موضوعات داغ

حباب ۳۰ درصدی قیمت در بازار وارداتی‌ها

عکس مطلب اول
ایسنا : رئیس انجمن واردکنندگان خودرو گفت: در بازار خودروهای وارداتی بین ۲۰ تا ۳۰ درصد قیمت‌های فعلی حباب است که باید کاهش یابد. کوروش مرشدسلوک اظهار کرد: ممنوعیت یکباره واردات خودرو و در نتیجه محدودیت عرضه، باعث افزایش قیمت غیرواقعی و ایجاد حباب در بازار خودروهای وارداتی شده است.
وی با بیان اینکه حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد قیمت‌های فعلی در بازار خودرو حباب است که باید از بین برود، خاطرنشان کرد: اگر دولت اجازه واردات ۲۰ هزار دستگاه خودروی ثبت‌سفارش شده را بدهد شاهد ترکیدن این حباب و از بین رفتن بخش قابل‌توجهی از آن خواهیم بود. رئیس انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: پیش از ممنوع شدن واردات خودرو از ابتدای تیرماه، شرکت‌های واردکننده تعداد قابل‌توجهی خودرو را پیش فروش و نسبت به ثبت‌سفارش و طی کردن فرآیند واردات این خودروها اقدام کرده بودند. وی افزود: با این حال دولت همزمان با ممنوع شدن ثبت‌سفارش و واردات خودرو، ثبت‌سفارش‌های پیشین صورت گرفته برای واردات این محصولات را نیز باطل کرد و شرکت‌ها موفق به واردات این خودروها نشدند.

مرشدسلوک با بیان اینکه قبل از ممنوع شدن واردات در تیرماه برای واردات حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو ثبت‌سفارش صورت گرفته است، تصریح کرد: اگر اجازه واردات خودروهای ثبت‌سفارش شده را بدهند از یکسو شرکت‌های واردکننده خودرو می‌توانند به تعهدات خود عمل کرده و خودروهای پیش فروش شده را تحویل مشتریان بدهند و از سوی دیگر شاهد کاهش قابل‌توجه قیمت‌ها در بازار خودرو خواهیم بود. وی اظهار کرد: در مذاکراتی که در این رابطه با وزارت صنعت، معدن و تجارت داشته‌ایم این وزارتخانه نظر مساعدی نسبت به واردات خودروهای ثبت‌سفارش شده داشته و در حال بررسی شرایط آن هستند.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/5/30
این حباب نیست، بلکه یه غده ی سرطانیه! یکی نیست بگه آخه تا حالا تو این مملکت چی ارزون شده و به قول آقایون "حبابش ترکیده"، که حالا ماشینای وارداتی بخواد دومیش باشه!
1397/5/30
کلا جوونی ما تو این حباب های شما تلف شد و رفت
همش قرار بود بهتر بشه.
ولی جالبه بدترو بدتر شد.
1397/5/30
آقای مسئول تنها 20 الی 30 درصد حبابه؟
ماشین 130 تومنی شده 400
این 30 درصد حباب داره؟
واقعا ک!!!!
1397/5/30
یه روزی سایت ثبت سفارش رو بستن ولی تعرفه واردات از روز های قبلش حدود 40 درصد بود .... هیچ اتفاق عجیب و غریبی هم نیوفتاد .... ولی حالا واردات رو ممنوع کردن در حال ک فقط چند روز تعرفه واردات رو 100 درصد اعلام کردن .... تا قیمت خودرو های وارداتی علاوه بر رشد قیمت دلار از تصمیمات غلط هم تاثیر گرفته باشه .... چیمیشد همون چند روز هم ک واردات رو با شرایط عجیب آزاد کردن اتفاق نمی افتاد ؟
1397/5/30
اتفاق نبود، کاملا برنامه ریزی شده بود !
1397/5/30
این گرون کردن ماشین های وارداتی هیچ ربطی به نرخ ارز و جلوگیری از خروج ارز و این داستان ها نداشت ! فقط میخواستن گرون کردن خودروهای تولید داخل توجیح پیدا کنه تا بتونند این ماشین های قدیمی رو به راحتی به بهانه قیمت ارز تا خدا میدونه چند سال دیگه با قیمت گرونتر به مردم غالب کنند ! اینا وقتی دیدن خودروهای چینی توی بازار که کرمان موتور و مدیران خودرو و دیگران وارد کردند از لحاظ کیفیت و ایمنی سطح بالایی دارند و قیمتشون هم خیلی پایینه از تحریم ها سو استفاده کردند و این شرایط رو به وجود آوردند. وقتی میگن "ما تحریم ها رو تبدیل به فرصت کردیم" دقیقا منظورشون ایجاد همین شرایط وخیم خودرویی توی کشوره ! چون اگه این کارو نمیکردند مشتری هاشون رو از دست میدادن و دیگه هیچکس ماشینهای اینا رو نمیخرید ! ولی با ایجاد دلالی گری کاذب توی بازار و ایجاد حباب به راحتی باعث شدند قیمت خودروهای داخلی، چینی، کره ای و ژاپنی و حتی دست دوم ها به یکباره بره بالا و الان با خیال راحت بدون نظارت و با بهانه جویی های الکی بقای خودشون رو تضمین کردند.
همش یه دو دو تا چهار تای ساده است !
1397/5/30
حباب حباب حباب!!!خسته شدیم از شنیدنش
پس شما چه غلطی دارید میکنید؟!نکنه انتظار دارید مردم با حباب مبارزه کنن