موضوعات داغ

هاچ بک 400 میلیونی با امکانات پیکان؛ راهکار عجیب آئودی برای ساخت محصول اقتصادی

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
سوار شدن به خودروهای بیس آپشن و مدل های پایه در کشورهای توسعه یافته کار عجیبی نیست اما خودروسازان داخلی ما در بحث تولید خودروهای بی آپشن پا را فراتر گذاشته و امکاناتی همانند سیستم صوتی و زه را نیز حذف می کنند. شاید فکر کنید که تحویل خودرویی بدون سیستم صوتی تنها مختص ایران است اما جالب است بدانید که آئودی در خانه‌ی خود یعنی آلمان نیز چنین کاری را می کند.
ارزان ترین خودروی آئودی در آلمان مدل A1 اسپرت بک است و مدل پایه‌ی این خودرو فاقد سیستم صوتی بوده و به جای آن یک پلاستیک مشکی رنگ نصب شده است، بسیار شبیه به آنچه در وانت پیکان و بعدتر در پراید دیدیم. همچنین این خودرو فاقد اسپیکر بوده و جای نصب اسپیکر نیز با یک پلاستیک سیاه رنگ پوشیده شده است. در داخل کابین آئودی A1 اسپرت بک استفاده فراوان از پلاستیک ارزان قیمت به چشم می خورد و خبری از آن حس لوکس خودروهای آئودی نیست.

آئودی A1 اسپرت بک

آئودی A1 اسپرت بک

بخش های بیرونی خودرو نیز بیشتر حس پلاستیکی دارند و چراغ ها نیز دارای کیفیتی پایین تر از محصولات آئودی هستند و بیشتر به محصولات فولکس واگن شبیه هستند. اقدامات آئودی برای کاهش قیمت این خودرو محدود به همین بخش ها نیست بلکه آئودی حتی رینگ اسپرت را نیز حذف کرده و رینگ های فولادی به همراه چهار عدد قالپاق پلاستیکی ساده را روی این مدل عرضه می کند. البته دیدن چنین خودرویی در بازار اقتصادی اروپا جای تعجب ندارد اما اینکه این خودرو را یک سازنده‌ی خودروهای لوکس تولید کرده است جالب توجه است. نکته‌ی خوب این است که همچنان شیشه های برقی و قفل مرکزی سر جای خود باقی مانده اند.

آئودی A1 اسپرت بک

آئودی A1 اسپرت بک

آئودی A1 اسپرت بک با اینکه ارزان ترین مدل آئودی است اما خودروی چندان ارزانی به شمار نمی رود و 25 هزار دلار(375 میلیون تومان با دلار 15 هزار تومانی) قیمت دارد. با این پول می توانید خودروهای مجهز تری از برند های دیگر را خریداری کنید و حتی می توانید به سراغ فولکس واگن پولو بروید که از نظر فنی باA1 مشابه است و قیمت آن 10 هزار دلار کمتر است. با این وجود اگر اصرار زیادی بر سوار شدن یک آئودی داشته باشید و پول زیادی نداشته باشید A1 اسپرت بک اتومبیل شماست.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/17
آئودی، بنز و بی ام و خودروهای لوکس تولید می کنند و قیمتشان کلا بالاست. فکر نیم کنم خودرویی زیر 50 هزار دلار تولید کنند. حالا این شرکت اومده یه خودروی ارزون تولید کرده که بتونه فروش داشته باشه.
1397/6/18
کلا خواستید جو بدید که دلار 15 تومنه؟
1397/6/18
یه چیزیم راجع به مشخصات فنیش مینوشتید کاش