موضوعات داغ

یک خرید ناب؛ حراج مرسدس بنز رویایی الویس پرسلی با قیمتی غیر قابل پیش بینی

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
شاید فکر کنید که ستاره موسیقی الویس پرسلی به کادیلاک و لینکلن های قدیمی علاقه داشت و یا یک بی ام و 507 یا رولزرویس سوار می شد. اما الویس به محصولات مرسدس بنز نیز علاقه مند بود و خودرویی که در تصاویر می بینید یک مرسدس بنز 280 SEL مدل 1971 است. از حدود 400 هزار دستگاه مرسدس بنز اتاق W108 تولید شده تنها 8250 دستگاه آنها از این مدل هستند و این نشان می دهد که این خودرو به خودی خود هم اتومبیلی ارزشمند است. همچنین مدل مذکور جزو معدود خودروهایی است که به موتور شش سیلندر خطی 2.8 لیتری مجهز شده اند. این موتور می تواند 180 اسب بخار قدرت و 262 نیوتن متر گشتاور را تولید کند.

مرسدس بنز اتاق W108

مرسدس بنز اتاق W108

گرچه اتاق W108 را باید جد مرسدس اس کلاس کنونی دانست اما این مدل برخلاف اس کلاس کنونی در آن زمان بزرگ ترین سدان مرسدس بنز نبود چرا که مرسدس بنز در همان سال ها مدل 600 پولمان را در خط تولید خود داشت که البته ایده‌ی آن خودرو نیز بعد ها پایه و اساسی برای تولید مدل میباخ شد. الویس پرسلی یک مدل از 600 را نیز در گاراژ خود داشت که آن نیز به رنگ آبی کریستالی متالیک آلفا بود.
الویس پرسلی مرسدس 280 SEL را از سال 1971 تا زمان مرگ خود در سال 1977 در اختیار داشت و از آن زمان تا کنون 41 سال گذشته است. این خودرو سپس به موزه انتقال داده شد و بعد در کلکسیون جان استالاپی قرار داشت و حالا هم قرار است در حراجی برت اند جکسون به فروش رود. خریدار این خودرو می تواند هم از علاقه مندان مرسدس بنز و هم از طرفداران الویس پرسلی باشد.
براین اساس تعیین قیمت برای چنین خودرویی بسیار دشوار می نماید و باید منتظر ماند و دید که عاشقان دو آتشه الویس پرسلی تا چه حد حاضر به ولخرجی برای این خودرو دوست داشتنی هستند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد