موضوعات داغ

انقلاب به سبک جیلی ، لوتوس به رقیبی برای فراری و پورشه تبدیل می شود

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
چند سالی می شود که لوتوس، خودروی جدیدی را به بازار ارایه نکرده و آخرین مدل این شرکت، لوتوس اوورا (Evora) بود که در سال 2009 میلادی به بازار آمد. در هفت ماهه اول سال 2018، لوتوس تنها توانسته 145 خودروی جدید را به فروش برساند که نسبت به مدت مشابه سال قبل، افتی 25 درصدی را نشان می دهد. این آمار هم برای این اسپرت ساز بریتانیایی و هم برای مالک آن، جیلی، رقمی نا امید کننده بوده است. جیلی در اوایل امسال، این برند را به طور کامل خریداری کرد و اکنون و پس از تزریق پول بسیار زیاد جیلی به لوتوس، امید می رود تا این شرکت روندی رو به بهبودی را در پیش بگیرد.
جیلی قصد دارد تا مبغلی در حدود 1.9 میلیارد دلار را در لوتوس سرمایه گذاری کند تا روند تحقیق و توسعه این شرکت را بهبود بخشد. علاوه بر آن، چینی ها قصد دارند تا سهم بیشتری از این شرکت انگلیسی را در اختیار بگیرند. در حال حاضر 51 درصد سهام لوتوس متعلق به جیلی و مابقی آن متعلق به گروه خودروسازی اتیکای مالزی است. طرح های توسعه جیلی برای لوتوس، شامل افزایش فضای کارخانه و استخدام 200 نیروی جدید، تاسیس یک سایت تولیدی جدید در انگلستان و افتتاح مرکز تحقیق و توسعه لوتوس، واقع در کاونتری می شوند.
جیلی قصد دارد با سرمایه گذاری عظیم بر روی لوتوس، این شرکت را به رقیبی برای فراری و پورشه تبدیل کند. دو شرکتی که اکنون تحت مالکیت جیلی هستند و وضعیت خوبی ندارند، یعنی پروتون و لوتوس، قرار است در همکاری هایی که با مرسدس بنز و ولوو در آینده صورت می گیرد، و استفاده از فناوری های جدید در ساخت محصولات و ارایه مدل های تازه، به روزهای اوج خودشان برگردند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد