موضوعات داغ

عجیب ترین فراخوان خودرویی سال برای مرسدس بنز G کلاس AMG

عکس نویسنده
حسین ریاحی
نویسنده
عکس مطلب اول
مرسدس بنز در اقدامی جالب توجه و البته عجیب اقدام به فراخوانی 20 دستگاه مدل G65 سال 2017 در بازار آمریکا کرد. به گفته این سازنده این خودرو ها دارای حداکثر سرعت زیاد و غیر استاندارد هستند و لازم است که دوباره مورد بازنگری قرار گرفته و سرعت آنها محدود شود. اما نکته ی جالب این است که این حداکثر سرعت مربوط به دنده عقب است چون حرکت در دنده عقب با این خودرو در سرعت بالا می تواند به دلیل نقطه ثقل بالایی که G کلاس دارد مشکل ساز و حادثه آفرین شود به خصوص اینکه موتور 12 سیلندر توربوی این خودرو نیز به کوچکترین فشار راننده روی پدال گاز واکنش های شدیدی را از خود نشان می دهد.
به گفته مرسدس بنز لازم است تا سرعت این خودروها در دنده عقب روی 25 کیلومتر بر ساعت یا 16 مایل بر ساعت محدود شود.
در صورتی که راننده با سرعتی بیش از 25 کیلومتر بر ساعت در دنده عقب به این خودرو فرمان دهد ممکن است باعث چپ شدن خودرو شود.
خوشبختانه رفع عیب و محدود کردن سرعت این خودروها به سادگی امکان پذیر است و مرسدس بنز تنها نیاز دارد تا نرم افزار محدود کننده را روی ECU این خودروها نصب کند و این پروسه به کمتر از یک ساعت زمان نیاز دارد.
اما در خصوص مدل G65 نیز به عنوان قوی ترین نسخه‌ی جی کلاس باید اشاره کنیم که این خودرو دارای 400 کیلوگرم وزن بیشتر در مقایسه با مدل G63 است و به یک موتور 12 سیلندر 6 لیتری توربو با قدرت 621 اسب بخار و گشتاور 991 نیوتن متر مجهز است. انتقال نیرو در این خودرو به هر چهار چرخ با استفاده از یک گیربکس 7 دنده خودکار انجام می شود و می تواند این اس یو وی سنگین وزن را در عرض 5.1 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند. حداکثر سرعت G65 نیز به دلیل مسایل ایمنی روی 230 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
از مدل لیمیتد ادیشن این خودرو کلا 65 دستگاه تولید شده است که 30 عدد از آنها در بازار آمریکا به فروش رفته اند. این خودرو در بازار آمریکا قیمتی در حدود 252 هزار دلار دارد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/5/19
یاد اون خانومه افتادم که وقتی با سمند 180 تا میرفتی می گفت : "این است خودروی ملی" !!!