موضوعات داغ

ادامه تولید تندر-90 در هاله‌ای از ابهام؛ مرگ مرکب زشت و جان سخت

عکس مطلب اول
با وجود اینکه برخی از رسانه‌های خارجی به نقل از مدیران دو شرکت فرانسوی پژو – سیتروئن و رنو، خروج این شرکت‌ها از بازار ایران را حتمی خوانده‌اند، اما خودروسازان داخلی و مسوولان صنعتی کشور هنوز ختم همکاری این دو خودروساز فرانسوی با ایران را قطعی نخوانده‌اند.
به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، یک مدیر خودروساز در گفت‌و‌گو با این روزنامه عنوان کرده است که با وجود ادعای برخی از رسانه‌های خارجی، این دو شرکت هنوز به شرکای ایرانی خود، قطع همکاری را به‌طور رسمی اعلام نکرده‌اند. در هر حال آنچه مشخص است شرکای فرانسوی ایران اگر چه در ظاهر تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را پذیرفته‌اند، اما در عمل تمایلی به قطع رابطه با خودروسازان داخلی ندارند، به‌طوری‌که روز گذشته محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم به جلسات خودروسازان با شرکت پژو اشاره و اظهار کرده است که پژو در این جلسات اعلام کرده با شرایط جدید بین‌المللی نمی‌تواند با ایکاپ ادامه دهد؛ اما همکاری خود را با طرف ایرانی به امید گشایش دوباره معلق خواهد گذاشت و به‌صورت کامل همکاری را قطع نمی‌کند.
صالحی‌نیا در این گفت‌و‌گو همچنین بر محکومیت فرانسوی‌ها در خروج از ایران تاکید و حتی پژو را ملزم به پرداخت جریمه کرده است؛ در نهایت این نکته را مورد اشاره قرار داده که تعلیق همکاری فرانسوی‌ها با ایران باعث کاهش حجم تولید تعدادی از محصولات شرکت‌های خودروساز داخلی شده است. اما اظهارات معاون وزیر صنعت حاوی دو نکته اساسی نیز است یکی قطع کامل تولید محصولات پلت‌فرم x۹۰ یعنی تندر-۹۰، ساندرو و محصولات فیس لیفت شده این خودروها و دیگری تولید یکی از محصولات شرکت ایکاپ بدون حضور پژو و به‌صورت مستقل و کاملا ایرانی.

نظرات کاربران

12 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/17
بله حتما ایکاپ میتونه مستقل از پژو ادامه بده!!
1397/6/17
عمت زشته
1397/6/18
متاسفانه همه و همه اقرار میکنن که تندر و ساندرو زشت ترین، بیریخت ترین، زاغارت ترین، بی روحترین، بی آپشن ترین و ... ماشین های ایران هستند! من اگر بمیرم هم نمیخرم، جایزه بانک هم ببرم سوارش نمیشم میفروشمش!
1397/6/19
وای با نمک
1397/6/23
شما جناب خوشگل سوار نشو بده ما سوار میشیم فعلا همینم باید تو خوابت پولاشو جمع کنی بهش برسی!!! و اینم هر داهاتی ای میدونی که هیچ ماشین ایرانی ای سواری و نرمی و کیفیت و استهلاک پایین تند 90 رو ندارن تو بهتره از بابات اول اجازه پشت فرمون نشستنتو بگیری بعد بیای برا ما نظر بدی چی خوبه چی بده بشین بعد بیا اینجا نظر بده^-^
1397/6/23
خودرو بانک هم که فقط بلده چنتا تیتر مزخرف بزنه تازگیا لی لی بریزه تو لالای چینی ها/: به ماشینای آشغالی ضایعاتی چینی میگ از سرزمین اژدها به ماشینای با اصالت اروپایی میگی بی ریخت زشت...متاسفم واقعا برا این طرز فکر مسخرتون.
1397/6/19
درست ک l90 و ساندرو بدون آپشن هستن ولی از خیلی خودروهای چینی زیباتر هستن و از تمام خودروهای چینی بادوامتر و باکیفیت تر هستند.بعضی ازما ایرانی ها حقمون هست ک اجناس و خودروهای آشغال چینی با قیمتهای بسیار گران بهمون بدن.
1397/6/21
تندر 90 انصافا نسبت به بسیاری از خودروهای چینی و داخلی خودرویی باکیفیت و کم مصرفی هست که توانسته رضایت مشتریان را جلب کند. ولی زیباتر و جادارتر بودن نسبت به خودروهای چینی ادعایی بیش نیست متاسفانه به لحاظ ظاهری زشت و فاقد آپشن و تجهیزات و از طراحی ساده ای برخوردار هست.
1397/6/19
با کیفیت ترین ماشین داخلی هم تندر نوده ...بدون شک
1397/6/22
اره واقعا ما دو تاال ۹۰ داشتیم واقعا عالی بودند کم استهلاک پرشتاب
1397/6/22
همشون اشغالن از بی خالگی به خر میگیم خاله
1397/6/23
سلام به همگی می خواستم در مورد تندر بحث کنم بدون شک بهترین خودرو و جادارترین. واقعا جادار قدرتمندترین موتور حال حاضر در رنج خودش با کیفیت قطعات که ۹۰ درصد قطعات این خودرو از رومانی میاد و تحت لیسانس مستقیم رنو تولید میشه گیربکس جدید jhqکه از رومانی میاد بهترین گیربکس در رنج قیمتش است ولی حیف که واقعا چهره بدی داره که واسه میانسالا جالبه بازم حیف که رنو از ایران میره این ماشین میره و رنو فقط اجازه به ایران داده که چهل هزارتا از این ماشین درست کنه حیف .بعد شما برید پژو بخرید که تمام قطعاتش از چین با قیمت فرانسوی میفروشن واقعا افسوس.