موضوعات داغ

تکنولوژی صوتی جدید شرکت خودروسازی کیا شما را از سردرد نجات میدهد

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
در طی مسیر یک سفر طولانی با خودرو، احتمالا بیشتر ما مجبور به گوش کردن موسیقی های اجباری دیگران هستیم که گه گاه باعث همسفر شدن سردرد با ما میشود.
اما خوشبختانه شرکت خودروسازی کیا در تلاش برای رفع این مشکل عمل های امیدبخشی انجام داده است.
این شرکت خودروسازی کره ای در حال کار بر روی سیستم صوتی جدیدی برای خودروها میباشد که با استفاده از آن هرکدام از مسافران میتوانند به صورت کاملا خصوصی به آهنگی متفاوت نسبت به سایرین گوش دهند، و یا حتی تماس تلفنی برقرار کنند. جالب اینجاست که با این سیستم صوتی جدید، حتی به استفاده از هدفون هم نیازی نیست.
شرکت کیا از سال 2014 در حال کار بر روی این سیستم صوتی بوده و آن را "Separated Zone Technology" نام گذاری کرده است. با استفاده از این سیستم والدین به راحتی میتوانند در یک سفر به موسیقی آرامش بخش و کلاسیک مورد علاقه خود گوش کنند درحالی که فرزندان همزمان با آنها به موسیقی پر جنب و جوش تری مانند پاپ گوش میدهند. همچنین احتمال میرود تنها تا چند سال دیگر این سیستم در خودروهای جدید عرضه شود.
بر اساس اطلاعات منتشر شده از شرکت کیا این سیستم صوتی از طریق حذف امواج صوتی مشخص در قسمت های مختلف خودرو عمل خود را انجام میدهد. البته برای استفاده از این سیستم، نیاز به اسپیکر های مخصوصی میباشد که قادر هستند امواج صوتی مشخصی را افزایش و یا کاهش دهند.
یکی از اعضای تیم تحقیقات کیا در این رابطه گفت : « امیدواریم که با استفاده از این فناوری جدید بتوانیم برای رانندگان و مسافران سفر لذت بخش و بهتری را به ارمغان بیاوریم.»
از آنجایی که سلایق افراد در زمینه موسیقی بسیار گوناگون میباشد، مسافران معمولا برای گوش دادن به صوت دلخواهشان نیازمند استفاده از هدفون میباشند که متاسفانه اینکار سبب محدود شدن ارتباط افراد با یکدیگر شده و از این نظر مطلوب نمیباشد. اما با استفاده از این تکنولوژی جدید شرکت خودروسازی کیا، افراد قادرند تلفن همراه خود را با اسفاده از بلوتوث به سیستم صوتی خودرو متصل کرده و بدون ایجاد مزاحمت برای یکدیگر به شنیدن موسیقی دلخواه خود بپردازند، به تماس های شخصی خود پاسخ دهند و در عین حال با یکدیگر صحبت کنند و ارتباط برقرار کنند.
به احتمال بسیار زیاد این تکنولوژی جدید با استقبال بسیار خوبی همراه خواهد شد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/4
اینجا باید یادآوری کنم پراید آپشنال با زه و برف پاک کن با تکنولوژی 2019(شیلنگ روی برف پاک کن) فقط و فقط 35 میلیون ناقابل...
1397/6/4
هههههه :)))) خیلییییی خوب بوود