موضوعات داغ

آمادگی سوئد برای نوسازی ناوگان حمل و نقل مسافربری کشور

عکس مطلب اول
عضو کمیسیون عمران مجلس، از آمادگی کشورهای اسکاندیناوی و سوئد برای همکاری با ایران در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل مسافربری خبر داد.
به گزارش عصرخودرو به نقل از خانه ملت ، علیمیارمحمدی با اشاره به آمارهای منتشر شده در خصوص اینکه بیش از 50 درصد اتوبوس های کشور فرسوده است، گفت: متاسفانه فرسودگی ناوگان حمل و نقل مسافری در کشور هزینه های بسیاری را بر دوش اقتصاد تحمیل کرده است.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای با هدف کاهش مصرف سوخت و همچنین کاهش تصادفات ضرورت دارد، افزود: باید دولت طبق برنامه های بالادستی خروج خودروهای فرسوده را در دستور کار قرار دهد.
وی با اشاره به جلسات کمیسیون عمران مجلس با حضور سفرای کشورهای مختلف، تصریح کرد: در این جلسات بر ضرورت استفاده از توان سفرا برای رایزنی اقتصادی تاکید شده که یکی از موارد مورد توافق نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای بوده است.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه در کنار صدور خدمات فنی و مهندسی و مواردی از این دست باید بتوانیم از تکنولوژی کشورهای پیشرفته در مسیر بهسازی ناوگان جاده ای استفاده کنیم، گفت: خوشبختانه طبق اظهارات سفرا بسیاری از کشورها خواهان برقراری ارتباط با ایران از حیث تجاری هستند.
یارمحمدی با بیان اینکه باید با تقویت دیپلماسی اقتصادی نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای را سرعت ببخشیم، افزود: در دیدار با سفرا بر ضرورت استفاده از توان شرکت های پیشرفته دنیا در مسیر بهبود وضعیت حمل و نقل کشور در حوزه های مختلف به ویژه حمل و نقل جاده ای بحث و بررسی شد.
وی ادامه داد: انتقال تکنولوژی ساخت اتوبوس های پیشرفته نیز از دیگر مواردی است که سفرا باید در مذاکره با کشورهای دیگر مدنظر قرار دهند.
کشور سوئد و اسکاندیناوی تمایل به فروش اتوبوس های ولوو و اسکانیا به ایران را دارند
یارمحمدی ادامه داد: خوشبختانه دیگر حواشی در خصوص اسکانیا و مشکلات آن با توجه به همسویی تولید با استانداردهای روز دنیا به گوش نخواهد رسید و با توجه به وجود خط تولید اسکانیا در داخل به روز شدن ناوگان حمل و نقل جاده ای تسریع خواهد شد.
وی با بیان اینکه بهره مندی از اتوبوس های به روز و پیشرفته تاثیر به سزایی در کاهش تصادفات جاده ای دارد، گفت: تقویت رایزنی و دیپلماسی اقتصادی مهم ترین اقدامی است که می تواند نوسازی ناوگان مسافربری را سرعت ببخشد.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/5/14
این فازش چیه!! ساقیش کیه!!
اسکانیا امروز اعلام کرد که از ایران داره میره. بعد این میگه ما با اسکانیا میخوایم نوسازی کنیم دو روز دیگه ولوو هم از ایران میره
حتما میخواد با ماشین های بی کیفیت درجه چندم چینی نوسازی کنه.
1397/5/15
شاید سوئدیه
1397/5/14
امروز یه خبر زدید که اسکانیا شاید از ایران بره و الان میگید تمایل به گسترش همکاری داره.بگذریم.
امیدوارم و امیدوارم که این اتفاق بیفته و سیستم حمل و نقل کشور چه در حمل و نقل شهری و هم بین شهری با ولوو و اسکانیا نو سازی بشه و امید وارم که بخاطر منافع اقتصادی بعضی ها با اتوبوس های چینی جایگزین نشن که همه دیدیم بعد یه سال کار وقتی از یه خیابون رد میشن کل خیابونو دود ور میداره.امیدئارم این اتفاق خوب بیفته.
1397/5/14
بیشتر به نظر میرسه میخواید تبلیغ طرف کنید که عکس به این بزرگی برای این مطلب گذاشتین .
1397/5/14
این حرف های مسئولین، نتیجه مصرف باهم صنعتی و سنتی است