موضوعات داغ

بررسی شرایط بازار دست دوم و رقبای جک J5 کرمان موتور

عکس مطلب اول
بررسی شرایط بازار دست دوم و رقبای جک J5 کرمان موتور

تعهد به جک با خرید مدل کارکرده
اگرچه سال 1392 همه توجه‌ها به این سدان دنده اتوماتیک چینی از شرکت خودروسازی جک جلب شده بود که توسط کرمان موتور عرضه می شد و زمانی لقب ارزان قیمت ترین خودروی اتوماتیک بازار را داشت، اما امروزه برای داشتن آن راهی جز خرید جکj5 دست دوم نیست. از سال پیش مشخص شد که دیگر مدل جکj5 به بازار عرضه نخواهد شد و این خبر قیمت این خودرو را در برخی از نمایشگاه‌ها به 70 میلیون تومان رساند.

چرا جک بخریم؟
جک چهره زیبا و امکانات رفاهی در حد و اندازه کلاس قیمتی خود دارد. آینه‌ها برقی تنظیم می‌شوند و ارتفاع نور هم قابل تنظیم است. دنده عقب آن سنسور دارد و تهویه آن به شکل اتوماتیک کنترل می‌شود. موتور جک فایو در میتسوبیشی مورد استفاده قرار گرفته و از این نظر یک سر و گردن از خودرو داخلی بالاتر است.

چرا جک دست دوم بخریم؟
کرمان‌موتور بعد از مشاهده اقبال بازار به این خودرو با موتور 1.5 لیتری و گیربکس دستی تصمیم گرفت تا مدل اتوماتیک آن را با موتور 1.8 لیتری وارد کشور کند. آن زمان این خودرو حدود 57 میلیون تومان قیمت داشت اما الان برای خرید جکj5 دست دوم باید بیشتر از این‌ها هزینه کنید. با اینکه تولید آن دیگر متوقف شده برخی از مشتریانش یا سراغ رقبا رفته‌اند و برخی دیگر هم با پیدا کردن مدل کارکرده آن به جک متعهد می‌مانند. از زمان اعلام توقف خطوط تولید آن تا امروز بازار نشان داد که فعلا خبری از نایاب شدن قطعات آن در میان نیست و افراد به راحتی می توانند یک جک دست دوم بخرند. این خودرو به خصوص در سال 92 فروش استثنایی را تجربه کرده و به این زودی ‌بارش را از ایران جمع نمی‌کند.

مقایسه جک با خودروهای دیگر
نگاهی به جک و تندر نشان می‌دهد که حجم بیشتر موتور جک قدرت بیشتری هم برای این خودرو تولید می‌کند. مصرف سوخت جک در بیشترین حالت آن (مدل اتوماتیک) 7.6 لیتر ولی تندر 8.4 لیتر است. جک باک 55 لیتری و تندر 50 لیتری دارد. با وجود موتور قدرتمندتر و شتاب بیشتر جک حداکثر سرعت تندر 183 و جکj5 174 کیلومتر در ساعت است. البته شتاب تندر بیشتر از جک بوده و این موضوع برای خودرویی که انرژی بیشتری برای تولید موتور بهتر گذاشته نقطه ضعف محسوب می‌شود.
یکی دیگر از رقبای خرید جکj5 دست دوم ام وی ام 550 است. هر دو خودرو یورو چهار هستند و تفاوتی از نظر سوخت بنزین ندارند. موتور ام وی ام حجم بیشتری دارد و درنتیجه حداکثر قدرت آن بسیار بیشتر از این خودرو سدان چینی است. ام وی ام چینی بوده و به فاصله سه سال از جک تولید شده.ام وی ام 550 سال 93 وارد کشور و به چری ایگو E5 مشهور شد. موتور هر دو نیز چهار سیلندر 16 سوپاپه است اما این خودرو برای شرکت ام وی ام یک خودرو سلطنتی و سنگین بوده که استفاده از آن برای شهر کمی دشوار است. اما اگر جک j5 بخرید خودرویی مناسب معماری شهری ایرانی با کوچه‌های تنگ و خیابان‌های باریک خواهد داشت.
برلیانس H330 هم یکی دیگر از رقبای جک بوده که حجم موتور آن کمتر است. البته مصرف بنزین بسیار پایین‌تری دارد و از نظر توان خروجی (اسب بخار) به هم نزدیک هستند. شتاب برلیانس نیز یک ثانیه از جک سریع‌تر است ولی باک آن پنج لیتر کمتر ظرفیت بنزین دارد.

منبع: ویرلن این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/5/28
ماشینی که توقف تولید شد اونم محصول کرمان خودرو مفت نمیرزه هرکی بخره همراه همیشگیش میشه ، ماشین در حال تولید و با گارانتی رو نمیتونن تامین قطعه کنن وای به حال اینها
1397/5/28
تجربه عینی ندارم اما با توجه به شواهد و مشخصات فکر کنم بزرگترین دروغی که تو این مقاله گفته شده مصرف سوخت جک هست که کمتر از ال نود هستش ، بنا به گفته های دارندگان جک مصرف این ماشین خیلی بیشتر از ادعای این متنه و گیربکس هم هماهنگی خوبی با موتور نداره !!
1397/5/28
من از 93 تا الان دارم عالیه هنوز ی بارم نبردم تعمیرگاه
1397/5/28
اطلاعات اشتباه زیادی در متن هست.
1397/5/29
این خودرو برای شرکت ام وی ام یک خودرو سلطنتی !!!
چی زدی دوست عزیز