موضوعات داغ

خودروهای تولید شده کجا رفتند؟ چرا خودروی داخلی طی ۲۰روز باید ۱۰ میلیون گران شود؟

عکس مطلب اول
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با طرح این پرسش که خودروهای تولیدی کجا هستند، گفت: چرا باید ظرف ۲۰ روز قیمت پژو۲۰۶ تیپ ۲ با رشد ۳۵ درصدی از ۳۸ میلیون تومان به قیمت ۴۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار برسد!
سعید موتمنی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه از 17 فرودین ماه امسال تاکنون قیمت خودرو از کارخانه تا بازار شاهد اختلاف 75 درصدی است، اظهار داشت: به اعتقاد ما دلیل اصلی این موضوع عرضه کم خودرو به بازار است البته خودروسازان در دفاع از خود می‌گویند تولید امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با طرح این پرسش که خودروهای تولیدی کجا هستند، افزود: چرا ظرف 20 روز گذشته قیمت پژو206 تیپ 2 با رشد 35 درصدی از 38 میلیون تومان به قیمت 48 میلیون و 500 هزار تومان در بازار برسد!
وی با اشاره به اینکه چرا باید در خودروهای سمند، پژو و دنا شاهد اختلاف قیمت بسیار بالا از کارخانه تا بازار باشیم، تصریح کرد: یکی دیگر از استدلال‌های خودروسازان در اختلاف قیمت خودروها از کارخانه تا بازار کمبود قطعات خودرو است اما در این رابطه هم این سوال مطرح می‌شود که چرا اختلاف قیمت ها در خودروهای چینی هم اتفاق افتاده است!
موتمنی اضافه کرد: در حال حاضر قیمت خودروی چانگان از 83 میلیون تومان به 105 میلیون تومان و اچ سی از 58 میلیون تومان به 71 میلیون تومان در بازار رسیده است که هیچ منطقی در افزایش آن دیده نمی شود.

نظرات کاربران

12 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/5/13
اتفاقا کاملا هم منطقیه، منطقی از اون جهت که هیچ نظارتی روی نحوه فروش خودرو نیست ! خود شرکت ها به نوعی شرایط رو فراهم می کنند برای دلال ها که بتونند به راحتی قبل از اینکه به اصطلاح سایت باز بشه ثبت نام خودشون رو انجام بدن. بعد میان واسه یه میزان خیلی محدودی خودرو سایتو باز می کنند که اونوقت اونی که خریدار واقعی است میاد میبینه زده ظرفیت تکمیل ! چرا؟ چون باز کردن آبراه برای زیرآبی رفتن دلال ها باعث میشه قیمت اون مدل خودرو توی بازار بره بالا که در نتیجه به سود خودروساز تموم میشه چون توی شرایط فروش هفته بعدش با 10 میلیون افزایش قیمت پیش فروش میکنه و به راحتی میگه چون "ارز گرون شده، منم قطعه ندارم"، هیچکسی هم نیست جلوشو بگیره !!!
نتیجه اش میشه اینکه تعداد زیادی آگهی توی دیوار شیپور دیده میشه که طرف مثلا خودرو صفر رو خریده گذاشته توی پارکینگ خونش داره با قیمت دلخواه میفروشه ! چهار نفر دیگه هم میان اینو میبینند با خودش میگن چرا من اینکارو نکم و میان با چند میلیون گرونتر آگهی می کنند و همینطوری پیش میره تا آخر سر تبدیل به فاجعه میشه ! ننگ و لعنت خدا بر این اشخاص باد !
تنها راه حل اینه که اعلام بشه دلالی به هر شیوه ای جرم محسوب میشه و براش حبس اعلام کنند. مثلا بگن دلالی تا سود 50 میلیون 6 ماه زندان داره ! تا سود 100 میلیون 1 سال زندان، تا 1 میلیارد 5 سال زندان، تا هزار میلیارد اعدام و الی آخر، واسه مقادیر کمتر زیر 50 میلیون هم مالیات در نظر بگیرن که اونی که میخواد بره توی این شغل شریف ! بدونه باید مثلا از 20 میلیونی که داده 10 میلیون مالیات بده که قطعا هیچ گوش درازی اینکارو نمیکنه ! در نتیجه دلالی از بین میره و از این حالت بحرانی خارج میشه ! تنها راهش همینه، چون ظاهرا نمیشه عطش مردم واسه خرید خودرو رو با ایجاد کمپین و اینا از بین برد !!!
پ.ن: حالا یه سری ها میان میگن مگه دلالی جرمه که توی این حرفا رو میزنی؟ بله، دلالی جرم نیست، ولی وقتی توی چنین بازاری هر ننه قمری به خودش اجازه میده با هر سرمایه ای گند بزنه به اقتصاد مملکت، واسه خودش طلا و ارز و سکه و خودرو بخره و به هر قیمتی که دلش خواست بفروشه باید جرم باشه ! والسلام
1397/5/14
دوست عزیز وقتی شانس هر نفر برای ثبت نام مزدا 0.2 درصد چه انتظاری دارین که همه بتونن ثبت نام کنن؟
بنده به هیچ وچه از گاری ساز های داخلی حمایت نمیکنم ولی اتهامی که شما به خودروسازها میزنی خیلی واقع گرایانه نیست و صرفا تکرار مکررات حرف های صداسیماست که منبع اون هم حرف نمایشگاه داران تهرانه!
ارزش پول ملی روز به روز در حال نزوله و هرکسی برای نجات سرمایش به یه راهی چنگ زده اون چیزی که به اقتصاد مملکت گند زده سیاست های اقتصادی یه دولت فربه هست و نه پول مردم!
1397/5/14
حرفتو باید با طلا نوشت.کو گوش شنوا همین کارارو میکنن که مملکت به این اوضاع افتاده
1397/5/14
جناب srn در مورد سیاست های دولت حق با شماست ولی کجای دنیا هست که هر کسی توی هر شغلی که هست با هر سرمایه ای که داره میتونه دلالی کنه !؟ به راحتی از ظرفیت فضای مجازی استفاده کنه تا برای مثال ماشینی که دیروز از کمپانی تحویل گرفته 50 تومن امروز تو اینترنت آگهی کنه 70 تومن ! اینا همش نتیجه نبود قانون و یا نبود مجری درست قانونه ! درسته قیمت ارز و طلا و غیره بالا رفته ولی همین دلالی کردن های حاشیه ای وضعیت رو وخیم تر کرده ! چون هیچ قانون باز دارنده ای برای دلالی تعریف نشده ! من و شما هر وقت دلمون بخواد میتونیم بریم خودرو و طلا بخریم بیاریم خونمون یه آگهی بزاریم تو دیوار و شیپور و غیره چیزی رو که دیروز ارزون خریدیم امروز با هر قیمتی دلمون خواست بفروشیم چون به عنوان مالک اون جنس الان دیگه اختیار اون جنس رو داریم، هر قیمتی دلمون بخواد میدیم !!!
توی کشور های دیگه قانون تعریف کرده که دلالی جرمه به کسی اجازه داده نمیشه به صرف اینکه مثلا یک خودرو رو خریده و مالک اون محسوب میشه پس حالا اونو به راحتی با هر قیمتی دلش خواست بفروشه ! دولت این اجازه رو به اون شخص میده که تا هر زمانی که دلش خواست از اون خودرو استفاده کنه و مالک اون باشه ولی اگه بخواد وارد مقوله فروش اون خودرو بشه اونوقت با قانون طرفه ! و اگر ثابت بشه دلالی کرده باید بیاد جواب پس بده و جریمه پرداخت کنه ! و جالبه که توی بعضی کشور ها این کار رو یک عمل قبیح و نوعی خیانت به هم نوع میدونند ولی اینجا نه قانونی هست و نه خود مردم از بین رفتن اقتصاد مملکت براشون اهمیت داره !!!!!! اینجا فقط منم و من و خودم و خودم گور بابای بقیه ! متاسفانه خود شرکت های خودروسازی هم به علت حاشیه سودی که دلالی های بازار براشون داره و میتونند خودرویی رو که سالهاست تولید می کنند رو حتی گرونتر و بی کیفیت تر از قبل بفروشند و بیشتر سود کنند !!!!!!! در حالی که بقیه خودروساز های دنیا واسه اینکه همیشه توی رقابت باشند هر سال مدل های جدیدتر و با کیفیت تر و ایمن تر و شرایط فروش آسان تر و ارزانتر ارائه میدن و خودشون با همکاری دولت ها اجازه دلالی به در بازار رو نمیدن و بعد از یک مدت معین خودروها رو از رده خارج می کنند و خودروهای جدیدتر و مدرن تر تولید می کنند تا فقط یک چیز رو محقق کرده باشند : "رعایت حقوق مصرف کننده" . شرکت تویوتا بزرگترین سیستم فروش خودرو در جهان رو داره، تقریبا هر جای دنیا که باشی میتونی بری توی سایتش و تا تریمی که میخوای روی صندلی های ماشینت نصب بشه رو آنلاین سفارش بدی در کمترین زمان ماشینی رو که آنلاین سفارش داده بودی تحویل بگیری، ولی اینجا خودروساز واسه اینکه کمترین هزینه رو بکنه و بیشترین سود رو ببره ماشین آشغال تولید می کنه و در کنارش هم دلالی ایجاد میکنه تا بتونه برای سال ها سود میلیاردی خودش رو تضمین کنه ! شانس هر نفر توی ثبت نام مزدا 0.2 درصد بود چون یک تعداد خیلی محدودی رو تلویحا توی سایت قرار دادن که شاید اصلا قرار نداده باشن !!! آمار اعلام کردن که کاری نداره ! منم میتونم اینطوری آمار اعلام کنم و کنفرانس خبری بزارم بگم "نه من نبودم، شماها خیلی زیاد بودید!" اگه اینطوری بود پس چرا دو روز بعد کلی آگهی حواله مزدا 3 توی انواع سایت های آگهی مثل دیوار و شیپور و باما بود !!!؟؟؟ یکم ذهنتونو باز کنید !
از جناب sami هم کمال تشکر رو دارم
1397/5/14
اتفاقن علت اینکه دولت و اقازاده ها همین دولت فربه ای که میگید سود میکنند علتش وجود همین دلالاست که باعث میشه اون دولت سود کنه و بتونه میلیارد میلیارد پول دربیاره و اقازاده هاشون بفرستند خارج و هر وقت اوضاع خراب شد فلنگو ببندند همین دولت فربه از پول مردم که پول میاد دستش و اون مردمم همون دلالاند و همون ادماییند که ی خودروی 90 تومنی 400 میخرند و ی ماشین عهد بوق و میخرند و این میشه که اون عده افراد به جای خرج در جهت رفاه و اقتصاد میرند باش هزارتا ... کاری میکنند و فکر میکنند شادند فکر میکنید بقیه مردم پول دلالی ندارند؟چرا فقط بقیه وجدان دارندو میدانند پولی که اینجوری جمع بشه جز جمع شدن درد و بدبختی چیزی نداره و مطنینن اینجور افراد با این پولا به جای لذت فقط درد میکشند و خودشون خبر ندارنذ و اه هزاران نفر پشتشونم هست.
1397/5/14
در ادامه ی حرفام همین میشه که یک شب دلار دوبرابر میشه دلالا سود میکنند ولی اون سود بزرگ میره تو جیب اون بالاتریا و در اصل همونقدری که اوضاع اقتصادی خراب میشه دلالام ضرر میکنند اوضاع جوری شده که میخوایم همو له کنیم تا بریم بابا واسه همین اوناییم که میرند بالا دردشون بیشتر میشه تازه من خودم شخصن برای ثبت خودرو میتونستم تعداد نسبتن خوبی خودرو سفارش بدم الان چند سال میخوام ماشینمو عوض کنم کاری که مسیولین میکنند بامردم خیلی بدتر از کار امریکا با مردم حداقل اون خودی نیست ولی خود مردمم باهم مهربون نیستند و ی سطستم فاسد بوجود اومده مثل هرم که از همون دلالا پول میره تو جیبشون اگه مردم باهم مهربون بودند هیچ کودوم از این اتفاقا نمیوفتاد چون این پولای نجومی از پول مردمو دلالا جمع میشه ولی مردم نمیدونم به هر علتی اگاه نیستند اگه خودرو نخریم چهداخلی چه خارجی سکه و ارز نخریم دلار ی شب دوبرابر نمیشه ماشینی که تا دو سال پیش 150 بوده 500 تومن نمیشه ارزش پول نصف نمیشه تو بازا بین المللی اینا همه پولای نجومی جمع میشه و اختلاس ورانت میشه پولا خارج میشه معلومه ارزش پول هی کم میشه این پولا از جیب منو شما جمع میشه اگه یکم اگاه بودیم و دلسوز برای هم دیگر حرف من همون حرف افشین جان و خوشحالم که هنوز ادمای اگاه هستند.
1397/5/19
توی بلاد کفر بازار رو آزاد کردن و روی خودرو بنا به میزان آلاندگی که داره مالیات سالیانه بستن. اینجوره ک ماشین(به جز نمونه های خاص ک ارزش کلکسیونی دارن) افت قیمت شدیدی دارن و خودرو یه وسیله مصرفیه نه کالای سرمایه ای
1397/5/13
چون خودروسازها با توجه به شرایط تحریمی میخواهند با ندادن خودرو به بازار دولت رو تحت فشار قرار بدهند که بتونند افزایش شدید قیمت خودرو داخلی رو در غیاب واردات خودرو خارجی داشته باشند
1397/5/13
قيمت H30 خيلي جالبه! ٧١ تومن!!
1397/5/14
قیمت ۲۰۷ و ساندرو هم جالبه ،در واقع چی جالب نیست تو این خراب شده...
پارسال ساندرو و ۲۰۷ یه اختلاف ۸ الی ۹ میلیونی با h30 داشتن ولی الان ...
1397/5/14
سلام
آقا یه سوال
اینها که میگن ما قطعه برای تولید نداریم... پس چطور می خواهند بعدا گارانتی و وارانتی بدهند؟؟؟
نه خدایی...
باتشکر
1397/5/14
یه راه دیگشم اینه که هر کی خواست ثبت نام کنه. بعد قرعه کشی کنن. از قبل هم بگن هرکی وضع مالیش خوبه اجازه نداره ثبت نام کنه و اگه قرعه به نامش دراد، حذف میشه و کسی که هم که ماشین داره حق ثبت نام نداره و کسی که اسمش درمیاد برا ماشین، تا شش سال حق فروش نداره و هر دفتر خانه ایی انحامش بده سر دفترشو همونجا دم در دفتر خانه حلق آمیز کنن.