موضوعات داغ

معرفی 10 سدان کوچک برتر در بازار جهانی با قیمت کمتر از دنا پلاس - بخش اول

عکس مطلب اول
انواع فراوانی از خودروهای سدان با دامنه قیمتی بسیار وسیع در بازار جهانی وجود دارند. با اینکه بعضی از آنها ارزان قیمت و برای افرادی با بودجه های محدود مناسب هستند، بعضی دیگر قیمتی در محدوده خودروهای لوکس دارند و از دسترس این افراد خارج هستند.
بیشتر سدان هایی که کمتر از 20 هزار دلار قیمت دارند سدان های کوچک هستند. این خودروها معمولا مجهز به موتورهای تنفس طبیعی با حجم های 1.4 تا 2.0 لیتر یا موتورهای توربوشارژ با حجم های پایینتر هستند. به دلیل فاصله محوری کوتاه سدان های کوچک معمولا قسمت عقب آنها زیاد جادار نیست ولی بعضی از خودروسازان با طراحی خوب تا حدودی این مشکل را برطرف کرده اند. اکثر خودروهای این کلاس به خاطر وزن کم و موتورهای کم حجم و نسبتا پرقدرت، مصرف سوخت و آلایندگی پایینی دارند و در عین حال شتاب و سرعت آنها نیز قابل قبول است. بعضی از سدان های کوچک مانند تویوتا کرولا و رنو فلوئنس خودروهای خانوادگی مناسبی هستند و بعضی دیگر مانند مزدا 3 و هوندا سیویک بیشتر مخصوص رانندگی اسپرت ساخته شده اند. این قبیل خودروها معمولا کابین های لوکسی ندارند و بیشتر از مواد پلاستیکی خشک در آنها استفاده شده است. در این محدوده قیمتی سدان های Subcompact مانند کیا ریو نیز در دسترس هستند که یک کلاس پایینتر از سدان های کوچک یا Compact هستند.
با وجودی که بازار خودرو به تصرف SUVها و کراس اوورها در آمده است، سدان های کوچک هنوز هم فروش نسبتا خوبی دارند زیرا قیمت آنها با بودجه اکثر افراد سازگار است. بیشتر خودروهای این مقاله مربوط به خودروسازان کره ای و ژاپنی هستند.
اگر نرخ رسمی دلار یعنی 4200 تومان را در نظر بگیریم، میانگین قیمت خودروهای این مقاله حدود 70 تا 80 میلیون تومان است. در این محدوده قیمتی در ایران تنها گزینه های صفر کیلومتر موجود خودروهای چینی و بعضی خودروهای داخلی مانند دنا هستند. حتی دنا پلاس هم گرانتر از خودروهای این مقاله است زیرا قیمت آن در بازار آزاد به 85 میلیون تومان رسیده است!

1 – تویوتا کرولا مدل 2019
تویوتا کرولا مدل 2019

تویوتا کرولا مدل 2019

فقط مدل پایه تویوتا کرولای جدید یعنی مدل L در این فهرست حضور دارد زیرا قیمت آن از 18.700 دلار شروع می شود. این خودرو به صورت استاندارد با موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری و گیربکس ضریب پیوسته CVT اتوماتیک به فروش می رسد. قدرت این موتور به چرخ های جلو منتقل می شود. مدل پایه کرولا از امکاناتی مانند سیستم سرگرمی Entune با صفحه نمایش لمسی 6.1 اینچی، سیستم صوتی با 6 بلندگو، خروجی USB و سیستم Siri Eyes Free (کنترل سیستم سرگرمی یا تلفن همراه از طریق فرامین صوتی) برخوردار است.
پکیج ایمنی Safety Sense P تویوتا شامل یک مجموعه گسترده از سیستم های ایمنی است که به صورت استاندارد در تمام مدل های کرولا وجود دارند. این مجموعه شامل سیستم پیشگیری از تصادف همراه با قابلیت شناسایی عابرین پیاده، سیستم اخطار خروج از لاین با کمک در هدایت فرمان، نور بالای خودکار و کروز کنترل تطبیقی است.

2 – هوندا سیویک مدل 2018
هوندا سیویک مدل 2018

هوندا سیویک مدل 2018

هوندا سیویک یک سدان زیبا و ارزان قیمت با قابلیت های دینامیکی عالی است که قیمت مدل پایه آن 18.940 دلار است. مدل پایه سیویک مجهز به موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر با 158 اسب بخار قدرت و 187 نیوتن متر گشتاور و گیربکس 6 دنده دستی است. امکانات استاندارد سیویک شامل سیستم تهویه مطبوع خودکار، قابلیت تنظیم ارتفاع ستون فرمان و تنظیم فاصله غربیلک فرمان تا داشبورد، صفحه نمایش رنگی 5.0 اینچی در کنسول وسط و سیستم صوتی با 4 بلندگو است.
هوندا سیویک مصرف سوخت بسیار پایینی دارد و طبق اعلام سازمان حفاظت از محیط زیست امریکا در شهر، بزرگراه و سیکل ترکیبی به ترتیب 8.4، 5.88 و 7.35 لیتر در 100 کیلومتر سوخت مصرف می کند. بنابراین هوندا سیویک یک گزینه عالی برای افرادی است که با سفرهای درون شهری طولانی سر و کار دارند. این خودرو در تمام آزمون های تصادف سازمان بیمه برای امنیت ترافیکی بزرگراه ها (IIHS) رتبه برتر Good را دریافت کرده است.

3 – هیوندای النترا مدل 2018
هیوندای النترا مدل 2018

هیوندای النترا مدل 2018

هیوندای النترا 2018 سه مدل با قیمت کمتر از 20 هزار دلار دارد که از مدل پایه SE با قیمت 16.950 دلار شروع می شود که مجهز به موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری و گیربکس 6 دنده دستی است. هر دو مدل SEL با قیمت 18.850 دلار و Value Edition با قیمت 19.850 دلار به صورت استاندارد مجهز به گیربکس 6 دنده اتوماتیک هستند که این گیربکس به عنوان یک آپشن سفارشی برای مدل پایه SE نیز موجود است. امکانات استاندارد النترا شامل سیستم صوتی با 6 بلندگو، قابلیت تنظیم ارتفاع ستون فرمان و تنظیم فاصله غربیلک فرمان تا داشبورد، خروجی های USB و Aux و شیشه های برقی خودکار است.
سازمان حفاظت از محیط زیست امریکا مصرف سوخت مدل پایه SE النترا با گیربکس اتوماتیک را در شهر، بزرگراه و سیکل ترکیبی به ترتیب 8.11، 6.19 و 7.13 لیتر در 100 کیلومتر اعلام کرده است. مصرف سوخت پایین باعث کاهش هزینه های این خودرو می شود. هیوندای النترا 2018 (در صورتی که مجهز به مجموعه امکانات ایمنی سفارشی باشد) در آزمون های تصادف موسسه IIHS امتیازات برتری کسب کرده و در مجموع رتبه برتر Top Safety Pick پلاس را دریافت کرده است.

4 – نیسان سنترا مدل 2018
نیسان سنترا مدل 2018

نیسان سنترا مدل 2018

نیسان سنترا سه مدل مختلف با قیمت کمتر از 20 هزار دلار دارد که با مدل پایه S با قیمت 16.990 دلار شروع می شود. مدل پایه سنترا مجهز به موتور 1.8 لیتری 4 سیلندر و گیربکس 6 دنده دستی است و در صورت انتخاب گیربکس ضریب پیوسته CVT قیمت آن تا 18.275 دلار افزایش می یابد. مدل S Midnight Style با قطعات تزئینی سیاه رنگ و قیمت 18.770 دلار و مدل SV با قیمت 19.085 دلار نیز موجود هستند. بنابراین انبوهی از گزینه های ارزان قیمت در میان مدل های نیسان سنترا موجود است.
امکانات استاندارد این خودرو شامل سیستم سرگرمی با صفحه نمایش رنگی 5.0 اینچی، قابلیت پخش فایل های صوتی با اتصال تلفن همراه به بلندگوها از طریق بلوتوث، سیستم Siri Eyes Free (کنترل سیستم سرگرمی یا تلفن همراه از طریق فرامین صوتی) و کروز کنترل است. نیسان سنترا در تمام آزمون های تصادف سازمان بیمه برای امنیت ترافیکی بزرگراه ها (IIHS) رتبه برتر Good و در آزمون تصادف سازمان ملی امنیت ترافیکی بزرگراه ها (NHTSA) 4 ستاره ایمنی دریافت کرده است.

5 – شورولت کروز مدل 2018
شورولت کروز مدل 2018

شورولت کروز مدل 2018

قیمت مدل پایه شورولت کروز با موتور 4 سیلندر 1.4 لیتری توربوشارژ و گیربکس 6 دنده دستی از 17.850 دلار شروع می شود. قیمت مدل LS با گیربکس دنده دستی اندکی کمتر از 19.400 دلار است. امکانات استاندارد مدل پایه شورولت کروز به خصوص سیستم سرگرمی آن بهتر از امکاناتی است که در بسیاری از سدان های ارزان قیمت دیگر یافت می شوند.
شورولت کروز مجهز به سیستم سرگرمی MyLink با صفحه نمایش لمسی رنگی 7.0 اینچی، قابلیت پخش فایل های صوتی با اتصال تلفن همراه به بلندگوها از طریق بلوتوث، پشتیبانی از نرم افزارهای اندروید اتو و اپل کار پلی، قابلیت اتصال به اینترنت نسل چهارم 4G-LTE توسط Wi-Fi هات اسپات و یک خروجی USB است. علاوه بر این، شورولت کروز مجهز به سیستم های OnStar و Teen Driver است که به والدین اجازه می دهد تنظیمات شخصی برای خودرو انتخاب کنند و با نظارت بر رانندگی فرزندان نوجوان خود، آنها را به رانندگی امن تشویق کنند. والدین می توانند با استفاده از این سیستم ها از موقعیت مکانی خودروی خود مطلع شوند.

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/5/30
سلام ، دلار چهار و دویست دیگه وجود نداره ، با دلار مصوب جدید که 9 تومن هست باید حساب کنید که قیمتشون میشه دو برابر دنا . .
بعدشم ، که چی اینارو میزارید ؟ ما خودمون میدونیم توی بحث خودرو به طرز وحشتناکی عقبیم از دنیا.
1397/5/30
اینها که قیمتشون دو برابر دنا پلاس هست
1397/5/30
اولا قیمت دلار آزاد مبنا قیمت گذاری خودرو دوما به قطعات وارداتی عوارض میخوره بنابراین ارزانترین خودروهای تاریخ مث رنو لوگان با هفت هزار دلار میشه هفتاد میلیون ناقابل بدون عوارض مشکل اساسی تر از این حرفاس ماشینای که لیست کردین عالین اما نا با این وضعیت اقتصادی
1397/5/31
با دلار بالای ده تومن این مقاله موضوعیت نداره
1397/5/31
نرخ واقعی دلار ۱۲۵۰۰ هست که تا ۱۶۰۰۰ هم ممکنه بره!
1397/5/31
دلار 4200 تومنی ک وجود نداره .... با دلار 10000 تومنی هم ک باید بریم ب فنا ... خودرویی ک در جهان حتی درکشور های فقیر ی خودرو معمولیه ، با حقوق متوسط ماهی دو میلیون باید 9 سال کار کنی و نخوری تا ی دونشو بخری ...
1397/5/31
خودروسازی هیچگاه در ایران برای رفاه مردم احداث نشده و در ان ناکارامدی
و رانت و انحصار حرف اول را می زند!!
1397/5/31
کامنتا رو میخوندم.یه اشتباهی که اکثرا میکنید اینه که ماشین هایی که الان تو بازار موجوده با ارز 4200ساخته شده و مربوط به قبل از تحریم هاس
ماشین های که الان تو انبار های ایران خودرو میبینید درصد زیادی از حجم ساختشون با دلار4200بوده و یکسری نقص هاشون رو باید با دلار جدید تامین کنن(ماشین هایی که هنوز به بازار نیومدن!!)
ثانیا الان ماشین های کارکرده هم به نسبت دلار 10تومنی رفته بالا پس نکنه اونام با دلار 10تومنی وارد شده!!!!
اینم الان بعضیاتون میاید میگید میخام ارزش پولم و حفظ کنم و از این دست چرندیات(که اسم درستش دلالی و اسم واقعیش دزدی ه که تو قانون ما براش مجازات تعیین نشده)