موضوعات داغ

آمادگی سوئد برای نوسازی ناوگان حمل و نقل مسافربری کشور

عکس مطلب اول
عضو کمیسیون عمران مجلس، از آمادگی کشورهای اسکاندیناوی و سوئد برای همکاری با ایران در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل مسافربری خبر داد.
به گزارش عصرخودرو به نقل از خانه ملت ، علیمیارمحمدی با اشاره به آمارهای منتشر شده در خصوص اینکه بیش از 50 درصد اتوبوس های کشور فرسوده است، گفت: متاسفانه فرسودگی ناوگان حمل و نقل مسافری در کشور هزینه های بسیاری را بر دوش اقتصاد تحمیل کرده است.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای با هدف کاهش مصرف سوخت و همچنین کاهش تصادفات ضرورت دارد، افزود: باید دولت طبق برنامه های بالادستی خروج خودروهای فرسوده را در دستور کار قرار دهد.
وی با اشاره به جلسات کمیسیون عمران مجلس با حضور سفرای کشورهای مختلف، تصریح کرد: در این جلسات بر ضرورت استفاده از توان سفرا برای رایزنی اقتصادی تاکید شده که یکی از موارد مورد توافق نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای بوده است.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه در کنار صدور خدمات فنی و مهندسی و مواردی از این دست باید بتوانیم از تکنولوژی کشورهای پیشرفته در مسیر بهسازی ناوگان جاده ای استفاده کنیم، گفت: خوشبختانه طبق اظهارات سفرا بسیاری از کشورها خواهان برقراری ارتباط با ایران از حیث تجاری هستند.
یارمحمدی با بیان اینکه باید با تقویت دیپلماسی اقتصادی نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای را سرعت ببخشیم، افزود: در دیدار با سفرا بر ضرورت استفاده از توان شرکت های پیشرفته دنیا در مسیر بهبود وضعیت حمل و نقل کشور در حوزه های مختلف به ویژه حمل و نقل جاده ای بحث و بررسی شد.
وی ادامه داد: انتقال تکنولوژی ساخت اتوبوس های پیشرفته نیز از دیگر مواردی است که سفرا باید در مذاکره با کشورهای دیگر مدنظر قرار دهند.
کشور سوئد و اسکاندیناوی تمایل به فروش اتوبوس های ولوو و اسکانیا به ایران را دارند
یارمحمدی ادامه داد: خوشبختانه دیگر حواشی در خصوص اسکانیا و مشکلات آن با توجه به همسویی تولید با استانداردهای روز دنیا به گوش نخواهد رسید و با توجه به وجود خط تولید اسکانیا در داخل به روز شدن ناوگان حمل و نقل جاده ای تسریع خواهد شد.
وی با بیان اینکه بهره مندی از اتوبوس های به روز و پیشرفته تاثیر به سزایی در کاهش تصادفات جاده ای دارد، گفت: تقویت رایزنی و دیپلماسی اقتصادی مهم ترین اقدامی است که می تواند نوسازی ناوگان مسافربری را سرعت ببخشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد