موضوعات داغ

شاهکاری از سرزمین آقتاب تابان؛ Prototype 10 خودروی کانسپت جدید شرکت Infiniti

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
سال گذشته شرکت خودروسازی Infiniti با کانسپت کلاسیک خود که Prototype 9 نام داشت ما را بسیار غافلگیر کرد و این شرکت امسال کانسپت جدید خود یعنی Prototype 10 را به نمایش گذاشت. خودرویی که برخلاف نمونه قبلی تماما همرنگ آینده است.
کانسپت Prototype 10 خودرویی بدون سقف، تک سرنشین، به رنگ نقره ای تیره، دارای اسپویلر و دیفیوزری در عقب میباشد . طراحی این خودرو تا قسمتی وام گرفته از خودروی Q Inspiration این شرکت بوده که در ماه ژانویه و در طی نمایشگاه خودروی آمریکای شمالی معرفی شد. شکل Prototype 10 به گونه ای است که اگر بر روی آن سقف قرار میگرفت و بعضی تغییرات جزئی روی آن اعمال میشد احتمالا میتوانست به عنوان خودروهای اسپرت و مسابقه ای آینده استفاده شود.

Prototype 10

Prototype 10

در حالی که سایر شرکت های خودروسازی محصولات الکتریکی خود را با توجه به نیازهای خودرو طراحی میکنند اما شرکت Infiniti با تمام خلاقیت و سلیقه خود به طراحی خودروها میپردازد و به نظر میاید که از این پس خودروهای آینده این شرکت هم از ویژگی های ظاهری مشابهی برخوردار شوند.
البته جدا از ظاهر خیره کننده Prototype 10، این خودرو دارای شتاب ناگهانی غافلگیر کننده ایست و میتواند تنها با یک فشار پدال 100 درصد از گشتاور موجود را در اختیار راننده قرار دهد.
در کانسپت این خودرو به صورت تک سرنشین نمایش داده شده و در محلی که میتوانست جای مسافر دیگری باشد شاهد یک هواکش بزرگ برای خنک کردن باتری ها و موتور الکتریکی خودرو هستیم. البته هنوز اطلاعاتی در درسترس نیست که در این نمونه از چند موتور استفاده میشود.
نمونه Prototype 10 شرکت Infiniti میتواند قدم مهم و بزرگی برای این شرکت باشد و Infiniti در نظر دارد که بعد از سال 2021 میلادی تمامی خودروهای خود را به صورت الکتریکی و هیبریدی عرضه کند.
آقای "Karim Habb" مدیر طراحی Infiniti در رابطه با این نمونه بیان کرد : « Prototype 10 نشان دهنده جایی میباشد که در حال حاضر شرکت Infiniti قرار دارد. برای ما الکتریکی شدن خودروها به معنای ساخت خودروهای قدرتمند، کارآمد و لذت بخش برای رانندگی میباشد و این نمونه ما نمایانگر آینده خودروهای الکتریکی میباشد.»

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد