موضوعات داغ

خودرو باید گران شود؛ وعده اختصاص ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی به قطعه سازان محقق نشد

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی، تخصیص ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی به صنعت قطعه سازی را تکذیب کرد.
به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی اظهار کرد: به رغم صحبت های یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر تخصیص ارز دولتی 4200 تومانی به قطعه سازان ،تاکنون این موضوع محقق نشده است.
وی، با اشاره به اینکه هم اکنون این صنعت در تعطیلات تابستانی بسر می‌برد، گفت: بطور قطع تحریم‌ها و افزایش نرخ ارز، می‌تواند این صنعت را با چالش جدی روبه رو کند.
نجفی منش، با بیان اینکه قیمت گذاری یکی از چالش‌های اصلی در این صنعت به حساب می‌آید ،تصریح کرد: بعد از گذشت چند سال، دولت باید راهکاری برای خروج از قیمت گذاری پیدا کند تا بتواند این صنعت را سرپا نگه دارد چرا که معتقدیم خودرو نباید گران شود.
رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی، درباره وضعیت صنعت خودرو‌ با بازگشت تحریم‌ گفت: به طور قطع وضعیت این صنعت، سخت‌تر خواهد شد چرا که بسیاری از صنایع، همکاری خود را با ما قطع می‌کنند که البته بین 5 تا 15 درصد برای ما پر هزینه خواهد بود.
نجفی منش، با اشاره به اینکه مواد اولیه‌ای که در داخل تولد می‌شود با مشکل روبه روست افزود: فولاد، آلومینیوم، مس و مواد پتروشیمی نمونه‌ای از این صنایع هستند.

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/18
"نجفی منش، با بیان اینکه قیمت گذاری یکی از چالش‌های اصلی در این صنعت به حساب می‌آید ،تصریح کرد: بعد از گذشت چند سال، دولت باید راهکاری برای خروج از قیمت گذاری پیدا کند تا بتواند این صنعت را سرپا نگه دارد چرا که معتقدیم خودرو نباید گران شود."

افعال معکوس برره ای!
1397/6/18
بنده اردیبشهت پارس تندر ثبت نام کردم...و واریزی من 22 میلیون بود که اون موقه می تونستم با همین پول پراید بگیرم...حال قرار بود هفته ی آخر مرداد دعوتنامه صادر کنند و مابقی پول با قیمت بروز دریافت (قیمت پارس تندر در هفته ی آخر مرداد 48 میلیون) کنند...حال از روزی که آزادسازی قیمت شایعه شده با گذشت 20 روز هنوز دعوتنامه را صادر نکردن و می خواهند صبر کنند زمانی قیمت آزاد شد دعوتنامه برای ما بفرستن سپس مابقی وجه با دریافت بیش از 15 میلیون اضافه تر نسبت به مرداد از ما بگیرند. در حالی که اینا به تعهدشون عمل نکردن و بایستی پاسخگو باشند.... پول منم که بهشون دادم نسبت به اردیبهشت ارزشش کم شده...آهای خودروساز که اردیبهشت با ارز 3500 و اونم با پولی که از ما دریافت کردی تمام قطعات وارد کردی الان می گی قطعه نداریم...آهای خودروساز که تمام قطعات یک ماشینو داری جز یک قطعه، لااقل اگه چند قطعه کم میوردن باز هم قابل قبول بود.......ضمنا ضمنا افزایش قیمت ها به خاطر نبود عرضه هست .و انتظار نداشته باشی با عرضه ی قطره چکانی قیمت ها کاهش یابد اتفاقا آزادسازی قیمت ها بازار خودرو را نابود خواهد کرد ..ضمنا شناسیایی دلال ها کارآنچنان پیچیده ای نیست به جای آزاد سازی قیمت و نابودی زندگی مردم خودرو به این افراد ندید...
1397/6/18
داداش اینا واسه مردم کیسه دوختن. در ضمن مونتاژ تندر به شدت کاهش پیدا کرده.
1397/6/18
باید همزمان واردات با تعرفه 40 درصد واقعی (نه 40 درصدی که در عمل 100 درصد میشد) آزاد بشه قیمت خودروی داخلی هم آزاد بشه هرچی خواست کارخونه بفروشه. نه انحصار داخلی نه ورشکستگی داخلی
1397/6/18
ببینید ابنا چقدر سود میبرن(خودروسازها،دولت،خصولتی ها،بیت) که به هیچ وجه حاضر نیستن در خودروسازی رو تخته کنن و حاظرن مردم کشته بشن ولی خدروسازی بسته نشه.
الان دیگه دلار هم به جایی رسوندن که گمرک هم صفر کنن بازم اقشار متوسط به پایین نمیتونن بخرن.اینطور هم که مشخصه اینا پراید و پژوی 25 سال پیشو به 70 و 130 تومن نرسونن ول کن نیستن.مساله این نیست که اینا نمیتونن خودزوسازی رو درست کنن بلکه ابنا نمبخوان درست بشه.
1397/6/18
عربستان رو مسخره می کردیم که همه چیش وارداتی هست ولی اینطور که می بینم ایران همه چیش وارداتیه چیزی نیست که مواد اولیه و ماشین آلاتش ساخت ایران باشه پس این عربستانه که باید ایران رو مسخره کنه نه ایران.
چون ایران از آب خوردنش تا همه چیش وارداتیه
1397/6/18
آقای نجفی منش عزیز!
شرایط اینطوریه ، اگر در توان ات نیست خودرو یا قطعه تولید کنید ، اگر مواد اولیه یا ارز گرون شده. بخدا ما مردم راضی هستیم که جمع کنید برید خونه هاتون ،‌ صنعت خودرو تعطیل بشه و ما مثل بقیه کالاهامون اعم از یخچال و تلویزیون ، خودرو هم از خارج وارد کنیم.
بخدا ما راضی نیستیم شما اینقدر بخاطر ما مردم تو دردسر بیافتید و اذیت بشید.
جمع کنید بره. اون n نفری هم که میفرمایید بیکار میشن میتونند قطعات خودروهای خارجی رو تولید یا تعمیر کنند.
1397/6/19
این یارو از همون اول حرف مفت میزد.
زد و بندهاتون تابلو بود

صدها شورای نظارتی بیکار و بی مصرف ساختند. بیان یک شورای کارآمد نظارتی درست کنن که اگه کسی خواست خودرو یا هرچیز دیگه ای رو بیشتر از قیمت نامتعارف توی بازار یا... معامله کنه، شدیدا مجازات بشه. با مشارکت و نظارت مردم.
همه ملت هم همکاری میکنن که دست دلالها و سودجوها قطع بشه و میشه. مگر اینکه خود دولت و حکومت دستش توکار باشه...
ایجاد این شورا نهایتا یک هفته طول میکشه و اجرایی شدنش تا هفته دوم بازار رو اصلاح میکنه