موضوعات داغ

عدم تمایل آمریکایی ها به خرید خودروهای چینی؛ نتایج یک تحقیق فراگیر

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
باید قبول کرد که دیر یا زود خودرو های چینی به ایالات متحده می رسند و در آن زمان این خودرو ها تقریبا به خوبی خودرو های موجود در بازار خواهد بود.
اما احتمالا در آن زمان شرکت های چینی از عدم استقبال مصرف کننده ها متعجب خواهند شد. اگر بخواهیم کمی دقیق صحبت کنیم بر اساس نظرسنجی جدید Autolist باید بگوییم بیش از یک سوم افراد (35 درصد شرکت کنندگان در این نظر سنجی) تمایلی برای خرید خودروهای چینی از خود نشان نمی دهند.نتایج نظر سنجی نشان میدهد 28 درصد از 1,565 پاسخ دهنده خریدار خودرو های چینی خواهند بود و 37 درصد آنها هنوز تصمیمی نگرفته اند.
زمانی که از پاسخ دهنده ها دلیل نخریدن خودروی چینی پرسیده شد 24 درصد آنها قابل اطمینان نبودن، 21 درصد ایمن نبودن و 15 درصد آنها عدم وجود فروشندگی و سرویس دهی مناسب را عنوان کردند. در حالی که دارنده گان خودرو های کره ای به تعویض خودرو های خود به مدل های چینی علاقه زیادی دارند دارندگان خودرو های آمریکایی کمترین علاقه را به این موضوع از خود نشان نمیدهند.
در میان آنهایی که از خودرو های اروپایی استفاده میکنند 29 درصد اعلام کردند ممانعتی برای خرید خودرو های چینی ندارند، 34 درصد هنوز مطمئن نبودند و 37 درصد گفتند خودروی چینی نخواهند خرید.
در رابطه با دلایل خرید خودرو های چینی 40 درصد افراد قیمت مناسب، 18 درصد بروز بودن تکنولوژی در خودرو ها و 15 درصد امنیت این خودرو ها را بیان کردند.
تعدادی از شرکت های چینی از جمله کمپانی Wey برای ورود به ایالات متحده در طی سال های آینده برنامه ریزی کرده اند. بسیاری از شرکت ها مانند GAC Motors و Geely برای رسیدن به کیفیت بهتر منتظر انجام سرمایه گذاری مشترک با برند های ثابت اروپا و آمریکا هستند.
به نظر می آید GAC و Lynk & Co اولین شرکت هایی هستند که تا قبل از پایان یافتن این دهه میلادی وارد بازار آمریکا میشوند و بر اساس نظر سنجی انجام شده بیشترین شانس آنها برای رقابت بر اساس قیمت خواهد بود.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/5/10
BYD که همین الآنم تو آمریکا خط تولید داره و ماشینهای تمام الکتریکی ش داره میفروشه و تازگی هم با دایملر یه جوینت ونچر ۵۰-۵۰ زدن. ولی چه بخوایم چه نخوایم صنعت الکترونیک الانشم دست چینه و آینده خودروها هم الکتریکیه پس چین دنیای اتومبیل رو قبضه میکنه .ما هم یه زمانی فقط ماشین آمریکایی رو ماشین می دونستیم بعد شد آلمانی بعد ژاپن و فرانسه و کره و حالا هم چین این یه اصله تو رقابت فقط آدمای سخت کوش برنده ان
1397/5/11
تو هیچ کجای دنیا ملت چینی نمیخرن تو ترکیه بغل دستمون شماحتی یه ماشین چینی هم نمیتونید پیدا کنید این ما ایرانی ها هستیم که این آشغالارو میخریم
1397/5/12
ما میخریم اونم با قیمت ماشین های اروپایی و آمریکایی که هم یه نونی به خودروساز های چینی و وارد کنندگان محترم خودرو و خودروسازان افتخار آفرین رسونده باشیم هم چینی ها بررسی کنند ببینند ماشیناشون تا چه حد خوب کار می کنه که نقصاشو برطرف کنند و بفرستند اروپا و آمریکا. ما هم انشالا تا 20 سال دیگه پراید و تیبا رو میسازیم و با توجه به تورم همیشه پایدار احتمالا 20 سال دیگه پراید رو میخریم 200 میلیون !
1397/5/12
55 ساله خودروسازی داریم که روند پیشرفتش از آینده به گذشته بوده 😐
1397/5/13
۵۵ ساله فکر میکنیم خودرو سازیم داداش. ما فرغون ساز هم نیستیم.
1397/5/13
چون آمریکایی ها آزاد ترین بازار خودرو را در دنیا دارند. تا زمانی که میتونن خودروی استاندارد و بروز وطنی خودشون رو با سود ناچیز و اقساط طولانی سوار شوند دلیلی نمیبینند که ماشین چینی بخرند.