موضوعات داغ

معرفی 10 خودروی اسپرت 4 در با قیمت کمتر از 30 هزار دلار - بخش اول

عکس مطلب اول
با اینکه خودروهای اسپرت 4 در با قیمت کمتر از 30 هزار دلار زیاد استثنایی و گران قیمت نیستند ولی زیاد هم خودروهای رایجی نیستند. این موضوع عجیب است زیرا بیشتر مشتریان در طول تاریخ خودروهای سدان را ترجیح داده اند. از آنجایی که بسیاری از خودروسازان فعال و شناخته شده، در این محدوده قیمتی هاچبک های اسپرت را ارائه می دهند بنابراین اگر می خواستند می توانستند به سرعت سدان های اسپرت کوچک را تولید کنند. خبر خوب برای مشتریان این است که تعدادی از خودروسازان هنوز نیاز مشتریان به خودروهای 4 در ارزان قیمت و هیجان انگیز را به شیوه های دیگر برآورده می کنند. سیستم تعلیق با تنظیم اسپرت، موتورهای توربوشارژ پرقدرت و پکیج های آیرودینامیکی تمام عیار و قابلیت انتخاب سیستم های انتقال قدرت دیفرانسیل عقب یا 4 چرخ محرک از ویژگی های بارز این خودروها هستند.
این خودروها راحتی و آسایش امروزی را فدای عملکرد نکرده اند. معمولا خریداران در این محدوده قیمتی با خودروهای 4 در معمولی و کسل کننده روبرو می شوند ولی 10 خودروی این فهرست که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد در عین حال که می توانند نیازهای روزمره مشتریان مانند اتاق جادار، امکانات رفاهی مناسب و مصرف سوخت معقول را برآورده کنند، خودروهایی با طراحی نسبتا جذاب هستند و اگر گهگاهی قصد رانندگی اسپرت و سریع داشته باشید شما را مایوس نمی کنند. تمام این خودروها در یک کلاس نیستند و در میان آنها سدان های کوچک و بزرگ یافت می شود. حتی یک ماسل کار امریکایی نیز بین آنها وجود دارد!

1 – داج چارجر SXT مدل 2017
داج چارجر SXT مدل 2017

داج چارجر SXT مدل 2017

از نظر فنی اولین گزینه این مقاله یک خودروی اسپرت 4 در با قیمت کمتر از 30 هزار دلار نیست بلکه فراتر از آن است، زیرا داج چارجر 2017 در واقع تنها خودروی عضلانی (ماسل کار) 4 در با قیمت کمتر از 30 هزار دلار در امریکا است. قیمت چارجر از 27.995 دلار شروع می شود و نیروی عضلانی خود را از موتور 3.6 لیتری V6 تنفس طبیعی Pentastar تامین می کند که 292 اسب بخار قدرت و 352 نیوتن متر گشتاور تولید می کند که مستقیما به چرخ های عقب منتقل می شود. غربیلک فرمان چند منظوره با پوشش چرم، رینگ های آلیاژی 17 اینچی، چراغ های LED جلو همراه با تزئینات دور چراغ و چراغ های LED عقب با طرح منحصر به فرد Racetrack جزو امکانات استاندارد چارجر هستند. مشتریان نه تنها از این امکانات برخوردار می شوند بلکه هنوز بودجه کافی برای انتخاب پکیج ظاهری Blacktop را دارند که قطعات سیاه رنگ جذاب را به نمای خارجی خودرو اضافه می کند. چارجر SXT با قیمت 29.995 دلار ارائه می شود که مجهز به سیستم سرگرمی Uconnect با صفحه نمایش 8.4 اینچی و امکانات دیگر است.

2 – مزدا 3 اسپرت مدل 2017
مزدا 3 اسپرت مدل 2017

مزدا 3 اسپرت مدل 2017

یک ضرب المثل قدیمی در میان ماشین بازها وجود دارد که می گوید لذت سریع راندن با یک خودروی کند بیشتر از لذت آهسته راندن با یک خودروی سریع است! با توجه به این ضرب المثل، خودروی بعدی فهرست یعنی مزدا 3 اسپرت مدل 2017 را معرفی می کنیم. همانطور که در مورد تعدادی از خودروهای 4 در این مقاله صادق است، موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری مزدا 3 سدان با قیمت 17.845 دلار نیز از افزایش قدرت برخوردار نشده است و همچنان 155 اسب بخار قدرت و 203 نیوتن متر گشتاور دارد. با این حال مزدا 3 در رانندگی روزمره، تجربه رانندگی مشابهی که از مزدا MX-5 میاتا توقع دارید را به نمایش می گذارد. مواردی مانند سیستم فرمان برقی پیشرفته و سیستم کنترل پایداری جزو امکانات استاندارد مزدا 3 هستند و کیت آیرودینامیک بدنه فقط 1300 دلار به قیمت خودرو اضافه می کند. مزدا 3 از سیستم تعلیق مالتی لینک (چند عضوی) در محور عقب برخوردار است که باعث بهبود هندلینگ این خودرو شده است.

3 – نیسان سنترا نیسمو مدل 2017
نیسان سنترا نیسمو مدل 2017

نیسان سنترا نیسمو مدل 2017

اول از همه باید به این موضوع اشاره کنیم که نیسان ماکسیما 2017 با قیمت پایه 32.610 دلار خودرویی است که خود نیسان آن را 4 در اسپرت لقب داده است. ولی اگر خودروی اسپرت 4 در با قیمت کمتر از 30 هزار دلار مدنظر باشد، این برند ژاپنی سنترا نیسمو مدل 2017 را ارائه می دهد. این خودرو را دست کم نگیرید زیرا سنترا SR توربو مجهز به یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژ با قدرت 188 اسب بخار و گشتاور 240 نیوتن متر است و سنترا نیسمو نه تنها از همین پیشرانه استفاده می کند بلکه از اصلاحات کامل نیسمو برخوردار می شود که بخش خودروهای مسابقه ای و مهندسی عملکرد خودروهای نیسان است. قیمت این خودرو با امکاناتی مانند سیستم تعلیق و سیستم فرمان با تنظیم نیسمو، صندلی های اسپرت نیسمو مجهز به سیستم گرمایش، غربیلک فرمان نیسمو و اسپویلر کاربردی نیسمو در قسمت عقب 24.990 دلار است. این خودرو از قطعات تزئینی به رنگ قرمز در نمای داخلی و خارجی برخوردار است که ظاهر آن را اسپرت تر جلوه می دهند.

4 – هوندا سیویک Si مدل 2017
هوندا سیویک Si مدل 2017

هوندا سیویک Si مدل 2017

با اینکه مدل تایپ R سیویک با قدرت 306 اسب بخار، معیار جدیدی برای عملکرد هوندا سیویک در امریکا محسوب می شود ولی علاقه مندانی که قصد خرید یک خودروی 4 در اسپرت با قیمت کمتر از 30 هزار دلار را دارند باید سیویک Si مدل 2017 را انتخاب کنند. سیویک Si برخلاف سیویک تایپ R که فقط با اتاق هاچبک به فروش می رسد، با اتاق های سدان و کوپه عرضه می شود و قیمت پایه هر دو مدل آن 23.900 دلار است. هر دو مدل سدان و کوپه سیویک Si از موتور جدید و پرقدرت 1.5 لیتری توربوشارژ هوندا نیرو می گیرند که 205 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. حداکثر گشتاور این موتور نسبت به موتورهای قبلی سیویک Si در دور بسیار پایین تری تولید می شود. هوندا سیویک Si سدان برای نهایت استفاده از قدرت این موتور از موارد ارتقای عملکرد مانند گیربکس 6 دنده دستی با جا به جایی کوتاه اهرم تعویض دنده برای تعویض سریعتر دنده ها، ضربه گیرهای تطبیقی دو حالته و دیفرانسیل لغزش محدود حلزونی برخوردار است.

5 – تویوتا کمری XSE مدل 2017
تویوتا کمری XSE مدل 2017

تویوتا کمری XSE مدل 2017

هنگام بررسی خودروهای اسپرت 4 در با قیمت کمتر از 30 هزار دلار، شاید تویوتا کمری 2017 اولین گزینه ای نباشد که به ذهن خطور می کند ولی تویوتا با مدل XSE کمری به وضوح بر شور و اشتیاق رانندگی که در هر راننده ای وجود دارد تاکید داشته است. با ارتقا به مدل XSE، موتور کمری همچنان بدون تغییر باقی می ماند زیرا تویوتا روی ویژگی هایی مانند تنظیم مجدد سیستم تعلیق برای چابکی بیشتر، صندلی های اسپرت با حمایت جانبی بیشتر، غربیلک فرمان چرمی و گیربکس 6 دنده اتوماتیک با قابلیت انتخاب چندین حالت مختلف تمرکز کرده است. می توان دنده های این گیربکس را از طریق شیفترهای روی فرمان تعویض کرد و مجهز به حالت اختصاصی S است که تجربه رانندگی هیجان انگیزتری را ایجاد می کند. نمای جلو با طراحی خشن تر و جلوپنجره شبکه ای به رنگ مشکی، چراغ های جلو با تزئینات کرومی تیره و رینگ های آلیاژی 18 اینچی با جلای ماشینی از مواردی هستند که ظاهر کمری XSE را از دیگر مدل های کمری متمایز می کنند. قیمت تویوتا کمری XSE از 26.310 دلار شروع می شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد