موضوعات داغ

چشیدن طعم رقابت با قیمت ارزان؛ ظهور تکنولوژی ایتالیا در Spice-X SX1

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
زمانی که نامی از خودروهای ایتالیایی به میان می آید قطعا همه مان یاد شرکت های بزرگ فراری، لامبورگینی، مازراتی، آلفا رومئو و خودروهایشان میافتیم. خودروهای پرقدرتی که به خوبی روی آنها سرمایه گذاری شده و میتوانند به راحتی به سرعت های بالا برسند.
اما قصد ما صحبت کردن در رابطه با این برند های برتر و معروف نیست. ما‌ میخواهیم در مورد شرکتی صحبت کنیم که در میان این ابر شرکت ها‌، در منطقه Piedmont ایتالیا مشغول به کار است. این شرکت ناشناخته Spice-X نام دارد و هدفش ساخت خودروهای مسابقه ای الکتریکی با وزن بسیار کم و با استفاده از لوازم ارزان قیمت است. به طور خلاصه میتوان گفت آنها میخواهند خودروی مسابقه ای تولید کنند که همه افراد بتوانند آن را خریداری کرده و استفاده کنند.
براساس اولین اطلاعات منتشر شده، به نظر می رسد که این شرکت به خوبی توانسته اینکار را انجام دهد.

Spice-X SX1

Spice-X SX1

خودروی Spice-X SX1 با طراحی عجیب آقای "Fabrizio Pepe" و به صورت قابل توجهی کوچک. این خودرو طولی برابر با ۳.۸ و عرضی معادل ۱.۶ متر دارد. برای ساخت آن از لوازم بسیار سبک وزنی استفاده شده و وزن نهایی آن تنها ۶۰۰ کیلوگرم میباشد که یکی‌ از سبک وزن ترین خودروهای الکتریکی محسوب می شود و به نوعی یادآور خودروی شرکت Lotus است.
از دیگر مشخصات خودرو می توان به تک سرنشین بودن آن و استفاده از دو موتور ۳۰ کیلو واتی برای چرخ های عقبی اشاره کرد.
یکی‌ از آپشن های خرید این خودرو انتخاب باتری ۳۳۰ ولتی‌ یا ۴۵۰ ولتی است که بر اساس این انتخاب سقف سرعت خودرو میتواند ۱۶۰ یا ۲۱۰ کیلومتر‌ بر ساعت و گشتاور آن ۱۶۰ یا ۴۰۰ نیوتن بر متر باشد.
هنوز قیمتی برای این خودرو مشخص نشده اما این کمپانی ایتالیایی قول داده است که قیمت خودرو بسیار مناسب خواهد بود و مشتریان زیادی می توانند لذت رانندگی با این سوپراسپرت الکتریکی را تجربه کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد