موضوعات داغ

فراخوان عظیم ب ام و به دلیل احتمال آتش سوزی 324 هزار دستگاه خودرو

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
شرکت خودروسازی BMW به 324,000 مشتری اروپایی خود به علت آتش سوزی خودروها تماس گرفته است.
در طی 7 ماه گذشته ( از ماه ژانویه تا جولای امسال) 27 خودرو بی ام و در کره جنوبی و طی وقایع مختلفی آتش گرفتند. این رخداد با کاهش تعداد مشتریان این شرکت خودروسازی و همچنین شکایت 13 نفر از مشتریان همراه بوده است. شکایت کننده گان بیان کردند که آنها از رانندگی مجدد با خودروهای خود ترس دارند !
این شرکت خودروسازی آلمانی از مشتریان خود در کره جنوبی عذرخواهی کرده و در حال حاضر تمرکز خود را بر تماس با خریداران اروپایی و حل کردن مشکل خودروی آنان گذاشته است.
رئیس بی ام و در کشور کره، آقای "Kim Hyo-joon" به دنبال این وقایع صحبت هایی انجام داده است : «ما به علت اتفاقات اخیر در کشور و همچنین ایجاد نگرانی و اضطراب در میان مردم و مسئولین دولت خالصانه عذر خواهی میکنیم.»
خوشبختانه مشکل آتش گرفتن خودروها شناسایی شده و به علت نقض در سیستم باز چرخش گازهای خروجی اگزوز -Exhaust gas recirculation- استفاده شده در مدل پرفروش 520d Sedan آتش سوزی رخ میداده است. البته بر اساس گزارشات این شرکت خودروسازی حتی قبل ها و از سال 2016 از این مشکل آگاهی داشته است اما اخیرا به آن توجه کرده و به رفع میپردازد. همچنین دولت کشور کره اعلام کرده است، به زودی برسی میکند که آیا این شرکت به درستی و به سرعت این مشکل را حل کرده است و یا خیر. البته در طی ماه مارچ سال 2011 میلادی تا نوامبر سال 2016 میلادی و در میان 42 مدل خودرو، شرکت بی ام و در کره به 103,000 خریدار مجددا تماس گرفته و مشکلات آنها را حل کرده است. اما اتفاقات اخیر میتواند با میلیون ها دلار جریمه همراه باشد.
گفتنی است که امسال آتش سوزی تنها مشکل فنی خودروهای شرکت بی ام و نبوده است و در ماه می گذشته شاهد مشکل کمبود قدرت در 312,000 خودروی BMW بوده ایم.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/5/22
اینجا ماشین آتیش میگیره با سرنشین و بی سرنشین، بعد ثابت می کنند نقص فنی خودرو بوده، دادگاه حکم میده، بعد هیچی به هیچی ! نه دیه ای بدن به بازماندگان ! نه ماشین نویی تحویل بدن به اون بدبختی که خریده بوده ! نه حتی یک عذرخواهی !!!