موضوعات داغ

چراغ های LED جدید مرسدس بنز می توانند با انسان ها ارتباط برقرار کنند! + فیلم

عکس مطلب اول
چراغ های LED جلوی مرسدس بنز به حدی پیشرفته شده اند که می توانند با انسان ها ارتباط برقرار کنند. این فناوری که نورپردازی دیجیتال نام دارد و در فیلم زیر در یک مایباخ S کلاس نشان داده می شود، قادر است کلمات را مثل پروژکتور روی سطح زمین منعکس کند و تمام انواع پیام های نوشتاری را نمایش دهد.
مرسدس برای تبلیغ و معرفی این فناوری یک کلاس S را در یک مکان پر تردد پارک کرد و کاری کرد تا این خودرو به رهگذرانی که توجهی به آن نداشتند پیغام های تحسین آمیز بفرستد. واقعا شگفت انگیز است که فناوری چراغ های خودرو تا این حد پیشرفت کرده است!
سیستم نورپردازی دیجیتال مرسدس توسط چراغ های پروژکتور LED کار می کند. این چراغ ها مجهز به یک چیپ الکترونیکی هستند که حاوی بیش از یک میلیون منعکس کننده ریز است که می توانند نور را به صورت اشکال مختلف منعکس کنند. به اختصار می توان گفت که این نورها به راحتی می توانند حروف و تصاویر را نمایش دهند.
قطعا این فناوری مزیت های فراوانی در زمینه ایمنی دارد. به عنوان مثال می تواند همزمان با دوربین ها و سنسورهای یک خودرو عمل کند تا خط کشی لاین ها، فلش ها و علائم رانندگی را در آن سوی جاده نمایش دهد. علاوه بر این می تواند آنچه در ادامه مسیر با آن روبرو می شوید (مانند تابلوهای اخطار درباره محل ساخت و ساز) را پردازش کند.
آقای Ola Källenius عضو هیئت مدیره شرکت دایملر، بخش پژوهش گروهی و توسعه خودروهای مرسدس بنز گفت که این فناوری آخرین نمونه اضافه شده به مجموعه سیستم های ایمنی مرسدس است. او گفت:
« رزولوشن هر یک از لامپ های جلوی مرسدس در سیستم نورپردازی دیجیتال بیش از یک میلیون پیکسل است که نه تنها روشنایی مناسبی در تمام شرایط رانندگی ایجاد می کند بلکه پشتیبانی بصری سیستم های ایمنی دیگر را افزایش می دهد. »
شاید در آینده از اینکه فردی از یک فرد دیگر به خاطر فرستادن پیغام توهین آمیز با چراغ های جلوی خودرویش شکایت کرده است تعجب کنیم! قطعا وکلای دادگستری از این طریق هم درآمدی کسب می کنند!

فناوری نورپردازی دیجیتال مرسدس بنز

فناوری نورپردازی دیجیتال مرسدس بنز


فناوری نورپردازی دیجیتال مرسدس بنز

فناوری نورپردازی دیجیتال مرسدس بنز



نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/5/30
واقعا ماشینای ایرانی کجا هستن ، اینا کجان؟؟؟
تو سند ماشینای ایرانی تو قسمت تجهیزات مینویسه : یورو 4
یعنی تو ایران اینکه ماشین آلودگی کمتری تولید کنه(اگه راست باشه) آپشنه اونوقت این...
1397/5/31
چراغ های پراید منم باهام حرف میزنه
ولی یه غم خاصی همیشه تو نگاهشه ولی هیچوقت بهم نمیگه