موضوعات داغ

مالیات بر آلودگی؛ راهکاری تازه برای ترویج خودروهای پاک

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
برای مشتریانی که امسال قصد خرید یک خودروی جدید در انگلستان را داشته باشند، حتی اگر بخواهند نسخه جدیدی از خودروی فعلی خود را خریداری نمایند، به آنها صورت حساب مالیاتی بین صفر پوند تا 450 پوند ارایه می شود. امسال دولت انگلستان قوانین مالیاتی جدیدی را معرفی کرده و تغییرات محدودی در گروه های مالیاتی داده است. در جدول امسال، اینکه شما باید چه میزان مالیات پرداخت کنید، به میزان گازهای گلخانه ای خروجی از اگزوز خودروی شما بستگی خواهد داشت. بسته به میزان کم بودن یا زیاد بودن انتشار گاز CO2 از خودرویی که مشتری تهیه کرده است، وی در یکی از سیزده گروه مالیاتی جدول سال 2018 قرار خواهد گرفت. در ادامه نگاهی به این سیزده گروه مالیاتی خواهیم انداخت.
خودروهایی که میزان تولید گازهای گلخانه ای آنها صفر است، یعنی خودروهای تمام الکتریکی و کمتر از 40 هزار پوند قیمت دارند، هم چنان از پرداخت مالیات معاف هستند. اما مدل هایی از این قبیل خودروها که بیش از 40 هزار پوند قیمت دارند، باید مبلغی مالیات بپردازند. این مبلغ در حدود 310 پوند به ازای هر سال است که در مدت زمان پنج ساله، به 1550 پوند افزایش می یابد.
مدل های دیزلی و بنزینی ارزان قیمت نیز باید مبلغی در حدود 140 پوند به ازای هر سال را برای آلایندگی به دولت پرداخت نمایند. این مبلغ در مورد خودروهای هیبریدی، به 130 پوند به ازای هر سال کاهش می یابد. همانند خودروهای الکتریکی، هنگامی که قیمت خودروهای این رده نیز از 40 هزار پوند فراتر برود، مبلغ مالیات افزایش خواهد یافت.
خودروهایی که کمتر از پنجاه گرم در هر کیلومتر گاز کربن دی اکسید تولید می کنند، تنها نیاز به پرداخت سالیانه ده پوند دارند. بالاترین حد آلایندگی نیز، گروه بالاتر از 255 گرم به ازای هر کیلومتر است که صاحبان این قبیل خودروها باید سالیانه مبلغ دو هزار پوند را به خزانه دولت واریز کنند. بر اساس قوانین مالیات جدید جاده های انگلستان، مدل های هیبریدی و مدل هایی که از سوخت های جایگزین همانند بیو اتانول و LPG استفاده می کنند، شامل تخفیف در پرداخت بهای سوخت خواهند شد.

مالیات تردد در جاده های انگلستان

مالیات تردد در جاده های انگلستان

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/31
راهکاری تازه برای ترویج خودرو های پاک؟؟؟
به نظرم تیتر بزنید راهکاری تازه برای تیغ زدن جیب مردم.
اگه خیلی دلسوز هستن بیان تعرفه های گمرک رو برای خودرو های هیبرید و برقی بردارند .
بعد از اون هم همه میدونن که اکثر آلودگی هوا به خاطر ناوگان حمل نقل عمومی هستش ؛
آقایون زرنگ محیط زیست دوست، یه فکری برای نوسازی این ناوگان بکنید که وقتی یکی شون از توی یه خیابون رد میشه تا ده دقیقه نمیشه اونجا نفس کشید.
1397/6/31
اصلا متنو خوندی!!!!
ماله بریتانیاس دوست عزیز