موضوعات داغ

هیوندای در اندیشه تولید یک رقیب قدرتمند برای تویوتا لندکروزر

عکس مطلب اول
ظاهرا هیوندای قصد دارد یک SUV بزرگ و توانمند بسازد تا مستقیم با تویوتا لندکروزر رقابت کند. جایگاه این مدل حتی از SUV آینده 8 نفره هیوندای با نام Palisade هم بالاتر است.
این خودرو هنوز چند سال تا مرحله تولید فاصله دارد بنابراین هنوز جزئیات زیادی از آن در دسترس نیست. هیوندای قصد دارد مشتریان بازار کشورهایی مانند استرالیا، خاورمیانه و احتمالا ایالات متحده که SUVهای بزرگ در آنها فروش بالایی دارند را به سوی خود جذب کند. بر اساس گزارش وبسایت استرالیایی Car Sales، این SUV بزرگ بیش از 5 متر طول خواهد داشت بنابراین از لندکروزر که 4.95 متر طول دارد درازتر است. هنوز مشخص نیست که آیا پلتفرم این SUV برگرفته از نسخه بزرگتر پلتفرم هیوندای Palisade با ساختار یکپارچه شاسی و بدنه یا ساختار مجزای شاسی و بدنه خواهد بود یا نه.
موتورهای این SUV نیز هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارند. با توجه به سایز بزرگ این مدل، هیوندای برای جا به جایی آن به یک پیشرانه نسبتا قوی نیاز دارد. گزینه های ممکن موتور 3.3 لیتری توئین توربوی کیا استینگر با 365 اسب بخار یا موتور 5.0 لیتری V8 جنسیس G90 هستند. طبق گزارش Car Sales، احتمال دارد این خودرو در بازار بعضی کشورها با موتور دیزل نیز به فروش برسد.
بسته به اینکه هیوندای چه بازاری را برای پیشرفت این SUV در نظر گرفته باشد، ممکن است خودروهای دیگری غیر از لندکروزر را به عنوان معیار انتخاب کند زیرا از ماه ژانویه تا جولای 2018 تقاضا برای خرید تویوتا لندکروزر در ایالات متحده بسیار پایین بوده است و تویوتا فقط 1712 دستگاه از این SUV در ایالات متحده به فروش رسانده است که نسبت به فروش 1725 دستگاه در همین دوره در سال گذشته کمتر است. در مقایسه با آن، تویوتا در همین دوره زمانی، 135.413 دستگاه از SUV هایلندر که سه ردیف صندلی دارد به فروش رسانده است.
هیوندای Palisade یک SUV کوچکتر نسبت به رقیب آینده لندکروزر است ولی همچنان خودروی بزرگی است و در سال 2020 وارد بازار امریکا می شود. این SUV ظاهر عضلانی و برجسته ای دارد که باعث می شود نمای خارجی آن قوی و مستحکم به نظر برسد. این SUV نسبت به مدل مفهومی Grandmaster بسیار عمودی تر به نظر می رسد. چراغ های جلوی مجزای این خودرو یک نوار باریک نزدیک کاپوت را تشکیل می دهند و یک لامپ بزرگتر زیر آنها قرار گرفته است. طبق گزارش، این خودرو از موتور 3.3 لیتری V6 با 290 اسب بخار قدرت یا موتور 3.3 لیتری توئین توربوی V6 با 365 اسب بخار قدرت نیرو می گیرد.

هیوندای Grandmaster مفهومی

هیوندای Grandmaster مفهومی


هیوندای Grandmaster مفهومی

هیوندای Grandmaster مفهومی


هیوندای Grandmaster مفهومی

هیوندای Grandmaster مفهومی

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/8
بیشترین کاری ازش برمیاد اینه که فقط در همون مرحله اندیشش بمونه، تولید ماشینی برای هیوندای که هیچ برای خیلی از خودروسازای قویتر از هیوندای هم برای رقابت با لندکروز محال هست تقریبا.
قدرت و کیفیت و توانایی افرودی که لندکروز ارائه میده رو با این قیمت و حتی بالاترش براحتی در دسترس نخواهد بود.
1397/6/8
آخه عزیز شما مدیر عامل تویوتا هستی ، وکیل مدافع شرکت هستی دوتا شرکت برتر خودروسازی دارن با هم رقابت میکنن به من و شما چه ربطی داره ؟ سایپا و ایران خودرو خوبن حتما ؟!
1397/6/9
لندکروز در مقابل نمونه هاى آمرىکاىى ،آلمانى و... هىچ لگنى نىست! من ىقىن دارم هىونداى به راحتى مىتونه با اىن ماشىن تمام رقبا رو به چالش بکشونه.
1397/6/9
محمد جان هیوندایی در مقابل شرکتهای چینی (البته اونم موقتی) و فرانسوی شاید برتر حساب بشه، در مقابل تویوتا هیچی نیست.
امیر عزیز تو محصولات لوکس و غیر لوکس المانی هیچ ماشین افرودری نیست که توانایی لندکروز و داشته باشه، فقط بنز 6*6 جی هست که قیمتش سر به فلک میذاره و اصلا قابل قیاس نیست. تو امریکاییها پیکاپهایی خوبی دارن فقط
1397/6/10
کیان جان با شما موافقم در رابطه با هیوندای و کلا کره ای جماعت اما خودروهای اروپایی که لندکروز رو به چالش جدی و شکست روبرو میکنند رو فراموش کردی برای مثال رنجروور دیفندر یا جیپ رانگلر که فعلا تاج افرود روی سرشه و پورشه کاین هشت سیلندر همچنین جی کلاس معمولی چیزی از 6*6 کمتر نداره فقط نسخه 6*6 برای پولدارا ساخته شده که باهاش پوز بدن بنتلی بنتایگا که خیلی خفنه ماشین زیاده منتها حضور ذهن نداشتم بیشتر از این
1397/6/10
پاسخ: پاسخ به کیان
دویت عزیز منم صحبت شما نایید کردم پیشتر، این در حالیه که به جز جیپ ما بقی قیمتهایی بسیار بالایی دارند بنز و بنتایگا و پورشه براحتی از پایه 100 هزار شروع میشن تقریبا، اما لندکروز مزیتش قیمت پایینش هست در مقابل اینها
1397/6/8
به این می گن خودروساز به دو شرکت ایران خودرو و سایپا هم می گن دو رانت خوار مافیا زده! خاک بر سرشون بی غیرتهای دزد.
1397/6/8
من که بعید میدونم بتونه استاندارد های ما رو پاس کنه !!! شما چی فکر می کنید !؟