موضوعات داغ

رنو تلیسمان RS؛ تیونینگ اختصاصی خودروبانک بر تلیسمان پرفروش

عکس نویسنده
محمدعلی انگورانی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
همانطورکه می‌دانید سال جاری خودروبانک اقدام به معرفی تیونینگ‌های اختصاصی روی خودروهای بازار کرده است. تیونینگ‌هایی که گرچه رندر هستند اما یک نمونه عملی و راه صحیح تیونینگ خیابانی خودروهایی است که ما در بازار داخل در اختیار داریم. تابحال خودروهای مختلفی را زیر تیغ جراحی برده‌ایم و فیدبک فوق‌العاده‌ای از جانب شما به ما رسیده است. حال به سراغ یکی از خودروهای وارداتی رنو رفته‌ایم که توانسته فروش مناسبی را بدست آورد و در رنج خود جزو گزینه‌های جدی خرید بازار است.
رنو تلیسمان از مدل های 2017 وارد بازار ایران شد و نمونه‌های 2018 نیز به وفور در بازار وجود دارد. رنو تلیسمانی که در بازار ایران توسط نگین خودرو عرضه شده متاسفانه سیستم بسیار جذاب 4Control را ندارد. این سیستم، چرخ‌های عقب را در هنگام پیچیدن به سمت مقابل می‌چرخاند تا بتواند شعاع گردش را کم و قابلیت مانور در پیچ‌ها را بیش از گذشته کند. اما با این وجود رنو تلیسمان توانست فروش خوبی را تجربه کند و با یک موتور 1.6 لیتری توربو (همان پیشرانه‌ای که روی نیسان جوک اسپرت نصب شده) خود را عنوان یک سدان خانوادگی مدرن مطرح کند.
به تیونینگ اختصاصی خودروبانک بر می‌گردیم. رنو تلیسمان به خودی خود چهره‌ای اسپرت و گیرایی دارد اما باز هم از دید تیم ما جای کار برای تلیسمان بود و برای همین زیر تیغ جراحی رفت تا از آن خروس وحشی‌تری را بسازیم و آن را تلیسمان RS نامیدیم. این لقب از خودروهای اسپرت خیابانی رنو گرفته شده و در حال حاضر خودروهایی چون رنو مگان RS با قابلیت‌های اسپرت بسیار خوب شهری در اروپا عرضه شده است.
در نمای جلو از سپر مرسدس‌بنز AMG GTR استفاده شده، سپری که از نظر ابعاد و طراحی هماهنگی خوبی با تلیسمان دارد. چراغ‌های معمولی و مخصوص روز این خودرو آنقدر تهاجمی بود که نیاز به دست زدن به این قسمت‌ها نبود. اما یک نوار استیلی طلایی رنگ زیر دو چراغ‌ها و جلوپنجره قرار دارد که سعی در لوکس کردن بیشتر این خودرو را داشته است.

نمای جلوی رنو تلیسمان RS

نمای جلوی رنو تلیسمان RS

رینگ‌های بکار رفته روی رنو تلیسمان برای بی ام و M6 و در سایز 20 اینچی است و ترمزهای برمبو برای قدرتمندتر کردن سیستم ترمزها بکار گرفته شده که رنگ آن هم رنگ نوار طلایی جلویی خودرو است. در نمای کناری رکاب نیز مشاهده می‌شود که البته این رکاب به صورت اختصاصی توسط ما طراحی شده است.
در نمای عقب رنو تلیسمان RS از کیت سپر با طراحی بی ام و M2 الهام گرفته شده که البته یک دیفیوزر و کیت اگزوز کاملاً مجزا با چهار خروجی اگزوز روی آن قرار داده شده است. همچنین یک اسپویلر روی صندوق عقب برای ارتقاء آیرودینامیک خودرو قرار داده شده که تماماً از فیبرکربن است. اما نکته جالب در این قسمت، استفاده از چراغ‌های هم سایز اما با طرح داخلی متفاوتی است که البته این طرح از لامبورگینی آونتادور الهام گرفته شده است. در انتها باید یادآوری کنیم که رنو تلیسمان RS همانند تمامی تیونینگ‌های قبلی خودروبانک از شیشه‌های تمام سولاریزه و همچنین سیستم تعلیق پنوماتیکی که کمپرسور آن داخل صندوق قرار گرفته، بهره می‌برد.

Renault Talisman RS

Renault Talisman RS

اما به بخش فنی این خودرو می‌رسیم. بعد از توضیحات کامل از تغییرات انجام شده روی ظاهر تلیسمان که آن را به تلیسمان RS تبدیل کرده، به داخل درپوش موتور می‌رویم. در نسخه استاندارد، رنو تلیسمان به یک پیشرانه 4 سیلندری با حجم 1618 سی‌سی مجهز است که می‌تواند حداکثر حدود 190 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و 260 نیوتن‌متر در دور 2500 را تولید کند. همچنین گیربکس تلیسمان به صورت استاندارد 7 سرعته دو کلاچه است. حقیقتاً گیربکس این خودرو آنقدر خوب و سریع است که نیازی به دست بردن به آن نیست اما با تغییر کل کیت اگزوز، تغییر منیفولدها و البته تغییراتی در ECU می‌توانیم به عددی در حدود 210 اسب بخار برسیم که به نظر می‌رسد برای یک اسپرت خیابانی کاملاً رضایت بخش است.
در نهایت باید بگوییم که رنو تلیسمان RS تیونینگ اختصاصی خودروبانک روی تلیسمان معمولی بوده و علاقمندان به تیونینگ خودروهای داخل بازار می‌توانند از این طرح برای الهام گرفتن در پروژه خود استفاده کنند.

نظرات کاربران

24 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/5
پشتش ناخداگاه منو یاد سوناتا میندازه
1397/6/5
واقعاً فوق العاده است! کارتون حرف نداره، اگه خودروبانک تیونینگ خودرو انجام میداد با کمال میل خودرو خودم رو میدادم بهتون هر بلایی دوست دارین سرش بیارین!
1397/6/5
قبل نظر دادن متن رو بخون! یک دقیقه نگذشته خودروبانک این مقاله رو گذاشته ، کامنت گذاشتی!
رندر میدونی یعنی چی؟!!!!
1397/6/5
پرایدتو هرجا ببری واست تیونینگ می کنن این طرح چراغ عقب خیلی بی ربط به تالیسمانه فابریکش بهتر بود اینجور طرح هارو روزانه روی صدتا پراید و 405 و.پرشیا داریم می بینیم
1397/6/5
کسی می دونه از چه نرم افزاری برای رندر استفاده می کنند؟
1397/6/6
توی ایران همه از موتور رندر V-ray استفاده میکنن و توی نرم افزار 3D-Max نصب و استفاده میکنن البته این موتور رندر قابل نصب بر روی نرم افزار مایا و چند نرم افزار دیگه هم هست اما من خودم بعد از 9 سال سابقه فعالیت در زمینه سه بعدی طراحی رندر و انیمیشن اصلا 3d-Max , Maya , V-ray رو پیشنهاد نمیکنم چرا که علاوه بر دردسرهای کرک نشدن نسخه های روز و کرک های مشکل دار استفاده ازشون خیلی دنگ و فنگ داره و برای افراد مبتدی مشکل هست حجم بالایی دارند و سنگین هستن و همچنین کلا 3D-max , maya بدون پلاگین هاشون از جمله V-ray عملا هیچ هستن من خودم بعد از 7 سال استفاده از 3D-max اونو کنار گذاشتم و رفتم سراغ قدرتمندترین نرم افزار سه بعدی حال حاضر یعنی بلندر که هم رایگانه و موتور رندرش به اسم Cycles بی نظیره و اگه بالاتر از V-ray نباشه پایینتر هم نیس و یه استدیو کامل سه بعدی هست و ابزارهایی داره که 3d-max نداره و روز به روز به قابلیتهاش اضفه میشه از جمله اسکالپینگ/ تردی ترکینگ / جلوه های ویژه/ تردی پینتینگ/ استدیو ویرایش فیلم و افکت گذاری/ و ... بسیاری قابلیتهای دیگه و دریایی از پلاگینهای رایگان و قدرتمند همچنین مدلسازی توش از تردی مکس سریعتر و راحتره و حجم نرم افزارشم همش 120-130 مگ هست

شما فقط جمله زیر رو تو گوگل ایمیج جستجو کن تا رندرهای موتور رندر بلندر رو ببینی
Cars Cycles Render Engine
1397/6/6
فتوشاپ
1397/6/6
بلندر مال استودیوی اتودسکه؟ آیا ابزار هاش مثل 3dmax هست یا نیاز به آموزش مجدد هست؟
1397/6/6
بلندر ماله هیچ شرکتی نیس یه نرم افزار اوپن سورس هست ینی کدهایی که این نرم افزار رو باهاش نوشتن رو همه میتونن دریافت کنن و رایگانه و توسط هزاران برنامه نویس از سراسر جهان بصورت داوطلبانه بروز میشه و هر روز قدرتمندتر میشه چونکه از سراسر جهان هزاران برنامه نویس اونو توسعه میدن سرعت پیشرفتش حیرت انگیزه خودت مقایسه کن یه عالمه توسعه دهنده از سراسر جهان با یه تیم توسعه دهنده کوچیک مثلا 20 نفری شرکت اتودسک !! ساله 2009 که من شروع کردم با 3D-Max کار کردن اون موقع بلندر یه نرم افزار ساده بود که خیلی مبتدیانه بود اما الان کاملترین نرم افزار در زمینه سه بعدی تبدیل شده !! ابزارهاش با نرم افزارهای دیگه فرق داره اما کارکردن باهاش ساده تر و سریعتر ابزارهای نرم افزار های دیگه بخصوص اتودسک هست .. منابع اموزشی براش تو یوتویوب فراوونه
1397/6/5
از نظر ظاهری خوب شده اما از نظر فنی کار شماها نیست ارتقای آن. بیجهت متن نیارید. ضمنا این موتور در حداکثر کارایی خود 197 اسب تونسته تولید کنه.
1397/6/6
حیف ازطلاکه خرج مطلی کندکسی هرقدرهم که زیبا ازآب درآمده باشد اگر کوبش شدید آن برطرف نشده باشد ارزشی نخواد داشت زیبایی ودیگر هیچ مردم ازخریدن اتومبیلهای سدان قصدشان نرم بودن سدان است ولی بارینگهای بزرگ کوبش آن بیشترخواهد شد وفکرنمیکنید سپرجلو که اینقدرفاصله کمی باسطح آسفالت دارد درسرعت گیرها به زمین گیرخواهد کرد البته بدرد جاده های هموار اروپا خواهد خورد
1397/6/6
دادااااش ! برااادر ! این نوع تیون اصلا توی ایران وجود خارجی نداره چون شرکت تیون کننده نداریم !
این یه چیزی تو مایه های همون فوتوشاپه فقط پیشرفته تر !
پ.ن : خودروبانک جان، این ابزارک نظرات جدیدی که گذاشتی درست کار نمیکنه ! باید برای پاسخ دادن به دوستان یک بار صفحه رفرش بشه تا بشه به کسی پاسخ داد !!! یه نگاه بهش بنداز، ممنون
1397/6/6
توروخدا يكم با هم محترمانه و مهربون تر صحبت كنيد پدر كشتگي كه با هم نداريم...طلب كار هم كه نيستيم!!!شما اقا حسين،شما اقا سعيد از كجا مي دوني بنده خدا پرايد داره!!! اصلا داشته باشه بايد اينجوري صحبت كني!!! كسي دوست نداره پرايد سوار شه اگرم مي شه شك نكن از ناچاريه!!!
و در نهايت خودروبانك عزيز من به شخصه اين تغييرات شمارو دوست داشتم و به نظرم اگه اون جلو پنجره اي و ارم رنو و رينگ هارو رو هم مشكي مي كرديد زيبايي دوچنداني پيدا مي كرد...و البته كاور بدنه و يك كاور دور رينگ هم رنگ همون خط زردي كه جلوي ماشين انداختين
ممنون از شما
1397/6/6
عالی بود 😎😎😎
1397/6/6
سلام خسته نباشید
قشنگ طراحی کردید
چسبوندن جلوی amg gt و عقب ب ام و m2 :)
1397/6/6
ماشاالله قوه تخیل خودرو بان
سیستم پنوماتیک که کمپرسورش تو صندقه...
یعنی تا این حد تخیل؟؟؟
1397/6/6
همه چیز مناسبه فقط اسپویلرش اصلن بهش نمیاد
1397/6/6
هنوز هم به اون تیونی که روی هاوال اچ 2 کردین نمیرسه ! ولی دست مریزاد کارتون عالیه 👍 اما در کل توی صنعت تیون عملا هیچ فعالیتی نداریم ! که شاید با ایجاد چند تا شرکت توی این زمینه و فعالیت حرفه ای روی تیون خودروهای فعلی بشه نظر و دیدگاه مردم رو نسبت به طراحی خودرو عوض کرد و چهره شهر رو یکم قشنگتر کرد !
پ.ن: الان باز یه سری ها میان میگن آقا معرفی کنید مام بریم ماشینومو بدیم برامون این شکلی کنند !!!
1397/6/7
درواقع شده شتر گاو پلنگ خوبه شما كارخونه ماشين سازي نداريد وگرنه يه چيزي مي ساختيد كه از هر نما يه برندو به ياد ادم مي ياورد ( باور كن هر رينگش فرق داشت ) اخه كي گفته رينگ bmw رو بندازيد زير اين 😐 خدا شفاتون بده
1397/6/7
با مرتضی موافقم
کار خودروبانک فوق العاده س
1397/6/7
عقبم که اصلا پلاک نمیخاد (:
1397/6/9
پلاك عقبش كو !!!!؟؟
پيتر شراير بايد لنگ بندازه جلو خودرو بانك 😄😅
1397/6/11
سلام، ممنون از خودرو بانک، از نظر من تنها نکته یکم منفی اسپویلر هستش، اگه از اسپویلر لبه صندوقی استفاده میشد بهتر بود،البته از نظر من.
دستتون درد نکنه ،قشنگ شده.
یک دردی توی جامعه هستش که هر روز بدتر میشه اینه که مردم ما پرخاشگر شدن، آخه برادر من بنده خدا خودش میگه رندر، توضیح کامل میده بعد ما میایم نخونده نشنیده شروع میکنیم به دعوا و خورد کردن اعصاب بقیه. مگه تولیدش کرده که غصه سرعت گیر خیابون میخوری یا کل پروژه را زیر سوال میبری، خدایا خودت رحم کن به ما، منتظریم یکی یک حرفی بزنه بریم جرش بدیم.
1400/3/16
i want to buy the front bumper from renault talisman rs . how much cost and can we send to germany ?