موضوعات داغ

کلاشنیکف هم خودروساز شد؛ تلاش تازه روس ها برای تطابق با تکنولوژی روز

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
یک شرکت اسلحه سازی روس از یک خودروی برقی با ظاهری قدیمی رونمایی کرده که قرار است با تسلا رقابت کند.
به نقل از مهر، شرکت اسلحه سازی کلاشنیکف در نمایشگاه دفاعی روسیه از یک ابرخودرو با ظاهری قدیمی رونمایی کرد.
به گفته نماینده این شرکت، خودروی مذکور به نامCV-1 به کلاشنیکف کمک می کند در رده خوودروسازان برقی جهانی بایستد و با تولیدکنندگانی مانند تسلا رقابت کند. این خودرو ظاهری قدیمی دارد و طراحی و بدنه آن به خودروی قدیمی IZH21252 (خودرو کامبی) تعلق دارد.
خودروی کامبی در دهه 1970 میلادی ساخته می شده است. البته کلاشنیکف جزییات قیمتی این خودرو را اعلام نکرده اما برخی مشخصات آن اعلام شده است. این خودرو می تواند در ٦ ثانیه سرعت خود را از صفر به 100 کیلومتر برساعت برساند و با یکبار شارژ 200 مایل طی کند.
به هر حال کلاشنیکف علاوه بر اسلحه موتور سیکلت الکتریکی و خودروی برقی Ovum را نیز ساخته است. حالا باید صبر کرد و دید که اینبار روس ها شانسی برای عرض اندام در بازار خودرو می یابند یا خیر؟

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/4
یه جورایی مثل پیکانه
1397/6/4
خیلی شبیه پیکانِ خودمونه
1397/6/4
چقدر شبیه پیکان استیشن هستش نوار فلزی بالای دربها خط طولی بالای دستگیره ها نوک پیکان روی کاپوت عجب بالاخره یکی پیدا شد از خودروسازی کشورمون کپی برداری کرد
1397/6/4
رِفیق پیکان مالِ ایرانه؟؟؟!😑
1397/6/4
رقیب تسلا؟ اینطور که معلومه طراح این خودرو هنوزتوی دوران جنگ سرد و خودروهای آلمان شرقی مثل ترابانت گیر کرده. دِ آخه لامصب این ماشینو برای کی طراحی کردی؟ جوونا که با این ظاهر نمیتونن کنار بیان. پیرمردها هم دنبال ماشین برقی نیستن. چنان ارتفاع خورده و چرخ های جلو زاویه دارن انگار برای دریفت ساختنش. طراحی کلی مخصوصاً نمای عقب رو بدی دست بچه دبستانی قشنگتر و بروز تر طراحی میکنه.
1397/6/5
عیب نداره حالا یه چیزی طراحی کردن دیگه شما سخت نگیر گناه دارن هفت تیر کشا