موضوعات داغ

نتیجه یک تحقیق؛ شیوع تخلف جای پارک در بین رانندگان خودروهای شاسی بلند

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
بر اساس تحقیقات جدید، رانندگان خودروهای شاسی بلند بیشتر از سایرین قوانین پارک خودرو را زیر پا میگذارند و روی خطوط می ایستند.
بر اساس تحقیقات Direct Line این دسته از رانندگان حدود 31 درصد تخلفات پارک را انجام میدهند. برای مثال آنها بدون داشتن مسافر و یا گواهی معلولیت در منطقه مخصوص معلولین خودروی خود را پارک میکنند که البته این عمل آنها میتواند با پرداخت جریمه و یا حتی توقیف خودرو همراه شود.
این تحقیقات بر روی 2500 خودرو پارک شده در بریتانیا انجام گرفته و براساس نتایج آن خودروهای شاسی بلند در رده اول و سوپرمینی هایی مانند فورد و Vauxhall Corsa در رده دوم بیشترین تخلفات قرار دارند.
با در نظر گرفتن برند خودروها میتوان گفت رانندگان خودروهای فولکس واگن بیشتر از سایرین به زیر پا گذاشتن قوانین علاقه داشته و حدود 10درصد تخلفات را شامل میشوند. و همچنین رانندگان خودروهای فورد و Vauxhall حدود 8 درصد تخلفات را انجام میدهند.

پارک نامناسب خودرو و تاثیرات آن

پارک نامناسب خودرو و تاثیرات آن

البته بر اساس بیانات شرکت ها، این تخلفات را نباید تنها بر گردن رانندگان انداخت. زیرا با وجود آنکه خودروها بزرگ تر شده اند اما فضای در نظر گرفته شده برای پارک در همان اندازه قبلی است. بر اساس تحقیقات اگر یک ماشین متوسط به طور صحیح پارک شود تنها 23 سانتی متر فضای خالی برای خروج آن وجود خواهد داشت و باید در نظر داشت فضای بسیار کمتر و نامناسبی در اختیار خودروهای بزرگتر قرار میگیرد.
از نظر "Su Karki" مدیر بازاریابی Direct Line مشغولیت های کاری رانندگان هم در انجام این تخلفات بی تاثیر نیست. رانندگان به علت مشغولیت زیاد در زندگی پر ازدحام این روزها، در بسیاری از موارد به سرعت رانندگی میکنند و بسیاری از قوانین را زیر پا میگذارند و این سبب ایجاد مشکلات بسیار فراوانی میشود.
همچنین او بیان کرد : « جای پارک مخصوص معلولین تنها برای افرادی است که گواهی معلولیت دارند و باید این دسته از جای پارک ها برای راحتی معلولین خالی نگه داشته شوند. موردی که متاسفانه در کشور ما نیز نادیده گرفته می شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد