موضوعات داغ

تاثیر تلاش خستگی ناپذیر دلالان برای افزایش قیمت پراید

عکس مطلب اول
افزایش بی سابقه قیمت پراید در بازار، که قرار بوده ارزان ترین خودروی داخلی باشد، این روزها به تیتر یک تمام رسانه ها تبدیل شده است. اما چرا باید این خودرو تا این حد افزایش قیمت را تجربه کند؟
به گزارش تسنیم، طی روزهای اخیر قیمت پراید رکورد 40 میلیون تومانی را ثبت کرده است. جالب اینجاست رشد قیمت ها به حدی شده که مردم در شوک قیمت این خودروی 21 میلیون تومانی مانده و بازار را نظاره می کنند.
بنا به اذعان فعالان بازار خودرو امروز خرید و فروش آنچنانی صورت نمی‌گیرد و قیمت گذاری‌ها به صورت صوری و حتی تحت تأثیر جو روانی بازار افزایش پیدا می‌کند. برخی این موضوع را متوجه نمایندگی‌های فروش دانسته و برخی دیگر حضور جدی دلالان را در بازار تأثیرگذار می‌دانند، در عین حال برخی هم سرمنشأ این موضوع را کمبود عرضه در سطح بازار دانسته و خودروسازان هم برای دفاع از خود عدم قطعه را بهانه کرده و از حضور بیش از 70 هزار خودرو در کف کارخانه‌ها صحبت می‌کنند.
اگر امروز سری به فضای مجازی بزنید بازار معاملات خودرو آن هم با قیمت‌های نجومی رونق بسیاری دارد. جالب اینجاست در عمل خودرویی معامله نمی‌شود و فقط به صورت صوری قیمت‌ها برای مخاطبین با رقم‌های بسیار بالا پیشنهاد می‌شود. همچنین بازار خودروهای کارکرده نیز رونق پیدا کرده به نحوی که اگر به یکی از این آگهی‌ها سر بزیند مشاهده می‌شود فروشنده برای یک سمند ال ایکس مدل 95 قیمت 61 میلیون تومانی را پیشنهاد داده است درحالی که قیمت صفر این خودرو در بازار 60 میلیون تومان تعیین شده است.
در حال حاضر حضور جدی دلالان در فضای مجازی رونق قابل توجهی دارد به نحوی که امروز با رشد قیمت پراید عمده سایت‌های فروش خودرو پر از تبلیغات پراید 111 شده است . برخی تحویل یک ساعته آنهم با مبلغ 45 میلیون تومانی را برای این خودرو پیشنهاد کرده و تعدادی دیگر به طروق مختلف سعی در افزایش قیمت این خودرو در تبلیغات خود دارند.
به عنوان نمونه در یکی از این آگهی ها یک نماینده فروش اعلام کرده به صورت نقد یک ساعته پراید 111 را با مبلغ 41 میلیون تومان تحویل مشتری می دهد و اگر مشتری خودروی اقساطی بخواهد باید 23 میلیون و 800 هزار تومان پیش پرداخت و 4 تا چک به مبلغ 3 میلیون و 860 هزار تومان پرداخت کند. در یکی از آگهی ها برای پراید رقم 85 میلیون تومانی پیشنهاد شده که بیشتر شبیه جوک است.
به نظر می رسد، در این شرایط دستگاه های نظارتی و حتی قضایی باید ورود کنند و با این متخلفان برخورد شدیدی داشته باشند.
در ادامه این مطلب تعدادی از آگهی های فروش پراید 111 را در فضای مجازی که به صورت لحظه ای در حال تغییر است مشاهده می‌کنید.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/7
در یکی از آگهی ها برای پراید رقم 85 میلیون تومانی پیشنهاد شده که بیشتر شبیه جوک است
به زودی اون روز هم می رسه.
حقوق یک ماه یک کارگر ونزوئلائی کفاف خرید حدود 10 تا تخم مرغ رو بیشتر نمیده.یعنی ارزش پول نزدیک به صفر. پراید تا انتهای سال به 120 میلیون هم خواهد رسید.صبور باشید. به قول بزرگی که همه میدونن کیه، ما خودمون انتخاب کردیم که این طور باشیم!
روزی دلار 300 تمون بود و یه خبر گزاری تیتر زده بود که دلار به 1000 تومن میرسه اون روز هم همه فکر کردن جوک گفته شده روزنامش رو بستن و بازداشتش کردن. به نظر شما جک گفته بود؟

1397/6/7
با سلام
آقا دلال چیه،این حرفا چیه،اینکه بخای همه چیو بندازی دست دلال آدرس اشتباه دادنه،توجه مردمو از مقصرای اصلی پرت کردنه.سیستم وجود نداره،سیستم همراهه دلاله.وگرنه تو همه جای دنیا کار دلال بالا بردن قیمته.میخواد تو آمریکا باشه یا سوییس.اون سیستمه که اجازه سواستفادرو به افراد سواستفاده گر نمیده.هر روز داره قیمتا بالا میره،دولت و وزارت صنعت و دو کارخونه به این عریض و طویلی نمیتونن بقول شما جلوی این چند تا دلال رو بگیرن؟؟خواهشا اگه اجازه تحلیل عمیق ندارین،تحلیل سطحی نزارین و اعتبار خودتون رو زیر سوال نبرید.
با تشکر
1397/6/7
ماشین رو که دلال گرون کرد. مسکن رو مشاور املاک. دلار رو چندتا صراف. حتما آخرش هم میخوای بگی حبابه. :)))
فکر نمیکنی ریشه مساله کاهش ارزش ریال هست نه دلال؟
مگر دلالی پدیده جدیدی هست؟ مگر مختص ایران است؟
1397/6/8
کاهش ارزش ریال درست ولی نه اینقدر تحریم ها کمی ازارزش ریال کسرکرد ولی دولت فقط به ۲ دلیل قیمت دلار ومتعاقبا قیمت خیلی اقلام دیگه رابردبالاکه اولا کسری بودجه راتامین کنه باتوجه به تحریم ها که قطعا اگراینطورپیش برود فروش نفت وموادپتروشیمی وکلیه کالاهای صادراتی کمترازقبل خواهد شد
دوما این گرانی ها ودلار بالای ۱۱ هزارتومان باعث کاهش شدیدنقدینگی مردم خواهدشد
حالا عده ای که نقدینگی بالایی داشتند نقدینگی آنها بمرور صفرخواهد شد ومردم فقیر هم که نقدینگی نداشتند ودرآمد ماهیانه آنها کفاف مخارج زندگی شان راکاملا درطول ماه نمیداد حالا درماه حداکثر ۵ یا۱۰ روز میتوانند بروش قبل زندگی کنند وبقیه ماه هم گرسنگی راتحمل کنند والا مگر صراف ومردم چقدر دلار دراختیاردارند کل دلار نزدبانک مرکزی است ودولت باعث گرانی میباشد درهمه جا بانک مرکزی ارگانی است که دراختیاردولت نیست ولی اینجا دولت حاکم بانک مرکزی میباشد
1397/6/7
لعنت خدا بر کسی که نیتش افزایش فشار روی مردم هست ، نونی که در میاری از گوشت سگ حروم تره
1397/6/8
ديگه اسم پرايد رو بايد گذاشت پرايدو! چون قيمتش به قيمت پرادو در چند سال گذشته رسيد و خودش و كيفيتش و ريخت و قيافه مسخره و مزخرفش همون پرايده بيخود هستش!
1397/6/9
نه به دولت اعتماد هست نه به مردم
دولتی که دست تو جیب مردم کرد و پول درآورد و خرج خودش و ۴ درصدیها کرد
مردمی که شرفش را قربانی کرد و دزدی و غارت غارت زده را پیشه خودش کرد نه دزدی از دزد را
قدیما دزدها هم باشرفتر بودند حداقل از مردم کمتر می دزدیدند
حیف حیف اسم اسلام روی این همه ریا