موضوعات داغ

معرفی 10 رقیب عمده برای هوندا آکورد - بخش دوم

عکس مطلب اول
با اینکه بازار سدان های متوسط دیگر مانند گذشته پر رونق نیست ولی همچنان یک میدان نبرد بزرگ برای خودروها در سرتاسر جهان است. سالیان سال هوندا آکورد به عنوان معیار سنجش در این کلاس مطرح بوده است. آکورد خودروی سال 2018 در امریکا شناخته شد و این نشان می دهد که این خودرو هنوز هم مانند گذشته یک گزینه مناسب در میان خودروهای این کلاس است.
تاریخچه پیدایش آکورد به سال 1976 بر می گردد که نسل اول این خودرو برای اولین بار به جهانیان معرفی شد و تا سال 1981 تولید شد. سپس از سال 1981 تا 1985 نسل دوم و از سال 1986 تا 1989 نسل سوم آکورد تولید شد. شناخته شده ترین نسل آکورد در ایران نسل چهارم آن است که از سال 1990 تا 1993 تولید شد و نمونه های وارد شده به ایران مجهز به موتورهای 2.0 و 2.2 لیتری بودند. نسل نهم آکورد که در سال 2012 معرفی شد توسط فامیلی موتور وارد ایران شد. این مدل ها مجهز به موتور 2.4 لیتری و گیربکس 5 دنده اتوماتیک یا CVT هستند. آخرین نسل آکورد که خودروی مورد نظر این مقاله است نسل دهم آن است که در سال 2018 معرفی شد. در این نسل، هوندا آکورد به موتورهای توربوشارژ پرقدرت و کم مصرف مجهز شد و برای اولین بار از گیربکس 10 دنده اتوماتیک برخوردار شد. به لطف این تغییرات فنی اکنون آکورد به یکی از سریعترین و کم مصرف ترین خودروهای این کلاس تبدیل شده است. در تست مقایسه ای نشریه موتور ترند نسل دهم آکورد با آخرین نسل تویوتا کمری مقایسه شد و در پایان برتر از کمری شناخته شد.
در عین حال انبوهی از سدان های فوق العاده در این کلاس وجود دارند که تمام آنها به عنوان جایگزینی برای آکورد ارزش بررسی دارند. در این مقاله با 10 جایگزین شایسته برای هوندا آکورد آشنا می شوید. در بخش اول این مقاله با 5 رقیب عمده برای هوندا آکورد آشنا شدید. در این بخش با 5 سدان متوسط دیگر که جایگزین مناسبی برای هوندا آکورد هستند آشنا می شوید.

6 – سوبارو لگاسی مدل 2018
سوبارو لگاسی مدل 2018

سوبارو لگاسی مدل 2018

بزرگترین تفاوت بین سوبارو لگاسی و دیگر رقبای هوندا آکورد این است که سوبارو به صورت استاندارد مجهز به سیستم 4 چرخ محرک است. به لطف این سیستم، سوبارو لگاسی یک گزینه عالی برای رانندگی در مناطقی است که آب و هوای نامساعد را تجربه می کنند. یک تفاوت دیگر از نظر نوع موتور بین سوبارو و دیگر رقبا وجود دارد که کمتر مشهود است. سوبارو مجهز به موتور باکسر است که پیستون های آن روبروی هم با زاویه 180 درجه قرار گرفته اند. لگاسی با دو موتور باکسر ارائه می شود که یکی از آنها 2.5 لیتری 4 سیلندر با قدرت 175 اسب بخار و دیگری 3.6 لیتری 6 سیلندر با قدرت 256 اسب بخار است. این دو موتور مجهز به گیربکس ضریب پیوسته CVT هستند.
نسخه های قبلی سوبارو لگاسی ارگونومی ضعیفی داشتند ولی سوبارو در مدل جدید این مورد را ارتقا داده است. فناوری کمک راننده EyeSight سوبارو یک مجموعه بسیار گسترده از سیستم های ایمنی سفارشی است. برای سال 2018، سیستم ترمز خودکار هنگام حرکت با دنده عقب و سیستم تغییر زاویه چراغ های جلو هنگام عبور از پیچ به فهرست امکانات سوبارو لگاسی اضافه شدند.

7 – شورولت مالیبو مدل 2018
شورولت مالیبو مدل 2018

شورولت مالیبو مدل 2018

شورولت مالیبو یکی از زیباترین سدان های این کلاس است. این خودرو در بررسی قابلیت اعتماد به خودروها در کلاس سدان های متوسط که توسط موسسه JD Power انجام شد رتبه برتر را دریافت کرد. رتبه خوب مالیبو در بررسی JD Power این باور را تقویت می کند که خودروهای امریکایی امروزی از نظر دوام و قابلیت اطمینان با خودروهای وارداتی در بازار امریکا برابری می کنند.
دوران مدل های V8 مالیبو به اتمام رسیده است زیرا این سدان امریکایی به جای موتور V8 با دو موتور 4 سیلندر توربوشارژ مدرن ارائه می شود که یکی از آنها 1.5 لیتری با گیربکس 6 دنده اتوماتیک و دیگری 2.0 لیتری با گیربکس 9 دنده اتوماتیک است. یک نسخه هایبرید از مالیبو نیز وجود دارد. مجموعه امکانات ایمنی شگفت انگیز شورولت مالیبو شامل 10 ایربگ، دوربین دید عقب، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل هرزگردی فعال در تمام سرعت ها و سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی است که به صورت استاندارد در این خودرو نصب می شوند. دو پکیج از امکانات ایمنی سفارشی برای مالیبو وجود دارد که با انتخاب آنها این خودرو به مجهزترین سدان متوسط از نظر امکانات ایمنی در این کلاس تبدیل می شود.

8 – فولکس واگن پاسات مدل 2018
فولکس واگن پاسات مدل 2018

فولکس واگن پاسات مدل 2018

فولکس واگن پاسات یک برگ برنده بزرگ دارد. این سدان آلمانی یکی از جادارترین و راحت ترین رقبای مستقیم هوندا آکورد است ولی در عین حال از نظر هندلینگ مانند یک سدان اسپرت اروپایی بسیار چابک است. با اینکه پاسات خودرویی با میراث اروپایی است ولی در کارخانه فولکس واگن در ایالت تنسی امریکا مونتاژ می شود. امسال یک موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربوشارژ جدید با قدرت 174 اسب بخار جایگزین موتور 1.8 لیتری توربوشارژ قبلی می شود. می توان پاسات را با موتور 3.6 لیتری V6 تنفس طبیعی با قدرت 280 اسب بخار نیز سفارش داد. از دیگر امتیازات برجسته پاسات صندلی های راحت و جادار عقب و فضای حمل بار آن است که 450 لیتر حجم دارد.
فولکس واگن پاسات به صورت استاندارد مجهز به دوربین دید عقب است و امکانات ایمنی موجود برای آن شامل سیستم اخطار و پیشگیری از تصادف از جلو همراه با سیستم ترمز اضطراری خودکار است. کروز کنترل تطبیقی فقط در مدل های اسپرت R-Line پاسات وجود دارد.

9 – نیسان ماکسیما مدل 2018
نیسان ماکسیما مدل 2018

نیسان ماکسیما مدل 2018

جایگاه نیسان ماکسیما معمولا یک کلاس بالاتر از هوندا آکورد است. اما از آنجایی که آکورد جادارتر شده است و کلاس سدان های بزرگ رقبای خود را از دست داده است، مدل فعلی ماکسیما به عنوان یک جایگزین برای هوندا آکورد ارزش بررسی دارد. تغییر عقیده سازمان حفاظت از محیط زیست امریکا درباره آکورد و ماکسیما عجیب است زیرا این سازمان آکورد را یک سدان بزرگ به حساب می آورد ولی ماکسیما را در کلاس سدان های متوسط طبقه بندی می کند!
موتور تنفس طبیعی 3.5 لیتری V6 ماکسیما با 300 اسب بخار قدرت یک برگ برنده بزرگ برای این خودرو است اما گیربکس ضریب پیوسته CVT ماکسیما مزایا و معایب مخصوص به خودش را دارد. این گیربکس مصرف سوخت ماکسیما را کاهش داده است ولی بعضی از رانندگان نحوه عملکرد آن را دوست ندارند. کابین لوکس و هندلینگ و عملکرد مشابه یک سدان اسپرت از مزایای نیسان ماکسیما هستند. یک عیب کوچک ماکسیما فضای حمل بار نسبتا کوچک آن است.

10 – هوندا Clarity PHEV مدل 2018
هوندا Clarity PHEV مدل 2018

هوندا Clarity PHEV مدل 2018

اگر به هوندا آکورد علاقه دارید به احتمال زیاد از این خودروی پلاگین هایبرید نیز خوشتان می آید. این خودرو از تمام مزایای آکورد برخوردار است. هوندا Clarity یک خودروی خوش ساخت و جادار با فناوری پیشرفته است. با اینکه به راحتی می توان فهمید که این خودرو یک آکورد هایبرید نیست ولی فاصله محوری آن 3 اینچ کوتاهتر از آکورد است. با این حال، فاصله محوری کمتر باعث افزایش چابکی این خودرو نشده است. وزن اضافه مجموعه باتری هوندا Clarity باعث شده تا عملکرد این خودرو اندکی ملایم تر از آکورد باشد.
هوندا Clarity می تواند در حالت تمام الکتریکی حدود 75 کیلومتر مسافت را طی کند و پس از آن موتور 4 سیلندر بنزینی آن با 103 اسب بخار قدرت که با چرخه اتکینسون کار می کند، برای تولید نیروی اضافی وارد مدار می شود. شارژ باتری این خودرو با استفاده از شارژر 240 ولت حدود 2.5 ساعت زمان می برد. حجم صندوق جادار این خودرو 453 لیتر است.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/7
پس تلیسمان چی؟؟؟؟
1397/6/7
این ترجمه مقاله مربوط به بازار آمریکاست و البته همانطور که می دانید از اواخر دهه هشتاد میلادی رنو تو بازار آمریکا حضور نداره...
1397/6/8
اگه اشتباه نکنم این ده تا تو بازار آمریکا به فروش میرسند
1397/6/8
احتمالا منظور نویسنده مقاله بازار آمریکا هست که رنو اونجا عرضه نمیشه