موضوعات داغ

معرفی 10 رقیب عمده برای بی ام و X3 - بخش اول

عکس مطلب اول
بی ام و سری 3 در طول چندین دهه معیاری برای سنجش خودروهای لوکس کوچک بوده است و هنگامی که خودروسازان اروپایی شروع به تولید SUV کردند، بی ام و X3 فورا به یک انتخاب قابل اطمینان تبدیل شد. بی ام و X3 مدل 2018 ترکیبی جذاب از ویژگی هایی مانند هندلینگ مشابه یک خودروی اسپرت، کابین بسیار جادار و نشستن در ارتفاع بالاتر است و به همین دلیل یک گزینه بسیار مناسب است. این خودرو موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربوشارژ با قدرت 248 اسب بخار و هندلینگ شاخصی که از برند بی ام و انتظار می رود را ارائه می دهد.
بی ام و X3 تاکنون 3 نسل مختلف را تجربه کرده است. نسل اول این خودرو که با کد E83 شناخته می شود از سال 2003 تا 2010 تولید شد. نسل E83 با انواع و اقسام موتورهای 4 و 6 سیلندر دیزلی و بنزینی تولید شد که مدل های مجهز به موتورهای 2.5 لیتری و 3.0 لیتری بنزینی در بازار ایران شناخته شده هستند. پس از آن در سال 2011 نسل دوم با کد F25 معرفی شد که تولید آن تا سال 2017 ادامه داشت. در این نسل موتورهای بنزینی توربوشارژ روی X3 نصب شد که یکی از آنها 4 سیلندر 2.0 لیتری و دیگری 6 سیلندر 3.0 لیتری بود. مدل های xDrive28i که مجهز به موتور 2.0 لیتری توربو هستند وارد بازار ایران شده اند. این نسل در سال 2014 فیس لیفت شد. نسل سوم X3 با کد G01 در سال 2018 معرفی شد.
اکنون رقبای زیادی در کلاس SUVهای لوکس وجود دارند که جذابیت بسیاری از آنها کمتر از X3 نیست. در این مقاله با 10 رقیب عمده برای بی ام و X3 مدل 2018 آشنا می شوید که هر کدام از آنها گزینه های با ارزشی هستند.

1 – پورشه ماکان مدل 2018
پورشه ماکان مدل 2018

پورشه ماکان مدل 2018

مطمئنا چابکی هندلینگ X3 ویژگی بارز آن است. پورشه هم مانند بی ام و در تولید خودروهای اسپرت با هندلینگ عالی سر رشته دارد. سیستم تعلیق پیشرفته ماکان، موتور توربوشارژ آن که با اشتیاق دور می گیرد و امکانات سفارشی برای ارتقای عملکرد این خودرو مانند دیسک ترمزهای کربن سرامیکی به خوبی بیانگر این موضوع است. موتور 2.0 لیتری توربوشارژ ماکان 252 اسب بخار قدرت و 370 نیوتن متر گشتاور تولید می کند.
کسانی که قصد دارند کل بودجه خود را صرف خرید ماکان کنند می توانند سیستم تعلیق تطبیقی، رینگ های آلیاژی 20 اینچی و سیستم سرگرمی با دو مانیتور در قسمت عقب کابین را برای آن سفارش دهند. حتی اگر مدل های ارزان تر ماکان را انتخاب کنید باز هم از امکاناتی مانند سیستم اخطار و پیشگیری از تصادف، در صندوق برقی، دوربین دید عقب و سنسورهای پارک در جلو و عقب برخوردار می شوید. سیستم صوتی پایه ماکان شامل یک صفحه نمایش لمسی 7.0 اینچی و 10 بلندگو است. از همه مهم تر اینکه ماکان شبیه یک پورشه است.

2 – مرسدس بنز GLC مدل 2018
مرسدس بنز GLC مدل 2018

مرسدس بنز GLC مدل 2018

مرسدس بنز GLC تا نقطه اوج بازار کراس اوورهای لوکس کوچک پیشروی کرده است که یکی از دلایل آن طراحی زیبای این خودرو است. از هر زاویه ای که به این خودرو بنگرید زیباست.
علاوه بر این، مرسدس GLC قابلیت های دینامیکی بی عیب و نقصی دارد که بخشی از آن به خاطر ضربه گیرهای تطبیقی است که به صورت استاندارد در این خودرو نصب می شوند. موتور 2.0 لیتری توربوشارژ این کراس اوور 241 اسب بخار قدرت و 370 نیوتن متر گشتاور تولید می کند، بنابراین از قدرت مناسبی برخوردار است. مدل پایه مرسدس GLC خودروی بسیار مجهزی است و دو نمونه از امکانات برجسته آن خروجی های برق 110 ولت (مثلا برای روشن کردن مخلوط کن) و سیستم صوتی Burmester با 14 بلندگو است. داشبورد مرسدس GLC از چیدمان عالی برخوردار است و یکی از بهترین های این کلاس است.

3 – آئودی Q5 مدل 2018
آئودی Q5 مدل 2018

آئودی Q5 مدل 2018

آئودی Q5 در سال 2018 کاملا از نو طراحی شد اما اگر متوجه تغییر در طراحی آن نشدید تقصیر شما نیست زیرا طراحان آئودی قصد نداشتند طرح موفق این خودرو را زیاد دستکاری کنند و به همین دلیل آئودی Q5 جدید از همان خطوط طراحی موزون و هماهنگ مدل قبلی برخوردار است. آئودی Q5 یک کراس اوور جذاب 5 نفره است که طراحی کابین شاخص آئودی را ارائه می دهد. یکی از ویژگی های بسیار جذاب این خودرو کابین مجازی دیجیتال آئودی برای نمایش اطلاعات فنی است که به عنوان یک آپشن در مدل پایه ارائه می شود و در تمام مدل های Q5 وجود دارد. کار کردن با دکمه های سیستم سرگرمی این خودرو به حدی ساده است که پیشنهاد می کنیم خودروسازان دیگر بی درنگ از آن تقلید کنند!
آئودی Q5 از یک موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربوشارژ نیرو می گیرد که قدرت آن 252 اسب بخار است و منحنی گشتاور نسبتا وسیعی دارد. آئودی Q5 از نظر دقت هندلینگ و سواری در حد پورشه ماکان نیست ولی می تواند در رانندگی روزمره عملکرد بهتری داشته باشد.

4 – آلفارومئو استلویو مدل 2018
آلفارومئو استلویو مدل 2018

آلفارومئو استلویو مدل 2018

آلفارومئو استلویو جنبه های کاربردی واقعی و هویت اسپرت را به نحوی جذاب با یکدیگر در آمیخته است که به سختی می توان در برابر آن مقاومت کرد. ممکن است SUVهای بزرگتر، ارزان تر و ایمن تری در بازار وجود داشته باشند ولی همه عاشق ماهیت آتشین استلویو هستند.
آلفارومئو استلویو به صورت استاندارد مجهز به سیستم 4 چرخ محرک و موتور 2.0 لیتری توربوشارژ با قدرت 280 اسب بخار است و بنابراین با هدف سریع بودن ساخته شده است. شاسی و سیستم تعلیق این خودرو به خوبی از گشتاور 415 نیوتن متری آن استفاده می کنند که از طریق یک گیربکس 8 دنده اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود. حتما دنده های استلویو را خودتان به صورت دستی عوض کنید زیرا در واقع سوار یک سدان اسپرت هستید که ارتفاع بلندی دارد. داخل کابین استلویو حس عضلانی ایتالیایی را به شما القا می کند و به دنبال آن امکاناتی مانند صفحه نمایش 7.0 اینچی برای نمایش اطلاعات فنی خودرو، صفحه نمایش 6.5 اینچی برای سیستم سرگرمی و سازگاری با نرم افزارهای اندروید اتو و اپل کار پلی را در اختیار شما می گذارد.

5 – آکورا RDX مدل 2019
آکورا RDX مدل 2019

آکورا RDX مدل 2019

مدل 2019 آکورا RDX که طراحی جدیدی دارد یک خودروی اسپرت قدبلند است. RDX مانند تمام خودروهای این فهرست از یک موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربوشارژ نیرو می گیرد اما این موتور 272 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور تولید می کند که این کراس اوور را به یکی از جذاب ترین گزینه ها در این گروه از SUVهای ممتاز تبدیل می کند. گشتاور دور پایین موتور توربوشارژ جدید 40 درصد بیشتر از موتور 3.5 لیتری V6 تنفس طبیعی است که در مدل قبلی این خودرو نصب شده بود.
آکورا RDX جدید مجهز به اولین گیربکس 10 دنده اتوماتیک در این کلاس است و از سیستم 4 چرخ محرک پیشرفته آکورا که Super Handling نام دارد بهره می برد که باعث بهبود فرمان پذیری این خودرو می شود. صندلی های این خودرو در 16 جهت مختلف قابل تنظیم هستند و سیستم سرگرمی آن توسط صفحه لمسی یا نرم افزار تشخیص فرامین صوتی کنترل می شود. آکورا RDX لوکس ترین SUV در کلاس خودش نیست ولی بدون شک لذت بخش ترین گزینه ممکن است.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/20
از جک قسطی چه خبر؟
1397/7/21
ام وی ام چه کپی زده از رو رنج روور
MVM X33 S = Range Rover Discovery