سازی جگوار از عرضه خودرو شاسی بلند تمام برقی I-Pace قبل از سایر رقبا بسیار خوشنود است و خودروی آن ها فوق العاده به نظر میرسد. با این حال این شرکت در حال محاسبه راه های بهتر ساختن این خودرو می باشد. یکی از راه ها ساختن نمونه قدرتمند SVR این خودرو می باشد.
شرکت جگوار در حال حاضر به ساختن مدل I-Pace SVR اشاراتی کرده است و از آنجایی که احتمال ساخت آن بسیار بالاست ما تصمیم به برسی چگونگی این مدل گرفتیم.
طبیعتا بیشتر قسمت های ظاهری خودرو بدون تغییر خواهد بود اما چند تغییر آیرودینامیکی میتواند این خودرو را اسپورت تر نمایش دهد.
به عنوان مثال استفاده از محل هواگیری بزرگ تر در سپر جلویی برای انتقال بهتر هوای خنک به ترمز هاو علاوه و استفاده از لبه کناری و چرخ های بزرگتر ظاهر خودرو را نسبت به مدل عادی متفاوت نشان خواهد داد.
اما مشکلی وجود دارد. شرکت جگوار بیان میکند که اگر مدل SVR این خودرو به مرحله تولید برسد احتمالا برای مصرف کنندگان عادی بیش از حد قدرتمند خواهد بود. اگر این حرف برایتان جالب است باید گفت بر اساس بیانات شرکت این خودرو قادر خواهد بود 0 تا 96 کیلومتر بر ساعت را در زمانی کمتر از 2 ثانیه طی کند !
مدیر تولید جگوار "Hanno Kirner" در این رابطه میگوید "ما میتوانیم سرعت 0 تا 60 مایل بر ساعت را در مدت زمان 1.8 ثانیه طی کنیم. این خبر خوبی خواهد بود اما اگر اینکار را یک یا دوبار انجام دهید و‌ شارژ خودرو را تمام کنید دیگر علاقه ای به تکرار آن نخواهید داشت"
ولی البته که این مشکل احتمال ساخت این خودرو به طور کلی از بین نمیبرد. I-Pace استاندارد باتری لیتیومی 90 کیلو واتی و موتور الکتریکی با 394 اسب بخار قدرت دارد که به خوبی میتواند برای ساختن مدل بهتر و اسپرت تر به کار گرفته شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد