موضوعات داغ

جگوار به جای مرسدس؛ ساخته برقی انگلیسی ها برنده مناقصه ناوگان تاکسی رانی آلمان

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
به تازگی ۱۰ عدد از خودروی تمام برقی بریتانیایی یعنی جگوار I-Pace به یکی از بزرگترین اپراتورهای تاکسی شهر مونیخ ارسال شده است. با آنکه خودروهای شرکت مرسدس بنز بیشتر تاکسی های کشور آلمان را تامین میکنند و نزدیک به ۶۰ درصد تاکسی های استفاده شده مرسدس بنز ‌E-Class هستند که حدود نصف این جگوار ۶۳ هزار یورویی قیمت دارند.
مدیر اجرایی شرکت جگوار-لند روور "Ralf Speth" در این رابطه میگوید «ما میخواستیم مردم شهر مونیخ را به رانندگی با خودرو های الکتریک و خودروهای جگوار دعوت کنیم. یکی از دلایل دیگر ما برای اینکار وجود ترافیک در قسمت های مختلف شهر بود.»
استفاده از جگوارهای تمام برقی بخشی از برنامه های شهر مونیخ برای کاهش میزان آلودگی های موجود می باشد. همچنین به ازای هر کیلومتر رانندگی با خودرو های جدید مبلغ ۲۰ سنت به عنوان یارانه توسط شورای شهر‌ به افراد پرداخت خواهد شد. زیرا مونیخ به علت استفاده از خودروهای دیزلی یکی از آلوده ترین شهرهای آلمان محسوب میشود و دور از انتظار نیست که به زودی در این شهر‌ محدودیت هایی برای استفاده کمتر از خودرو های قدیمی معرفی‌ شود.

جگوار I-Pace حدود ۴۰۰ اسب‌ بخار قدرت دارد که میتواند صفر تا صد را در مدت زمانی معادل ۴.۸ ثانیه طی کند. قدرت این خودرو از یک باتری ۹۰ کیلو واتی تامین میشود که رانندگی مسافت حدود ۴۸۲ کیلومتر را امکان پذیر میکند و اگر برای شارژ خودرو از شارژی با ۱۰۰ کیلو وات توان استفاده شود میتواند در مدت زمان ۴۰ دقیقه ۸۰ درصد باتری خودرو را شارژ نماید.
این خودرو همچنین از تکنولوژی های‌ فراوانی مانند سیستم کاهش یا افزایش دمای خودکار باتری ها برای تنظیم شرایط مناسب خودرو استفاده میکند. همچنین سیستم جدید Touch Pro Due جگوار دارای رهیاب ماهواره ای‌ بوده که میتواند مقدار مسافت باقی مانده تا مقصد و مقدار مسافتی‌ که باتری خودرو امکان رانندگی میدهد را به طور بسیار دقیق محاسبه نموده و به این‌ صورت نگرانی های استفاده کنندگان از خودروهای تمام الکتریک را پایان بخشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد