موضوعات داغ

پروژه ای جدید برای سازنده مک لارن F1؛ اولین اطلاعات از IGM

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
"گوردون موری" مغز متفکر ساخت بسیاری از خودروهای درخشان از جمله خودروهای Formula 1، مک لارن F1 و مرسدس SLR در سن 72 سالگی تصمیم به طراحی و ساخت محصول تازه ای تحت نظر برند IGM گرفته است. درواقع این پروژه در اکتبر سال 2017 معرفی شد، خودرویی کوپه که موتور آن در وسط قرار گرفته و قرار است روح سرعت خودروی مک لارن F1 مجددا در آن جریحه دار شود.
مجله EVO موفق شده تا با آقای موری کمی در رابطه با این خودروی جدید به صحبت بنشیند. هرچند اطلاعات به دست آمده بسیار پایه ای هستند اما انتظار تا زمان معرفی کامل را برایمان کمی راحت تر خواهد کرد. احتمال میرود معرفی این خودرو در سال 2019 و یا کمی دیر تر صورت گیرد.
Gordon Murray

Gordon Murray

اصلی ترین هدف در ساخت این خودرو سبک بودن آن بوده و قرار است زیر 1000 کیلوگرم وزن داشته باشد. این خودرو همانند خودرو TVR Griffith بر پایه iStream Superlight ساخته خواهد شد.
تفاوت اصلی در مقایسه با نسل اول دست آورد iStream استفاده از آلومینیوم بجای استیل در ساختمان خودرو میباشد که باعث کم شدن 35 درصدی وزن خودرو نسبت به نسل قبل و کاهش 50 درصدی وزن نسبت به سایر خودروها میشود.
از آنجایی که خیابان ها امروزه بسیار شلوغ شده اند موری تصمیم دارد این خودرو را در اندازه نسبتا کوچکی بسازد. از ویژگی های مطلوب کوچک بودن خودرو میتوان علاوه بر اشغال فضای کمتر به کاهش هزینه های ساخت نیز اشاره کرد. جدا از اینها خودروهای کوچک تمرکز ویژه ای روی تجربه رانندگی دارند و توجه افراد زیادی را به خود جلب خواهند کرد.
اطلاعاتی در رابطه با موتور این خودرو در طی مصاحبه داده نشد اما آقای موری تنها بیان کردند موتور خودرو بسیار هیجان انگیز خواهد بود و عده ای را سورپرایز خواهد کرد.
همچنین از سیستم انتقال سرعت خودرو هم صحبتی بیان نشد اما بر اساس گفته ها به نظر میاید خودرو از گیربکس دستی بهره خواهد برد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد