موضوعات داغ

ماجرای جالب رد پیشنهاد هنری فورد توسط باتیستا پنین فارینا؛ تصمیمی که سرنوشت فراری را تغییر داد

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
شاید اسم خودروسازی Pininfarina برای همگان چندان آشنا نباشد، اما جالب است بدانید تاریخچه آن به حدود یکصد سال قبل باز میگردد.
حالا در زمانی که از خودروی PF0 به عنوان اولین محصول تماما مستقل این شرکت رونمایی شده است. پائولو پنین فارینا مدیر این شرکت، از ریشه های تاسیس شرکت خودرو سازی خود اطلاعاتی را به خبرنگاران ارائه کرد.
ماجرا از این قرار است که در سال ۱۹۲۰ میلادی بنیانگذار این شرکت یعنی باتیستا پنین فارینا؛ با هنری فورد ملاقات می کند و در طی این جلسه، آقای فورد درخواست کرده است که او به عنوان مدیر طراحی این شرکت فعالیت کند. اما پننین فارینا پیشنهاد فورد را رد میکند، چرا که او در فکر تاسیس شرکت خودش بوده است. او همچنین در پایه گذاری و توسعه شرکت هایی مانند لانچیا، آلفا رومئو، Isotta Fraschini، Hispano-Suiza، فیات، کادیلاک و رولزرویس نقش داشته است. در ادامه فعالیت او و با ارتباط دوستانه و نزدیک Farina با لانچیا جرقه های ساخت خودروهای بدون فریم با نام "ساختار Unibody" زده میشود.‌

PF0

PF0

اقای فارینا با طراحی های خود تاثیرات بزرگی بر صنعت خودروسازی گذاشت و از مهمترین طرح های آن میتوان به اکثر سوپر اسپرت های‌ شرکت فراری (به جز دو عدد از آن)، خودروی لفراری و Dino 308 GT4 اشاره کرد.
آخرین قدم او تاسیس شرکت خودروسازی پنین فارینا و رونمایی از خودروی PF0 است.خودرویی که حقیقتا بسیار جالب به نظر میرسد.
خودروی PF0 تماما الکتریکی بوده و در رده خود خودرویی فوق لوکس قرار می گیرد. از ویژگی های آن میتوان به بدنه‌ی تمام کربن و چراغ های نواری پویا به جای چراغ جلو های معمولی اشاره کرد.
با توجه به رزومه درخشان Farina در زمینه طراحی خودروها این فکر به ذهن متبادر می شود که اگر او پیشنهاد هنری فورد را می‌پذیرفت، ظاهر خودروها فورد در طول سالیان گذشته میتوانست به چه شکل باشد ؟!

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد