موضوعات داغ

چرا مزدا 3 آماج حملات دزدان شده است؟

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
بر اساس اخباری که طی چند روز گذشته منتشر شده، دزدان علاقه فراوانی به سرقت مزدا 3 دارند، اما دلیل این علاقه چیست؟ معاون مبارزه با سرقت وسایل نقلیه پلیس آگاهی می گوید: شتاب زیاد، اتاق کوچک، قدرت مانور بالا و ایمنی پایین از جمله دلایلی است که مزدا 3 را به خودرویی محبوب سارقان بدل می کند. وی ادامه داد: این خودرو در برابر سرقت ایمن نیست و شبیه خودروهای قدیمی است و پس از پراید و پژو در صدر سرقت ‌های آسان و سریع خودرو قرار می گیرد.
پرونده های زیادی در خصوص سرقت های مزدا 3 اکنون روی میز اداره آگاهی قرار دارد و سارقان در دزدیدن این خودرو به حدی از تبحر رسیده اند که می توانند در عرض چهارده ثانیه، عمل سرقت را انجام دهند. این تکنیک ها هم اکنون توسط سارقان حرفه ای به دیگر دزدان آموزش داده می شود.

مزدا 3

مزدا 3

طبق گفته های سرهنگ شمس الدین میرزکی، معاون مبارزه با سرقت وسایل نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ، پس از پراید و پژو، مزدا 3 و به خصوص مزدا 3 های قدیمی به واسطه ضعف سیستم ایمنی خودروهایی هستند که بیشترین سرقت ها در مورد آنها اتفاق می افتد. مزدا 3 به واسطه شتاب بالایی که دارد، خودروی محبوب سارقان برای اجرای اعمال خلافکارانه خود است و سرعت، شتاب و هندلینگ این خودرو مزیتی برای سارقان هم در بحث سرقت و هم در بحث فرار از دست پلیس است.

مزدا 3

مزدا 3

برای مثال چندی پیش و پس از دستگیری یک باند سرقت لوازم خودرو در تهرانپارس، مشخص شد سارقان با استفاده از یک مزدا 3 مشکی رنگ، اقدام به سرقت ادوات مختلف خودروهای پارک شده نظیر ضبط و باند، زاپاس، ECU و لوازم دیگر می کردند. به گفته سرهنگ میرزکی، حمل مواد مخدر هم از دیگر کاربردهای مزدا 3 های سرقتی بوده و قاچاقچی های واسطه و عمده مواد مخدر برای جابجایی مواد از این خودرو استفاده می‌کنند.

مزدا 3

مزدا 3

توصیه های ایمنی مهم برای مالکان مزدا 3
سرهنگ میرزکی اعتقاد دارد بهترین راه برای مالکان در کاهش احتمال سرقت مزدا 3 ، افزایش سطح ایمنی خودرو و ایجاد تاخیر در کار سارقان است. او خبر داد که پس از برقراری جلساتی با بهمن موتور، نقص ایمنی این خودرو در مدل ‌های جدید آن برطرف شده است. اما مالکان مزدا 3 های قدیمی باید با مراجعه به نمایندگی و ایمن‌ سازی خودرو در برابر که در حدود یک تا ٢‌میلیون تومان هزینه دارد، ایمنی خودروی خود را تضمین کنند. بعد از آن به مالکان مزدا 3 توصیه کرد، حتما از قفل فرمان، قفل پدال و دزدگیر استفاده کنند. این اقدامات باعث به زحمت انداختن سارقان می‌شود، چرا که بازجویی های سارقان نشان می ‌دهد آنها به دنبال سرقت خودروهای بی ‌دردسر هستند. نکته بعدی توقف و پارک خودرو در پارکینگ است. شهروندان باید تا حد امکان از پارک این خودرو به‌ خصوص مزدا 3 در معابر و اماکن خلوت خودداری کنند، حتی برای دقایقی کوتاه، چون سارقان بسیار سریعتر از آن‌ چه تصور می کنید، خودرو را به سرقت می برند. ایمن ‌ترین مکان برای خودرو پارکینگ است.

نظرات کاربران

10 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/5/16
دلیل این ضعف ایمنی چیه ؟؟!
مگه این ماشین ایموبلایزر نداره ؟ چطور به تو 14 ثانیه روشنش میکنن ؟
من شنیده بودم کدای امنیتی ایموبلایزر مزدا3 لو رفته بوده درسته ؟
1397/5/16
ماشین 200 میلیونی کشور رو نیگا. ههههه
1397/5/16
من فکر نکنم اون مامور محترم تو عمرش ماشینی بالاتر از مگان دنده ای پلیس سوار شده باشه.بزارید از یه ریکاور تخصصی نظرشو بپرسیم.پس از نظر من مشکل مزدا های مونتاژ ایران در اینه که شرکت های وارد کننده و سازنده داخلی این ماشین رو موش آزمایشگاهی کردن تا تجهیزات سیمکشی و برقی خودشونو بتونن بفروشن.مخصوصا سری جدید که کلا نابود شده و مه شکن به سپر عقب اضافه شده اگه مزدایی دزدیده نشه قطعا یه روز دچار آتش سوزی میشه. اصولا مزداهایی که به پست ما خورده سوییچی ها که راه سرقتش از راه سانروفه که مشکل از جهت مونتاژ ناقصه (کلا ماشینی که تو ایران مونتاژ شه در باطنش نابود میشه) و کی لس ها هم فقط کافیه دربش باز شه.تنها ماشینیه که میشه با کد murse روی دکمه استارت روشنش کرد.جدا از gps و قفل های مختلف تنها راه حلی که پیشنهاد میدم پارکینگ و بیمه بدنه (با پوشش سرقت) هست.اصلا از دزدگیر های اضافی استفاده نکنید.
1397/5/16
یه وقت خدایی نکرده فکر نکنید مملکت رو ناامنی برداشته ها ماشین روز دنیا ناامنه وگرنه تو کشور ما که دزدی نیست اینهمه وفور نعمت و فراونی طرف چرا بره دزدی کنه؟
1397/5/17
چقدر تو باهوشي آخه ماشين ١٠ سال پيش رو ميگي روز دنياست خخخخخ طرف تويوتا هايلوكس ٢٠١٨ رو سه سوت ميدزده چه برسه به ماشيني كه برا ١٠ سال پيشه ايران مونتاژ ميكنه هه
1397/5/16
نسل مزدا 3 تو ایران داره منقرض میشه!!!!!!!!!!!
1397/5/16
مزدا3 نسل قدیم بله ولی نسل جدید به هیچ عنوان راحت باز نمیشه.حتی من یادمه یه مستند تعقیب و گریز از تلویزیون هم پخش شد و اونجا عنوان شد که مزدا3 نسل اول راحت دزدیده میشه.
اما وقتی نسل دوم (2010) اومد با تکنولوژی قفل دوبل اومد که ماشین وقتی دوبل قفل بشه به هیچ عنوان نه از داخل نه از خارج باز نمیشه.
به همین دلیل من کاملا مشکوکم به این خبر، احتمالا سایپا سراتو هاش رو دستش مونده میخواد آب کنه و محبوبیت مزدا3 به ضررشه.
1397/5/18
خدای توهم توطئه!!!
1397/5/17
بله ايمنيش ضعيفه اگر اينطور باشه كه با پرايد و پژو فرقى نداشته باشه پس چرا اونا ١ ستاره ايمنى دارن مزدا ٣ ٤ ستاره ايمنى!!!!!!! تندر ٩٠ كى عاليه و حرف نداره و دزدى ازش كار هر دزدى نيست چرا ٣ ستاره ايمنى داره؟ بايد با دقت بيشتر به خودرو ها امتياز بدن.
1397/5/20
برادر عزیر اون ستاره های ایمنی برای تست تصادف هستن . نه دزدیده شدن . کمی فرق داره