موضوعات داغ

معضل لاینحل آغشته کردن جاده چالوس به گازوئیل؛ راه حل چیست؟

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
در ماه های اخیر مطالب و ویدیوهایی در مورد سر خوردن غیر معمول خودروها در جاده چالوس منتشر شده است که علت را سو استفاده برخی یدک کش ها جهت ایجاد تصادف و سپس کسب هزینه های گزاف از مردم، برای حمل و نقل خودروی تصادفی تا تعمیرگاه عنوان می کردند. عده ای دیگر نیز معتقد بودند این واقعه به دلیل نشتی گازوئیل از نفتکش های حمل سوخت است.
این موضوع تایید ها و تکذیب های مختلفی داشت و در آخرین گفته، علی اصغر کاظمی، مدیر ساخت و توسعه راه های استان البرز در نشست خبری خود اعلام کرد که سر خوردن خودروها در قسمت هایی از محور کرج-چالوس مربوط به ریختن گازوئیل است و به جنس آسفالت مربوط نیست.
او در ادامه صحبت هایش گفت: حتی اگر کل سطح آسفالت این جاده به طور کامل آغشته به قیر باشد، باز هم در هنگام ترمز گرفتن امکان لغزش خودرو وجود ندارد. علاوه بر این در این محور قبل از آسفالت کشی، زیرسازی قیر صورت گرفته که این کار سر خوردن خودروها در اثر جنس آسفالت را به کل منتفی می کند.
کاظمی افزود: تصاویری که از لغزش خودروها در این محور مخابره شده و به دست ما رسیده به طور قطع ثابت می کند که سر خوردن خودروها به علت ریختن گازوئیل در سطح جاده چالوس است. اما به طور قطعی مشخص نیست که این کار از روی عمد صورت گرفته و یا سهوا گازوئیل روی سطح جاده ریخته شده است.
جالب است بدانید که از تایید این تخلف فاجعه بار بیش از دو هفته گذشته است و تاکنون اثری از تدبیر و تمهید برای جلوگیری یا رفع این معضل دیده نشده است. این در حالی است که حالا در ایام سفرهای پایان تابستان و شهریور ماه، توجه به ایمنی جاده های دو طرفه کوهستانی مانند جاده چالوس بیش از هر زمان دیگری اهمیت خود را نشان می دهد. در چنین شرایطی می توان گفت که تنها راه حل برای دستگیری متخلفانی که با جان و مال هم میهنان بازی می کنند، استفاده از نیروهای غیر رسمی و نیروی انتظای لباس شخصی برای بررسی رفتار متخلفان احتمالی است. هر آنچه باشد این معضل بیش از یکسال است که در جاده چالوس وجود دارد و تاکنون نیز راه حلی برای آن اندیشیده نشده است.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/22
راه حلش اینه که از هراز بریم شمال
1397/6/23
راه اصلیش اینه که همه با هم شمال رو تحریم کنیم.الان بیشتر درآمد شمالی ها رو گردشگره و اگه گردشگر وارد سه استان شمالی کشور نشه خیلی ضرر میبینن.وقتی شمالی ها ببینن مردم از ترس جاده های گازوئیلی نمیان سفر خودشون به خدمت این یدک کش های بی وجدان میرسن
1397/6/23
این موجودات کثیف رو باید خودمون پیدا کنیم تیکه تیکه کنیم اگر پلیس نکنه
1397/6/23
به نظر من اگر واقعا بخوان كاري انجام بدن مي تونن " دوربين " بزارند . خلاص
1397/6/23
با سلام
لابد نون خور این قضیه زیاده که کاریش نمی شه کرد وگرنه کنترل این قضایا کار راحتیه
1397/6/25
تا حدودی حق با شماست کنترل این موارد زیاد سخت نیست ولی موضوع اصلی مشغول کردن ذهن مردم و افکار عمومی هست به هر روش ممکن....
1397/6/23
تو شهریور که عملا جاده چالوس کاملا و کیپ تا کیپ ترافیکه، در نتیجه سرعت ها کمه و حتی اگه گازوئیلی هم ریخته باشن ماشینی سر نمیخوره. ولی راه حل خیلی ساده است، چند تا تک تیر انداز به صورت استتار شده توی منطقه مستقر کنند و هر کس یا خودرویی رو که گازوئیل میریزه بی تعارف بزنند. والا شوخی نیست که، جون مردم در خطره ! کسی هم که جون مردم رو به خطر میندازه باید تقاصشو با جون خودش پس بده. خلاص !