موضوعات داغ

بلیط هواپیما گران در بازار، ارزان روی کاغذ

عکس مطلب اول
با وجود ابلاغ قیمت های بلیط هواپیمایی به شرکت های هواپیمایی با نرخ تعیین شده به عنوان مثال قیمت بلیط تهران_کیش ۵۱۰ هزار تومان ، اما این بلیط به قیمت ۹۶۵ هزار تومان افزایش یافته است.
ابلاغ جدید نرخ بلیط های هواپیمایی
این روزها قیمت بلیط های هواپیمایی سه تا چهار برابر بالاتر از قیمت های ابلاغی فروخته می شود و به گفته خلبانان و مهمانداران اکثر هواپیماها با نصف ظرفیت پروازی خود به پرواز در می آیند. همچنین اعتراضاتی که به واسطه تاخیرات پیاپی پروازها هم بوجود آمده باعث شده تا خود رئیس جمهور وآخوندی وزیر راه وارد موضوع شوند. بر همین اساس در روز شنبه سوم شهریور شرکت های هواپیمایی کشور فایل ۸ صفحه ای نرخ مصوب پروازها را ابلاغ کرده تا بتواند این اوضاع نابسامان را پایان دهد اما همین موضوع هم اعتراضاتی در پی داشته است.
پایگاه خبری سازمان هواپیمایی به نقل از دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی آقای مقصود اسعدی سامانی آورده است که شرکت های هواپیمایی اعلام آمادگی کرده اند که در شرایط فعلی اقتصادی کشور و سیاست های صنعت هواپیمایی نرخ های معینی را مشخص و تا پایان مهرماه در آن تغییری ندهند.
وی افزود؛ نرخ های جدید تا ساعات آینده در سایت شرکت های هواپیمایی قرار خواهد گرفت. طبق نرخ های جدید پرواز تهران_مشهد ۳۹۰ هزار تومان، تهران_کیش ۵۱۰ هزار تومان،تهران_اصفهان ۲۹۰ هزار تومان، تهران_شیراز ۳۸۰ هزار تومان و تهران_بندرعباس ۵۴۰ هزار تومان خواهد بود.
وی همچنین به این نکته اشاره کرد که این نرخ ها قیمت حداکثری بلیط ها خواهد بود و نسبت به کشش بازار می توانند این قیمت ها را کاهش دهند ولی به هیچ وجه امکان افزایش بیشتر وجود ندارد.

بلیط هواپیما گران در بازار، ارزان روی کاغذ

بلیط هواپیما گران در بازار، ارزان روی کاغذ


وی با بیان اینکه کاهش تعداد مسافران که عامل آن افزایش قیمت های بلیط ها می باشد برای شرکت های هواپیمایی اتفاق خوبی نخواهد بود تاکید کرد؛ با وجود فشارهای بین المللی برای تامین نیاز های شرکت ها و با سیاست های جدید ارزی شرایط برای شرکت های هواپیمایی بسیار دشوار است اما شرکت های هواپیمایی تصمیم گرفته اند که به سیاست های ابلاغی دولت پایبند باشند.
مرتضی دهقان، معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری در جلسه شنبه سوم شهریور که بین مسولان شرکت های هواپیمایی داخلی و سازمان هواپیمایی کشور برگزار شد نرخ بلیط ها تا پایان مهرماه تعیین شد است و شرکت های هواپیمایی مجاز نخواهند بود که بیشتر از نرخ ابلاغ شده بلیط ها را عرضه کنند. وی گفت؛نرخ بلیط مسیر تهران_عسلویه ۴۹۰ هزار تومان ، تهران_چابهار ۶۴۰ هزار تومان، تهران_تبریز ۳۱۰ هزار تومان خواهد بود و شرکت های هواپیمایی نباید از این نرخ تجاوز کنند.

بلیط هواپیما گران در بازار، ارزان روی کاغذ

بلیط هواپیما گران در بازار، ارزان روی کاغذ


نرخ های جدید گران تر از دیروز
بررسی نرخ های جدیر نشان می دهد که به جز چند مسیر، نرخ های سایر مسیرهای پروازی نه تنها کاهش نداشته بلکه نسبت به زمان آزادسازی قیمت ها افزایش نیز داشته است. به عنوان مثال بلیط تهران_چابهار در زمان آزادسازی قیمت ها در سال ۹۴ حدود ۵۴۰ هزار تومان بوده که نرخ جدید ۶۴۰ هزار تومان شده است.
در مثالی دیگر قیمت پرواز تهران_قشم در زمان آزادسازی قیمت ها ۴۲۰ هزار تومان بوده که در نرخ جدید با حدود ۱۰ درصد افزایش به ۵۶۰ هزار تومان رسیده است. در مسیر پروازی تهران_کیش نرخ بلیط پس از آزادسازی قیمت ها به حدود ۵۰۰ هزار تومان افزایش داشته که در روزهای اخیر به نزدیک رکورد یک میلیون تومان رسیده است.

ایرلان ها پایبند نیستن
با وجود ابلاغ قیمت های جدید به شرکت های هواپیمایی اما در واقعیت بلیط ها به قیمت بالاتر فروخته می شود. به عنوان مثال مسیر تهران_بندرعباس ۵۴۰ هزار تومان تعیین شده اما نرخ بلیط فروخته شده به صورت سیستمی و نه چارتری ۹۹۹ هزار تومان است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/7
شم برو تو کوچه بپرس تحریم
مردم میگن:تحریم نمندی .....واقعا خیلی خوبیم