موضوعات داغ

چرا بنزین سوپر کمیاب شده است؟ خوابیدن خودروهای لوکس بدلیل کمبود بنزین سوپر

عکس مطلب اول
چند هفته ای است که بنزین سوپر در کلان شهرها و مخصوصاً تهران در اکثر جایگاه ها وجود ندارد و به سختی پیدا می شود! مشکلی که باعث شده بسیاری از خودروهای لوکس و مدرنی که به بنزین سوپر نیاز دارند، خانه نشین شوند و نتوانند به خیابان ها بیایند. این موضوع برای خودروهایی که به توربوهایی با بوست بالا مجهز هستند همانند بی ام و و یا پورشه (نسخه ماکان و باکستر جدید) بیشتر به چشم می آید. اما مشکل اصلی از زبان رئیس اتحادیه جایگاهداران سوخت این است که پالایشگاه نفت سپاهان که عهده دار تولید بنزین سوپر بوده، چند وقتی است که بنزین معمولی تولید می کند و همین موضوع باعث کمبود بنزین سوپر در جایگاه ها شده است. اما پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بندرعباس قرار است تولید بنزین سوپر را شروع کند و این مشکل در روزهای آتی و تا آخر ماه جاری رفع خواهد شد.
بیژن حاج محمدرضا، رئیس اتحادیه جایگاهداران سوخت گفت که خودروهای جدیدی که به بازار می آیند، از تکنولوژی بالاتری برخوردار هستند و تقاضا برای بنزین سوپر بیشتر شده است.
در هر صورت امیدواریم این مشکل هر چه سریع تر حل شود و شاهد عرضه مجدد بنزین سوپر در جایگاه ها باشیم.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/5/21
خب اگه خیلی مایلید سوپر بزنید یه باک معمولی بزنید بعد به نسبت درست بهش یک یا چند قوطی اکتان اضافه کنید. اکتان هم هنوز نایاب نشده.
1397/10/22
بالاخره بنزين سوپر عرضه ميشه يا نه؟
اكثر خودرو هاي توربو شارژ زمين گير شدن و اكثر اكتان افزاها هم تقلبي هستند
1397/5/22
خدا کنه که بنزین سوپر وارد بازار شه خیلی مهمه برای خودرو های توربو شارژ
1397/5/22
من یه مورانو دارم همیشه بنزین سوپر میزدم. از زمانی که بنزین سوپر نایاب شده مجبور شدم دوبار بنزین معمولی بزنم همین کارم باعث شده که برای اولین بار چراغ چک موتور و چراغ روغن روشن شه به اضافه این که ماشین ریپ میزنه و به سختی روشن میشه الان هم فرستادم تعمیرگاه و کلی هزینه رو دستم گزاشته!!!!!!!!!!!!!!!!
1397/6/22
بنزین سوپر هم به تاریخ پیوست.و دوباره همه بنزین جایگاهها بنزین یورو 2 یا بعبارتی بنزین اکتان 87 شد.حتی بنزین یورو 4 هم نیست.یاد صحبت های مدیر سازمان استاندارد افتادم که پارسال میگفت همه تولیدات باید روی یورو 5 تولید بشن.
1397/6/26
ماشین منم ریپ میزنه و تو سرعت بالا کپ میکنه!