موضوعات داغ

خداحافظی مزدا با خط تولید بهمن موتور

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
خودروهای مزدا چندین سال است که توسط بهمن موتور تولید شده و به بازار عرضه می شوند و در این سالها شاهد عرضه مدل های مختلفی همچون مزدا 323، مزدا 2 و دو نسل از مزدا 3 در مدل های هاچ بک و سدان از این شرکت بوده ایم. اما گویا شرایط به گونه ای پیش رفته که دیگر محصولی از مزدا را در خط تولید بهمن موتور نخواهیم دید. موضوعی که هفته گذشته در خلال نشست خبری مربوط به پیش فروش مزدا 3 جدید از سوی مدیران این شرکت بیان شد.

مزدا 3

مزدا 3

معاون فروش بهمن موتور، حمید رضا علیزاده در این نشست خبری گفت که برای توسعه یک محصول آیتم های مختلفی مانند توان زیرساختی شرکت و موافقت برند اصلی دخیل هستند. وی با اشاره به برنامه فروش اخیر این شرکت و حواشی پیش آمده در مورد آن ادامه داد که حتی اگر ما توان تولید 212 هزار دستگاه مزدا 3 در سال را داشتیم، شرکت مزدا قطعات لازم برای این کار را تامین نمی کرد. وی تصریح کرد که رابطه مزدای ژاپن و بهمن موتور به دلیل بازگشت تحریم های خودروسازی قطع شده است و دیگر قطعات لازم به این شرکت نمی رسند. از ابتدای سال جاری نیز ظرفیت تولید مزدا 3 نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود پنجاه درصد افت داشته، اگر چه پیش از این نیز این خودرو ظرفیت تولید بالایی نداشت.

بسترن B30

بسترن B30

علیزاده از برنامه شرکت مزدای ژاپن برای از رده خارج کردن نسل فعلی مزدا 3 از چرخه تولید خبر داد و گفت: برای سرمایه گذاری بر روی توسعه یک محصول، نیاز است که آن خودرو حداقل ده سال قابلیت تولید داشته باشد که مزدا 3 این قابلیت را ندارد. قرار است محصولاتی از برند های هاوال و فاو، جایگزین مزدا 3 در خط تولید بهمن موتور شوند. همزمان مذاکرات بهمن موتور با دیگر برندهای همکار ادامه دارد.

نظرات کاربران

13 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/5/13
چه پیشرفتی ! چه توجیحات قانع کننده ای !!! از ژاپن به چین مهاجرت کنیم و محصولات بی کیفیت تر وارد کنیم و با قیمت بیشتر از با کیفیت های ژاپنی بفروشیم ! احسنت ! فقط یه سوال، توی این همه سال که خودروی ژاپنی تولید می کردید اصلا به فکرتون خطور کرد که خودتون با همون کیفیت ها خودرو تولید کنید !؟ البته که نه ! چون اگه قرار باشه انقدر به خودتون فشار بیارید برای تولید محصول با کیفیت که پس کی به فکر سود و منفعت شخصی باشید ؟ سود منفعت توی این نیست که سرمایه گذاری ها واسه توسعه علم خودروسازی باشه، خیر ! سود و منفعت توی اینه که بریم از هر کشور دنیا که ماشین تولید می کنند ماشینای قدیمی و خارج شده از خط تولیدشون رو وارد کنیم و مونتاژ کنیم و با قیمت های ماشین های لوکس اروپایی بدیم دست مردم خودمون ! بله سود تو اینه !
1397/5/13
اینجور خبرهایی که منتشر میشه درباره تحریم های آمریکا که فقط یه قسمت هاییش مربوط به خودروسازهای معروف دنیا میشه یا شرکت های غیر خوردرویی که در حال رفتن از ایران هستن یه درس عبرتی برای بعضی آقایون هست که فقط بلدن برای آمریکا عربده بکشن و بدتر از همه فکر میکنن قدرت مقابله با آمریکا رو دارن حالا باید سرشون از برف بیرون بیارن واقعیت های دنیا رو بهتر ببینن تا سه ماه دیگه هم تحریم های نفتی هم تو راهه خدا میدونه چه بلایی سر این مملکت میخواد بیاد....)))))
1397/5/14
و البته یه عبرت بزرگ تر برای اونهایی که فکر می کردن میتونن با امریکا معامله کنن، دولت دار و ندار هسته ای رو گذاشت تو طبق اخلاص و تقدیم کرد. دو سه سال نشده همه چی برگشت به حالت اول. تو مملکتی که هیچ تولیدی جز نفت نیست، تو مملکتی که هر کس به فکر اینه که چطور از بدبخت تر از خودش بدزده انتظار بیشتری نمیشه داشت. اون کشورهایی که پیشرفت کردن، کار کردن نه اینکه فقط خوبیهای بقیه رو ببینن و به به و چه چه کنن.
1397/5/17
اقا بیژن شما از همونایی هستید که میگید کد خدا امیریکاست دوسال کشور و به امیریکا سپردیم بهتر نشد که هیچ بدترم شد اگر از همون اول با امریکا مقابله میکردیم این وضع واسه صنعت خودرو سازی پیش نمی اومد
1397/5/13
واقعا براتون متاسفم که لایق تولید برند معتبری چون مزدا نیستین
1397/5/13
آخه منطق داشته باشید. الان نسل چهارم مزدا ۳ توی بازار دنیا ارائه شده. چطوری انتظار دارید مزدای ژاپن اعتبارش رو با دادن مجوز تولید نسل دوم ۸ سال قبل زیر سوال ببره؟
1397/5/14
علیزاده از برنامه شرکت مزدای ژاپن برای از رده خارج کردن نسل فعلی مزدا 3 از چرخه تولید خبر داد!این تیکه اش باحاله، یعنی باید یک عمر یک ماشین رو به ملت بندازیم تا بصرفه وگرنه نمیخوایم! بعدم کدوم یک از این چینیا که تولید کردید رو 10 سال تداوم بخشیدید دروغ گوها؟!
1397/5/14
حالا تا من نیت کردم مزدا3 بگیرم تموم شد قحطی اومد!!!!!
گرون شد از بین رفت!!!!!!!
حالا جواب نیاز مشتری به این کلاس خودرو رو با ماشین چینی و بی کیفیتی مثل فاو و هاوال میخوای بدین؟؟؟؟
واقعا متاسفم برای این مملکت...
1397/5/19
منم برای شما متأسفم
1399/7/19
دقیقا منم تصمیم داشتم مزدا۳ بخرم ، حیف 😟😟
1397/5/14
حسین علایی مدیرعامل سابق هواپیمایی آسمان: در دورانی که من در آسمان بودم و برجام به نتیجه رسیده بود، قرارشد سه فروند سوخو به ما اجاره بدهند دو سال مذاکره کردیم
اما در نهایت سفیر روسیه به من گفت این هواپیما را چون بیش از ۱۰ درصدش آمریکایی است نمی‌توانیم حتی به شما اجاره دهیم.
من به او گفتم شما که می‌گویید ما ابر قدرت هستیم پس چگونه هواپیمای ساخت خودتان را نمی‌توانید به ما بدهید.
سفیر روسیه به من گفت شما آمریکا را مثل ما درک نمی‌کنید.
1397/5/19
لعنت بهتون یک بار خواستیم یه ماشینی بگیریم که معنای سوار شدن یه ماشین خوب رو بفهمیم که تولیدش متوقف شد!واقعا براتون متاسفم بعدم میگین میخوایم جایگزین کنیم اونم چه آشغالهایی رو میخواین جایگزین کنین
1397/5/19
مزدا 3 هم رفت، تیانا، ماکسیما، c5 ، و .... هرچی ماشین خوبه جاشو میده به چینیا، سه چهار سال پیش تو خبرا میگفتن تا چند سال اینده 70 درصد خودروهای داخل کشور میشن چینی، داره حقیقت پیدا میکنه، یعنی مردم ایران حق زندگی کردن ندارن؟؟