موضوعات داغ

سیاست‌گذاری غلط، عامل واردات غیرقانونی

عکس مطلب اول
ايسنا : عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: ریشه تخلفاتی همچون ثبت‌سفارش و واردات غیرقانونی خودرو به سیاست‌گذاری‌های غلط در این حوزه بازمی‌گردد. شهرام آزادی اظهار کرد: شرکت‌های واردکننده خودرویی که مرتکب تخلف در ثبت‌سفارش و واردات خودرو شده‌اند باید نسبت به کار خود پاسخگو باشند. وی با بیان اینکه با این حال باید به ریشه‌های این موضوع نیز پرداخت، خاطرنشان کرد: وقتی به یکباره واردات خودرو را متوقف می‌کنیم زمینه برای تخلفاتی همچون ثبت‌سفارش و واردات غیرقانونی خودرو فراهم می‌شود. این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: اگر سال گذشته وزارت صنعت به هر دلیلی می‌خواست واردات خودرو را محدود کند، راهش توقف یکباره و چند ماهه واردات نبود؛ بلکه باید به جای ممنوعیت، محدودیت‌هایی در این حوزه وضع می‌شد. وی افزود: اما وقتی به یکباره و بدون هیچ هشداری واردات را متوقف می‌کنیم راه برای تخلفاتی همچون اعمال نفوذ و ثبت‌سفارش و واردات غیرقانونی خودرو باز می‌شود. آزادی با بیان اینکه البته این سخنان به معنای نادیده گرفتن نقش شرکت‌های متخلف در این حوزه نیست، تصریح کرد: ثبت‌سفارش و واردات غیرقانونی خودرو موضوع قابل اغماض و چشم‌پوشی نیست و باید با عاملان آن به شدت برخورد شود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/5/14
شریعتمداری: چه اهمیتی دارد چه تعداد خودرو غیرقانونی وارد کشور شده است؟
"وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا گزارش کامل و دقیقی از تخلف واردات خودروهای غیرقانونی ارائه نمی‌شود؟ چند هزار خودرو وارد کشور شده است؟ گفت: تعداد واردات خودروها اهمیت چندانی ندارد، بلکه در این مسئله برخورد جدی با متخلفان و پیگیری مجازات آنها حائز اهمیت است."
این آقا یا واقعا نمیدونه چه تعداد خودرو وارد کشور شده یا میدونه و چون یه تعدادی وارد شده و دیگه بس بوده حالا فقط میگه باید با متخلفان برخورد بشه !!!
لینک خبر : به علت اینکه خودروبانک لینکو حذف می کنه نمیتونم بزارم اما توی سایت yjc.ir دنبالش بگردید.
پ.ن : بنده گوشام درازه !