موضوعات داغ

اصلی ترین مشکل خودروسازان بلاتکلیفی نرخ ارز است

عکس مطلب اول
محسن بهرامی ارض اقدس عضو شورای رقابت با بیان اینکه قیمت خودروهای داخلی به میزان عمق داخلی سازی به قیمت ارز بستگی دارد و برای ارزان ترین خودروی خود به هزار و ۷۰۰ دلار ارز نیازمند هستند، افزود:هنوز ارز مورد نیاز خودروها تعیین نشده است و خودروسازان با مشکل مواجه هستند.
در جلسه دوشنبه شورای رقابت که برای تعیین نرخ ارز تشکیل شده بود، این جلسه بدون نتیجه به اتمام رسید. وی گفت: قیمت های جدید خودرو را زمانی اعلام می کنیم که اطلاعات لازم از جمله تعیین نرخ ارز، تورم بخشی نقطه به نقطه و بسته حمایتی تامین نقدینگی بانک مرکزی را دریافت کنیم. بازار خودرویی کشور در چند ماه گذشته دچار آشفتگی و التهاب بوده و تحریم های صنعت خودرویی و خروج آمریکا از برجام و کاهش همکاری شرکت های خارجی و موافقت با افزایش قیمت خودروهای کمتر از ۴۵ میلیون توسط شورای رقابت، این آشفتگی را دوچندان کرده است.
رئیس انجمن قطعه سازان چندی پیش اعلام کرد با ترخیص قطعه و کالاهای مورد نیاز از گمرک و رفع مشکلات می توان ۲۰ هزار دستگاه خودرو را تکمیل و به بازار عرضه کرد. البته رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان موضوع کمبود قطعه را بهانه خودروسازان دانسته و گفته است که خودروسازان سودای رشد یکباره قیمت ها را همانند سال های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ دارند.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/15
مشکل اصلیشون ارز نیست ، مشکل اصلیشون طمعشون و عادتشون به خوردن خون مردم
1397/6/16
سودای یکباره !؟ همین الانش سه برابر قیمت سال 91 92 دارن میفروشند دیگه چیو میخوان گرون کنند ؟ دروغ میگن ! این خودروساز ها اگر تمام قطعاتشون تولید داخل هم باشه باز یه بهانه ای پیدا می کنند که این پیت حلبی ها رو تولید کنند ! رسما همه رو گذاشتن سر کار هیچکس هم نیست جلوشونو بگیره !
1397/6/19
تا ابله در جهان است، مفلس در نمی ماند.